вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4377 прочитания

    Българският потребител е иновативен и търси новото

    „В определени категории цената и промоциите са водещ фактор, а в други – привързаността към дадена марката”, казва Цонка Иванова, ръководител ресор маркетинг и снабдяване в dm България
    03 февруари 2014, 17:10 a+ a- a

    Цонка Иванова, ръководител ресор маркетинг и снабдяване в dm България

    С 43 филиала в 20 града в страната dm България е реализирала оборот от 31 млн. евро през изминалата финансова година (октомври 2012 - септември 2013). Това представлява ръст от 20,67% в оборота си спрямо предходната финансова година. По този начин dm България постига най-високите си показатели за изминалите 5 години, през които веригата дрогерии присъства в България.
     
    По какво българският потребител си прилича и по какво се различава от потребителите в останалите държави, потърсихме Цонка Иванова, ръководител ресор маркетинг и снабдяване в dm България.

    dm принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият филиал е отворен през 1973 в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия - през 1976 в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представен в 12 страни в Европа.
     
    Dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009, като отваря първия си филиал в град Видин. Към сегашна дата филиалната мрежа се състои вече от 43 филиала в 20 града в страната, а служителите са над 340.

    Г-жо Иванова, как оценявате присъствието си на българския пазар за тези пет години? Оправдаха ли се очакванията, които имахте за българския пазар, преди да стъпите тук?
    С навлизането ни през 2009 предложихме на българския пазар нов и неразвит в България формат, а именно дрогерийната търговия. Оценяваме развитието си като изключително успешно за нас. Радваме се на висока оценка от страна на потребителите и силна емоционална обвързаност на клиентите с нас. За поредна година ежегодното проучване на Нилсен „Навици сред пазаруващите“ показа растящ индекс на силата на марката dm.

    dm отваря първият си магазин през 2009 – една от най-трудните икономически години и то във Видин – един от градовете с най-ниска покупателна способност. Защо решихте именно тогава и точно там?
    Независимо от икономическата криза, винаги сме вярвали в потенциала и възможностите за развитие на българския пазар. Българката държи на външния си вид, грижата за семейството и дома и заслужава модерни и уютни магазини, в които да намери голямо разнообразие от стоки.
    За dm жителите на град Видин имат същата значимост и потребности, както всички останали български градове. В рамките на няколко месеца вече присъствахме в седем български града: Видин, Пловдив, Бургас, Ямбол, Силистра, София, Стара Загора.

    Присъствате в различни държави в ЦИЕ. Как бихте описали българският потребител? По какво си прилича и по какво се различава от потребителите в останалите държави?
    Българският потребител, сравнен с потребителите в останалите държави в dm -групата, за съжаление, разполага с ниски доходи. За сметка на това българите са иновативни и търсят новото. Склонни са да опитват нови продукти и стоки. Клиентите на dm, освен търсещи иновациите, държат изключително много на качеството.


    Към продукти от кои ценови сегмент типично се ориентира българинът?
    Нашият магазин предлага масови продукти за ежедневна употреба. Имаме клиенти във всички ценови сегменти, които предлагаме.

    Кой е водещият фактор при покупка? Доколко българският потребител се влияе от различни промоции и програми при покупка?
    За нашите клиенти вземането на решение за покупка се определя от различни фактори към момента на покупката. В определени категории цената и промоциите са водещ фактор, а в други – привързаността към дадена марката.

    Асортиментът на dm обхваща козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, бебешки продукти и много други. Асортиментът е допълнен и от 20 собствени марки на dm, като най-популярни измежду тях са: balea, babylove, alverde, dontodent, denkmit


    Асортиментът ви включва собствени марки на dm. Трудно ли се печели доверието на българския потребител?
    Нашите собствени марки се радват на добър прием. Те са познати на българските потребители от Германия и Австрия още преди стъпването на dm на българския пазар. Оценяваме познаваемостта на dm марките като много висока на българския пазар.

    Какви са плановете за България? Предвиждате ли да разширите търговската си мрежа и разрастване на портфолиото от собствени марки, които предлагате?
    Както и досега плановете за развитие на филиалната мрежа са да растем последователно с между 8 и 10 магазина на година. Асортиментът от собствени марки е динамичен и се променя според потребностите на пазарите. Ние предлагаме в България всички 20 марки от dm-палитрата.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 4 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 5 часа
    преди 5 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 8 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 8 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд