събота, 06 юни 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6472 прочитания

    Кога една реклама работи?

    Вижте какво смята журито на конкурса Effie България 2014, който отличава идеите, които работят
    22 май 2014, 14:48 a+ a- a

    На 28 май ще бъдат връчени наградите Effie, които отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации и идеите, които работят.

    Конкурсът се организира от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за седма поредна година. В него участват рекламодатели и рекламни агенции с реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2013 - 31.03.2014.

    Кога една реклама се счита за успешна и работеща, а кампанията - за ефективна? Този въпрос зададохме към журито на конкурса Effie България 2014.

    Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена

    Диана Симеонова
    Маркетинг директор
    VIVACOM/БТК ЕАД

    Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена. Това се постига с оригинална идея, която е реализирана креативно. Клиентите са преситени от рекламни послания и е изключително важно да намериш начин твоето послание да се забележи, комуникацията да бъде на езика на потребителя. Кампанията е ефективна, когато има ясно дефинирани цели, например: познаваемост на бранда, промяна на нагласата на потребителя, вземане на решение за покупка и т.н. Необходимо е добро познаване на аудиторията и правилно да се дефинира таргет групата, към която е насочена кампанията. Много е важно да се достигне ефективно до клиентите и да се подберат правилните комуникационни канали.

    Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент

    Димитър Стаматов
    Trade Marketing Manager
    JTI Bulgaria

    Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент. Всяка кампания е предизвикателство за двете страни. Клиентът следва да представи на агенцията ясно целите си, да сподели информацията за тенденциите на пазара, конкуренцията, ресурсите, с които разполага, и да стиска палци агенцията да даде най-доброто от себе си.
    Рекламата се счита за успешна, когато е постигнала целите си. В този смисъл най-успешни са заявките в конкурса, при които има баланс от много добро описание на стратегическата част, ясно формулирана идея, вдъхновяващ криейтив и резултати, подплатени от достоверни източници. При ефективни кампании поставената на сцената пушка в началото на първо действие е гръмнала, както би препоръчал Станиславски.

    На първо място трябва ясна дефиниция, какво се очаква като действие или ефект

    Грета Колева
    Ръководител oтдел „Комуникационни консултации”
    BBDO Group

    Успешната кампания е тази, която, на първо място, има ясна дефиниция, какво трябва да постигне като действие / ефект. Адресирала е правилната целева група, която може да донесе желания растеж и промяна. Използва всеки един комуникационен инструмент с ясното съзнание, как той допринася за постигането на поставените цели и търсения ефект от тази комуникация. Но нека не се заблуждаваме – за да спечелиш EFFIE, трябва и иновативен подход, brake through идея и знание, как да докажеш ефекта от тях.
     


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 24 часа
    Съдът потвърди избора на концесионер на летище София
    Консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор „Мюнхен“ остава концесионер
    преди 1 ден
    Спад на безработицата в САЩ през май
    Икономиката е добавила 2,5 млн. работни места за месец
    преди 1 ден
    Външните граници на ЕС остават затворени поне до 1 юли
    Повечето държави в ЕС ще премахнат проверките по вътрешните граници до 15 юни, а останалите - до края на месеца
    преди 1 ден
    Проверяваме за фишове за нарушения по пътя електронно
    Агенцията за електронно управление с 2 нови услуги
    преди 1 ден
    СЗО: Пандемията от Covid-19 продължава да се разраства
    Втора вълна на заболяването не е неизбежна, заяви говорител на организацията