Вижте какво смята журито на конкурса Effie България 2014, който отличава идеите, които работят
На 28 май ще бъдат връчени наградите Effie, които отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации и идеите, които работят.
Конкурсът се организира от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за седма поредна година. В него участват рекламодатели и рекламни агенции с реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2013 - 31.03.2014.
Кога една реклама се счита за успешна и работеща, а кампанията - за ефективна? Този въпрос зададохме към журито на конкурса Effie България 2014.
Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена
Диана Симеонова
Маркетинг директор
VIVACOM/БТК ЕАД
Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена. Това се постига с оригинална идея, която е реализирана креативно. Клиентите са преситени от рекламни послания и е изключително важно да намериш начин твоето послание да се забележи, комуникацията да бъде на езика на потребителя. Кампанията е ефективна, когато има ясно дефинирани цели, например: познаваемост на бранда, промяна на нагласата на потребителя, вземане на решение за покупка и т.н. Необходимо е добро познаване на аудиторията и правилно да се дефинира таргет групата, към която е насочена кампанията. Много е важно да се достигне ефективно до клиентите и да се подберат правилните комуникационни канали.
Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент
Димитър Стаматов
Trade Marketing Manager
JTI Bulgaria
Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент. Всяка кампания е предизвикателство за двете страни. Клиентът следва да представи на агенцията ясно целите си, да сподели информацията за тенденциите на пазара, конкуренцията, ресурсите, с които разполага, и да стиска палци агенцията да даде най-доброто от себе си.
Рекламата се счита за успешна, когато е постигнала целите си. В този смисъл най-успешни са заявките в конкурса, при които има баланс от много добро описание на стратегическата част, ясно формулирана идея, вдъхновяващ криейтив и резултати, подплатени от достоверни източници. При ефективни кампании поставената на сцената пушка в началото на първо действие е гръмнала, както би препоръчал Станиславски.
На първо място трябва ясна дефиниция, какво се очаква като действие или ефект
Грета Колева
Ръководител oтдел „Комуникационни консултации”
BBDO Group
Успешната кампания е тази, която, на първо място, има ясна дефиниция, какво трябва да постигне като действие / ефект. Адресирала е правилната целева група, която може да донесе желания растеж и промяна. Използва всеки един комуникационен инструмент с ясното съзнание, как той допринася за постигането на поставените цели и търсения ефект от тази комуникация. Но нека не се заблуждаваме – за да спечелиш EFFIE, трябва и иновативен подход, brake through идея и знание, как да докажеш ефекта от тях.