сряда, 18 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5446 прочитания

    Как се променя рекламата в България?

    Вижте какво смята журито на конкурса Effie за нивото на заявките тази година и кои са финалистите в отделните категории
    22 май 2014, 14:36 a+ a- a

    На 28 май на официална церемония ще бъдат връчени Наградите за ефективност на рекламата EFFIE БЪЛГАРИЯ 2014.

    Конкурсът се организира от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и в него участват рекламодатели и рекламни агенции с реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2013 - 31.03.2014.

    Какво е нивото на заявките тази година и какви тенденции могат да се откроят, попитахме представители на журито на EFFIE БЪЛГАРИЯ 2014.

    Година на сигурни, добре премислени и планирани кампании

    Грета Колева
    Ръководител oтдел „Комуникационни консултации”
    BBDO Group

    Част съм от журито на Effie България от самото начало и определено през тези седем години, откакто се провежда фестивалът, се вижда израстване по отношение на качеството на заявките, поставянето на измерими цели пред комуникацията и търсенето на максимално ефективни резултати. Тазгодишните участници надградиха още едно ниво към постигнатото до момента в индустрията.

    Преобладават заявките, в които се поставят по-дългосрочни цели, няма толкова много ценови промоции, както в предходната година, което показва смелостта на бизнеса да гледа малко по-уверено напред и да прави по-дългосрочно планиране. Това беше на заден план в предходните 2-3 години, когато във всички заявки се говореше за кризата и се търсеха изключително краткосрочни резултати.

    В тазгодишното издание на фестивала прави впечатление липсата на голяма част от активните рекламодатели в категорията на бързооборотните стоки (козметика, шоколадови изделия, месни и млечни продукти, битова химия) за сметка на огромното количество банкови продукти и кампании, които се състезаваха в категория „Услуги“. Това беше и най-оспорваната категория.

    За мен нямаше достойна за злато заявка в „Медийна, политическа и социална кампания“ – нещо, което е прецедент в тази категория.

    Това, което е важно да отчетем като успех за всички нас (клиенти и агенции), е напредъкът в измерването на ефекта от комуникацията в социалните мрежи, както и в онлайн среда. С бума на социални медии се наблюдаваше едно самоцелно използване на ФБ в кампаниите от предходните години, без ясно измерим ефект от комуникацията там. Това, което определено направи впечатление тази година е умелото използване на социалните мрежи, така че да постигнат целите на комуникацията, както и залагането и анализирането на метрики, които да докажат този ефект.

    Усещаше се липса на представители от хранително-вкусовия  бранш

    Диана Симеонова
    Маркетинг директор
    VIVACOM/БТК ЕАД

    Tази година като цяло заявките бяха написани много по-изчерпателно и професионално.  Имаше участие от различни сфери на бизнеса, като преобладаваха банките, но се усещаше липса на представители от хранително-вкусовия  бранш.  Броят на промоциите беше по-малък,  което може да се приеме за позитивен индикатор, че се справяме с кризата. Бяха представени успешни кампании за нови продукти и услуги, които дават повече стойност за клиента и допълнителни предимства спрямо конкурентите на пазара. Използваха се и успешни стратегии за репозициониране на продукти. В някои от представените кампании бяха заложени и постигнати дългосрочни цели, което означава, че бизнесът се преориентира от тактическите оферти с цел „оцеляване” към стратегии за развитие.

    Впечатляват добрите идеи

    Димитър Стаматов
    Trade Marketing Manager
    JTI Bulgaria

    Нивото на заявките е добро. Споделени са вдъхновяващи идеи, които са проработили – повишили са продажбите, създали са пазарни тенденции или са накарали хората да мислят по различен начин. Но най-важното е, че са изпълнили първоначално поставената цел: вложените ресурси – материални, творчески, емоционални, да работят за голямата идея – ефективността.

    От една страна впечатляват добрите идеи. Някои от тях не са подкрепени с милионен бюджет. Използвани са нестандартни форми на комуникация и необичайни похвати в ограничените възможности на клиентите, но пак са изпълнили целите по много ефективен начин. От друга страна, има кампании, подготвени мащабно със завладяващ криейтив, който като ракета носител е извел кампанията до успех.

    Ето и кампаниите – финалисти в ЕFFIE БЪЛГАРИЯ 2014:
     

    КАТЕГОРИЯ: СТОКИ
    Баба Ханке
    Клиент: Рено Нисан България АД
    Агенция: Publicis Sofia
    Дигитална агенция: Publicis Modem Cybermark
    Медиа агенция: Equinox

    Време е за нещо специално!
    Клиент: Загорка АД
    Агенция: BBH LONDON
    Творческа агенция: Publicis Sofia
    Медиа агенция: Mindshare

    Свежо от Пирин
    Клиент: Carlsberg Bulgaria
    Агенция: Noble Graphics


    КАТЕГОРИЯ: УСЛУГИ
    Без подпис
    Клиент: БАНКА ДСК
    Агенция: Noble Graphics
    Медиа агенция: Кафе Реклам София ООД

    VIVACOM  #Hybrid
    Клиент: VIVACOM
    Агенция: New Moment New Ideas Company
    Медиа агенция: FCB Sofia

    Депозити с бъдеще
    Клиент: БНП Париба
    Агенция: Ogilvy Group
    Медиа агенция: Mindshare

    Спестовен жилищен кредит
    Клиент: Пощенска банка
    Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
    Медиа агенция: РА Крес
    Дигитална агенция: Trinitix

    6 от 10
    Клиент: УниКредит Булбанк
    Агенция: reforma
    Медиа агенция: MediaCom/Grey Bulgaria


    КАТЕГОРИЯ: ПРОМОЦИИ
    Промоция "Падаща звезда"
    Клиент: Пощенска банка
    Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
    Медиа агенция: РА Крес
    Дигитална агенция: Trinitix

    Сбъдни желание
    Клиент: MasterCard Europe България
    Агенция: reforma

    Спечели. Изживей. Сподели.
    Клиент: Джапан Табако Интернешънъл България ЕООД
    Агенция: Publicis Sofia

    КАТЕГОРИЯ: КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ
    Дневник на българската действителност
    Клиент: Дневник
    Агенция: Noble Graphics
    Продуцентска къща: 5th Degree Ltd. 

    Не създавай нови видове
    Клиент: GLOBUL
    Агенция: Ogilvy Group
    Медиа агенция: Mindshare

    КАТЕГОРИЯ: СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА
    Великият понеделник
    Клиент: Nova Broadcasting Group
    Агенция: Nova Broadcasting Group
    Разработка на приложения за фейсбук и мобилни устройства: Professional Translation Ltd.

    Паметник на незнайния доброволец
    Клиент: Фондация "Герои на времето"
    Агенция: Noble Graphics
    Аудио Пост-Продукция: Brambar Studio

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ЕП подкрепи Кристин Лагард за председател на ЕЦБ
    Ако Лагард получи поста, тя ще бъде първата жена начело на Европейската централна банка
    преди 24 часа
    DXC Technology достигна 3 500 служители в България
    Амбициите на компанията са екипът да се удвои и да достигне 7000 човека в следващите 4 години
    преди 1 ден
    АББ откри новия си завод в Петрич
    Компанията ще отвори над 400 нови работни места
    преди 1 ден
    Разработен е регламент за движението на електрическите тротинетки
    По неофициална информация в България към момента има около 60 хил. електрически тротинетки