сряда, 26 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6538 прочитания

    Как се налага бранд на силно конкурентен пазар?

    Бранимир Братанов - маркетинг директор на „Карлсберг България”, и Иво Алтънов - управляващ директор на Noble Graphics, разказват за отличената с Effie кампания на „Пиринско” и резултатите, които е постигнала
    20 май 2015, 18:11 a+ a- a

    На 27 май за осма поредна година в България ще се проведе фестивалът за ефективност на реклама Effie, организирани от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Наградите Effie отличават най-успешните и ефективни като бизнес резултат рекламни кампании.

    Как се създава реклама, която работи? Потърсихме някои от победителите миналата година, за да разкажат коя е била основната идея на кампанията и защо имeнно върху нея са изградили концепцията си, какви предизвикателства са срещнали и най-важното - какви резултати са отчели.

    Бранимир Братанов - маркетинг директор на „Карлсберг България”

    Вижте какво споделиха Бранимир Братанов - маркетинг директор на „Карлсберг България”, и Иво Алтънов - управляващ директор на Noble Graphics за кампанията  „Свежо от планината”, спечелила Бронзова награда Effie в категория „Стоки”. 

    Име на кампанията:

    „Свежо от планината”

    Иво Алтънов - управляващ директор на Noble Graphics

    Какво беше заданието и какви цели трябваше да постигне кампанията? 
    Пазарът на бири в България e изключително конкурентен и наситен. Потребителите могат да избират от над 50 интернационални и регионални марки. Пазарът се влияе изключително от имиджа на марките и тяхната реклама. През 2013 „Пиринско” трябваше да се бори на свиващ се общ пазар срещу конкурентни марки с по-добри продажби, по-евтин продукт, по-голям рекламен бюджет и по-силна дистрибуция.

    Каква беше основната идея и защо изградихте концепцията си именно върху нея?
    „Пиринско” носи в себе си свежестта на природата. Докато всички други бири се опитват да сближават приятелите, да карат хората да се чувстват по специален начин или да покажат колко е стара рецептата им, „Пиринско” има една проста цел – да освежи човек така, както само природата може. Тази „природна свежест“ е в ядрото на „Пиринско” и ръководи цялостното поведение на марката – име, визия, комуникация.

    Вижте рекламата

    Как беше реализирана кампанията?
    Природната свежест не може да се опише и интерпретира чрез чуждия опит – тя трябва да се преживее. Комуникацията на „Пиринско” не показва освежени хора, които се наслаждават на „Пиринско”. 

    Комуникацията дори не показва човешко присъствие. Главен герой е не припознат потребител, отпиващ жадно бира, а самата природа – заснежени върхове и чисти планински потоци. Като основен канал за комуникацията на „Пиринско” беше избрана телевизията – медията, която дава едновременно картина и звук и позволява по най-добрия начин да се пресъздаде усещането за планинска свежест.

    Какви резултати постигна?
    С по-малък рекламен бюджет, с по-скъп продукт и с по-ниска дистрибуция „Пиринско” успя да задмине по ръст в продажбите прекия си конкурент в ниския ценови сегмент. Нещо повече – през 2013 „Пиринско” беше най-бързо растящата (в обем продажби) марка измежду седемте най-големи марки бира на пазара (+38% по данни на Нилсън България). С това „Пиринско” се превърна в 4-тата най-продавана бира в България за 2014г. 

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Хотел в Тенерифе под блокада заради коронавируса
    Италиански турист е дал положителна проба за заболяването
    преди 10 часа
    „България Ер“ анулира полетите си от/до Милано до 27 март
    Авиокомпанията налага мярката поради зачестилите случаи на коронавирус
    преди 13 часа
    Близо 6000 работодатели ще трябва да подадат нови справки за доходи за 2019 г.
    НАП информира персонално фирмите за допуснатите неточности, остават 3 дни за корекции
    преди 17 часа
    Великобритания започва издаването на сини паспорти от март 2020
    Старите червени паспорти ще останат валидни до изтичане на срока им
    преди 17 часа
    Revolut утрои оценката си до $5,5 млрд.
    Финтех компанията набра $500 млн. след нов кръг финансиране
    преди 17 часа
    Борсовите индекси се сринаха заради коронавируса
    Инвеститорите се насочват предимно към сигурни активи като злато и американски държавни ценни книжа