събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4421 прочитания

    Как да развием по-ефективна памет за имена?

    Използвайте въображението си и направете някаква асоциация
    12 юли 2013, 13:44 a+ a- a

    Запомнянето на имена е един от основните проблеми за повечето хора, особено в работна среда.  А в същото време името е най-важната информация, която трябва да знаем за даден човек. Забравите ли името на някого, вие нанасяте удар по неговото его. В повечето случаи дори не става дума за действително забравяне на името. Вие вероятно изобщо не сте го разбрали още в началото, защото не сте го чули добре и не сте направили нищо, за да го запомните. Това може да се дължи на липса на достатъчно интерес или на разсеяност. Каквато и да е причината, тя не може да послужи за оправдание. Помненето на имена е изключително важно социално умение и инструмент за убеждаване. Когато се обърнете към някого по име, вие неминуемо получавате повече внимание – такава е човешката природа.

    Прозорливите хора във всеки един бизнес правят съзнателно усилие да запомнят имена. Няма по-добър начин да предизвикате първоначален отклик у някога от това, да покажете, че сте били достатъчно заинтересувани, за да запомните името му. Можете да упражнявате ума си по-същия начин, както тренирате тялото си в спортната зала, твърдят консултанти. Тайната за запаметяване на имена е в самите нас. Тук нещата опират до нашето въображение, пише Джеймс Борг в „Изкуството на убеждаването“ („Колибри“).

    Асоциации

    Много имена или най-малко фамилии носят характерно значение. Това ни позволява да ги свържем с нещо и да си ги изобразим в картини. Някои хора се чувства едва ли не виновни, когато градят в ума си глупави асоциации. Колкото и нестандартен да е методът, който сте си изградили, щом ви помага да запомняте имената – давайте смело. Ако искаме нещо да бъде запомнящо се, изключително полезно е да го наситим с въображение. Невропсихолозите са доказали, че паметта и въображението използват двете различни страни на мозъка.

    Две правила при запознаване 

    Правило №1 – убедете сте, че сте чули името. Никога не се притеснявайте да признаете, че не сте чули нечие име и да помолите да ви го повторят. Ползата от това е двояка – ще научите името и ще накарате човека, с когото се запознавате да се почувства по-значим. Името формира голяма част от психологията на личността. Следователно ние сме по-отзивчиви към онези, които се интересуват от тях.

    Правило 2 – ако чуете нечие име, убедете се, че го свързвате с правилното лице. Ако някога сте обърквали имената на събеседниците си по време на делова среща или социално събиране, вероятно знаете, че това не е нещо, което ви се иска да повтаряте. Ако не сте сигурни, често пъти е по-добре да не използвате никакво име въобще. Положително, да наречете някого с погрешно име, е безкрайно по-лошо, отколкото да не го наричате никак.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 1 ден
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 2 дни
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 2 дни
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 2 дни
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    18 април 2024, 08:29
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство