С какво сме привличали туристи през 1965?
„Земя на щастие, на простичко щастие...“. Така е представена страната ни в рекламен клип от 1965, предназначен за британските туристи. Видеото, публикувано в YouTube канала British Pathé, който събира разнообразни исторически кадри, представя облика на България като туристическа дестинация отпреди близо 50 години.
„Земя на рози, аромати, мед и ягоди, които се изнасят във всички краища на континента. На обикновен живот, който ние в забързания Запад приемаме като начин да намерим спокойствие“, се казва във видеото.
„Само двама от 25 българи живеят в столицата. Но всички обичат да я посещават и да наслаждават на историята й“, продължава рекламата на България, която не пропуска да изброи забележителностите и на София. Видеото съдържа кадри и от Велико Търново, показвайки типично планинско „барбекю“.
„Простичко спокойствие в планините и разкошен лукс в морските курорти. България е място за безгрижна ваканция. България е една усмихната земя“. С това родината ни е била привлекателна за британските туристи по онова време. Вижте клипа: