Трите тайни, които крие успешната реклама, са – честност, чар и изненада. Сподели ги един от най-великите копирайтъри и маркетинг експерти в света Дрейтън Бърд, който проведе в България семинар на тема „Copywriting Masterclass”, организиран „Интер Контакт България”. Бърд вярва, че без откровено послание не може да се достигне до сърцето на никого, чарът дава магията, а изненадата прави рекламата запомняща се. Той подчерта, че доброто писане започва с много четене, и препоръча на хората, които се занимават с реклама да четат много и от всичко. По време на семинара той сподели много реални примери от своята богата кариера, които по думите му са „приложими за всички бизнеси, а вашата задача е да развихрите въображението си”.
Вижте съветите на Дрейтън Бърд кое е важно при позиционирането на посланието?
Дрейтън Бърд се е убедил, че за да даде резултат една реклама, е изключително важно тя да достигне до правилните хора. „И най-скучното послание до точните хора е по-добро от най-великото, което е изпратено до неправилните хора”, твърди той.
Преди обаче да се започне да се мисли за посланието, е необходимо сериозно и задълбочено проучване.
По думите му почти половината от времето трябва да се инвестира именно в този етап от подготовката на рекламата, а целта е да се търси отговорът на въпроса: „Защо клиентът да избере точно теб?”.
Как да използваме времето си?
Когато ви хрумва идея не пропускайте да я запишете. „Никога не се знае!”, казва Бърд. В процеса на изработване на рекламата ключът е да го правите със страст. „Добрата реклама трябва да предизвиква емоция”, категоричен е един от най-великите копирайтъри в света.
Опитът му с водещите световни компании, измежду които „Американ експрес”, „Майкрософт”, „Нестле”, „Проктър&Гембъл”, „Филипс”, „Унилевър” и „Виза” показва, че именно емоцията продава. Защото хората правят това, което искат, а не това, което трябва.
В България търсим AI и хардуерни инженери, специалисти по компютърно зрение и хора, които разбират от автономна навигация и роботика – Борис Искрев, изпълинтелен директор на базираната в Калифорния компания, пред Economy.bg