четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7284 прочитания

    Най-добрите идеи обикновено са нещо изключително очевидно и просто

    Успешните участници и победителите в EFFIE България реализират кампании, преизпълнили целите си, казва директорът на EFFIE България Мариана Брашнарова
    18 февруари 2016, 16:56 a+ a- a

    Мариана Брашнарова - изпълнителен директор на Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и директор на EFFIE България

    От 1968 наградите EFFIE са общопризнат стандарт за измерване на успеха сред рекламодателите и рекламните агенции по света. Връчват се в 42 страни на 6 континента, като с всяка изминала година се утвърждават все повече като глобален символ на успеха.

    Днес, почти 50 години по-късно, Effie вече е най-престижната сред специализираните маркетингови награди. В България EFFIE се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007. Конкурсът отличава онези кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.

    Какво отличава печелившите заявки и добрите идеи, разговаряхме с Мариана Брашнарова - изпълнителен директор на Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и директор на EFFIE България. 

    Г-жо Брашнарова, току-що стартира деветото издание на EFFIE България. Какво е новото тази година и какво да очакваме от конкурса?
    Като международен и лицензиран конкурс EFFIE България следва правилата на EFFIE Worldwide. Част от новите неща тази година са на база на добрите практики, наложени в глобален план. Друга част са съобразени със спецификите на нашия пазар на база на проведено през декември специално проучване и допитване сред водещите рекламодатели и агенции в страната.

    Една от основните промени тази година е да стартираме кампанията по популяризиране и приемане на кандидатурите много по-рано, тъй като подготовката за участие е сериозна и изисква повече време. За първи път тази година обявихме и ранен срок за подаване на заявки – не по-късно от 8 април 2016, който дава възможност за всички участници да се възползват от допълнителни преференции, като 20% отстъпка от цената за подадената заявка. Имаме обявен и ранен срок за закупуване на покани за церемонията по обявяване на финалистите, като при закупуване до 04 май също се ползва отстъпка от 20%.

    Разработихме нов сайт на фестивала www.effiebulgaria.org, в унисон с международните практики, където може да се открие всичко необходимо за успешна подготовка. Развихме комуникацията за фестивала и в социалните мрежи (Facebook, LinkedIn, Twitter), където компаниите и агенциите могат да получат допълнителна информация, актуални новини и полезни съвети за участие във фестивала. 

    Има ли други подобни фестивали, какво отличава EFFIE? Каква е добавената стойност на конкурса?
    Има награди, които оценяват маркетингова ефективност, но никоя от тях не може да се сравни с глобалната стойност на EFFIE. Това е единствената международна награда за ефективност на маркетинговите комуникации, която може да се спечели в България, и то с локално разработен проект. Малко хора знаят, че в Щатите ЕFFIE стартира като фестивал на маркетолозите и затова и до днес тази награда, сложена в CV-то на всеки маркетолог, е силна атестация за професионална експертиза, личностни качества и успех. 

    Нещо много важно, което отличава EFFIE от всички останали награди. Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите по света и публикува Effie Effectiveness Index - класация на най-ефективните компании и марки. И EFFIE България е единственият международен конкурс, който може да те включи в тази престижна класация. Златното EFFIE, получено в България, носи на компаниите същия брой точки, както златното EFFIE в САЩ или в която и да е друга страна с национален конкурс. И именно затова наградите са толкова ценни. Фестивалът в България следва правилата на Effie Worldwide и всяка година обявява ранглиста на най-ефективните агенции, клиенти и търговски марки въз основа на резултатите от конкурса. За международните компании това означава и да допринесат за по-доброто представяне на компанията майка, защото местната награда носи точки и в глобалното класиране. Например една награда на местната компания в локалния конкурс на EFFIE може да определи дали лидери като Coca-Cola, Unilever, Procter&Gamble, Mondelez, PepsiCo, Nestle, McDonald’s, Danone, Heineken и много други ще запазят лидерските си позиции в глобалното класиране, или ще отстъпят по-назад. 

    Кой може да участва? 
    В конкурса тази година могат да участват рекламодатели и агенции с кампании, създадени за и реализирани в България в периода 1 януари 2015 до 31 март 2016 в пет основни категории: стоки, услуги, промоции, корпоративни комуникации и социална, медийна и политическа кампания. Участието в толкова престижен фестивал дава възможност на компаниите да споделят своите успешни бизнес практики, да обменят опит и най-вече да „сверят часовниците си“, като получат обективна външна оценка.

    Какъв тип заявки са печелившите?
    Като международен фестивал EFFIE има много строги критерии и регламент за оценка. Журито, което предстои да обявим скоро, е съставено от специалисти с доказан опит и професионализъм, представители на комуникационни агенции, рекламодатели, медии, агенции за изследвания и независими консултанти. Заявките се журират на два етапа, оценяването е анонимно и конфиденциално. Най-голяма стойност при оценяването на една кампания носят постигнатите от нея резултати. 

    EFFIE е фестивалът на умните идеи – златно EFFIE  не е задължително да печелят кампаниите с най-голям бюджет, най-богат комуникационен микс, най-мащабни и най-видими на пазара, а често кампаниите с неочаквана, различна идея, която е креативна и променя ефекта върху бранда, върху категорията, а понякога и върху целия пазар.

    Какъв е вашият съвет към участниците?
    Да търсят идеята, която е различна от стандартните решения и която е довела до наистина внушителни резултати. Идея, която отговаря на определено бизнес предизвикателство. Участниците трябва да бъдат конкретни, убедителни и да подготвят заявка, която да впечатли журито. Това, което е най-важното – да дават достатъчно графики, факти и цифри, но да бъдат и кратки. Най-добрите идеи обикновено са нещо изключително очевидно и просто, но никой не се е осмелил да го ползва досега. Хубаво е заявките да са написани и „грамотно“, защото това определено прави впечатление. 

    И не на последно място – важно е да започнат подготовката още сега. Но най-ценни съвети, разбира се, участниците могат да получат от самото жури, които могат да открият в секцията „Журиране" на обновения ни сайт или в Youtube канала на Effie Bulgaria.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 4 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 9 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 9 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 10 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам