петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8154 прочитания

    Кога една реклама работи?

    Вижте какво смята журито на конкурса Effie България 2014, който отличава идеите, които работят
    22 май 2014, 14:48 a+ a- a

    На 28 май ще бъдат връчени наградите Effie, които отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации и идеите, които работят.

    Конкурсът се организира от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за седма поредна година. В него участват рекламодатели и рекламни агенции с реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2013 - 31.03.2014.

    Кога една реклама се счита за успешна и работеща, а кампанията - за ефективна? Този въпрос зададохме към журито на конкурса Effie България 2014.

    Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена

    Диана Симеонова
    Маркетинг директор
    VIVACOM/БТК ЕАД

    Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена. Това се постига с оригинална идея, която е реализирана креативно. Клиентите са преситени от рекламни послания и е изключително важно да намериш начин твоето послание да се забележи, комуникацията да бъде на езика на потребителя. Кампанията е ефективна, когато има ясно дефинирани цели, например: познаваемост на бранда, промяна на нагласата на потребителя, вземане на решение за покупка и т.н. Необходимо е добро познаване на аудиторията и правилно да се дефинира таргет групата, към която е насочена кампанията. Много е важно да се достигне ефективно до клиентите и да се подберат правилните комуникационни канали.

    Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент

    Димитър Стаматов
    Trade Marketing Manager
    JTI Bulgaria

    Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент. Всяка кампания е предизвикателство за двете страни. Клиентът следва да представи на агенцията ясно целите си, да сподели информацията за тенденциите на пазара, конкуренцията, ресурсите, с които разполага, и да стиска палци агенцията да даде най-доброто от себе си.
    Рекламата се счита за успешна, когато е постигнала целите си. В този смисъл най-успешни са заявките в конкурса, при които има баланс от много добро описание на стратегическата част, ясно формулирана идея, вдъхновяващ криейтив и резултати, подплатени от достоверни източници. При ефективни кампании поставената на сцената пушка в началото на първо действие е гръмнала, както би препоръчал Станиславски.

    На първо място трябва ясна дефиниция, какво се очаква като действие или ефект

    Грета Колева
    Ръководител oтдел „Комуникационни консултации”
    BBDO Group

    Успешната кампания е тази, която, на първо място, има ясна дефиниция, какво трябва да постигне като действие / ефект. Адресирала е правилната целева група, която може да донесе желания растеж и промяна. Използва всеки един комуникационен инструмент с ясното съзнание, как той допринася за постигането на поставените цели и търсения ефект от тази комуникация. Но нека не се заблуждаваме – за да спечелиш EFFIE, трябва и иновативен подход, brake through идея и знание, как да докажеш ефекта от тях.
     


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 11 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 16 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 17 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 17 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам