сряда, 26 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5763 прочитания

    Най-добрите идеи обикновено са нещо изключително очевидно и просто

    Успешните участници и победителите в EFFIE България реализират кампании, преизпълнили целите си, казва директорът на EFFIE България Мариана Брашнарова
    18 февруари 2016, 16:56 a+ a- a

    Мариана Брашнарова - изпълнителен директор на Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и директор на EFFIE България

    От 1968 наградите EFFIE са общопризнат стандарт за измерване на успеха сред рекламодателите и рекламните агенции по света. Връчват се в 42 страни на 6 континента, като с всяка изминала година се утвърждават все повече като глобален символ на успеха.

    Днес, почти 50 години по-късно, Effie вече е най-престижната сред специализираните маркетингови награди. В България EFFIE се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007. Конкурсът отличава онези кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.

    Какво отличава печелившите заявки и добрите идеи, разговаряхме с Мариана Брашнарова - изпълнителен директор на Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и директор на EFFIE България. 

    Г-жо Брашнарова, току-що стартира деветото издание на EFFIE България. Какво е новото тази година и какво да очакваме от конкурса?
    Като международен и лицензиран конкурс EFFIE България следва правилата на EFFIE Worldwide. Част от новите неща тази година са на база на добрите практики, наложени в глобален план. Друга част са съобразени със спецификите на нашия пазар на база на проведено през декември специално проучване и допитване сред водещите рекламодатели и агенции в страната.

    Една от основните промени тази година е да стартираме кампанията по популяризиране и приемане на кандидатурите много по-рано, тъй като подготовката за участие е сериозна и изисква повече време. За първи път тази година обявихме и ранен срок за подаване на заявки – не по-късно от 8 април 2016, който дава възможност за всички участници да се възползват от допълнителни преференции, като 20% отстъпка от цената за подадената заявка. Имаме обявен и ранен срок за закупуване на покани за церемонията по обявяване на финалистите, като при закупуване до 04 май също се ползва отстъпка от 20%.

    Разработихме нов сайт на фестивала www.effiebulgaria.org, в унисон с международните практики, където може да се открие всичко необходимо за успешна подготовка. Развихме комуникацията за фестивала и в социалните мрежи (Facebook, LinkedIn, Twitter), където компаниите и агенциите могат да получат допълнителна информация, актуални новини и полезни съвети за участие във фестивала. 

    Има ли други подобни фестивали, какво отличава EFFIE? Каква е добавената стойност на конкурса?
    Има награди, които оценяват маркетингова ефективност, но никоя от тях не може да се сравни с глобалната стойност на EFFIE. Това е единствената международна награда за ефективност на маркетинговите комуникации, която може да се спечели в България, и то с локално разработен проект. Малко хора знаят, че в Щатите ЕFFIE стартира като фестивал на маркетолозите и затова и до днес тази награда, сложена в CV-то на всеки маркетолог, е силна атестация за професионална експертиза, личностни качества и успех. 

    Нещо много важно, което отличава EFFIE от всички останали награди. Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите по света и публикува Effie Effectiveness Index - класация на най-ефективните компании и марки. И EFFIE България е единственият международен конкурс, който може да те включи в тази престижна класация. Златното EFFIE, получено в България, носи на компаниите същия брой точки, както златното EFFIE в САЩ или в която и да е друга страна с национален конкурс. И именно затова наградите са толкова ценни. Фестивалът в България следва правилата на Effie Worldwide и всяка година обявява ранглиста на най-ефективните агенции, клиенти и търговски марки въз основа на резултатите от конкурса. За международните компании това означава и да допринесат за по-доброто представяне на компанията майка, защото местната награда носи точки и в глобалното класиране. Например една награда на местната компания в локалния конкурс на EFFIE може да определи дали лидери като Coca-Cola, Unilever, Procter&Gamble, Mondelez, PepsiCo, Nestle, McDonald’s, Danone, Heineken и много други ще запазят лидерските си позиции в глобалното класиране, или ще отстъпят по-назад. 

    Кой може да участва? 
    В конкурса тази година могат да участват рекламодатели и агенции с кампании, създадени за и реализирани в България в периода 1 януари 2015 до 31 март 2016 в пет основни категории: стоки, услуги, промоции, корпоративни комуникации и социална, медийна и политическа кампания. Участието в толкова престижен фестивал дава възможност на компаниите да споделят своите успешни бизнес практики, да обменят опит и най-вече да „сверят часовниците си“, като получат обективна външна оценка.

    Какъв тип заявки са печелившите?
    Като международен фестивал EFFIE има много строги критерии и регламент за оценка. Журито, което предстои да обявим скоро, е съставено от специалисти с доказан опит и професионализъм, представители на комуникационни агенции, рекламодатели, медии, агенции за изследвания и независими консултанти. Заявките се журират на два етапа, оценяването е анонимно и конфиденциално. Най-голяма стойност при оценяването на една кампания носят постигнатите от нея резултати. 

    EFFIE е фестивалът на умните идеи – златно EFFIE  не е задължително да печелят кампаниите с най-голям бюджет, най-богат комуникационен микс, най-мащабни и най-видими на пазара, а често кампаниите с неочаквана, различна идея, която е креативна и променя ефекта върху бранда, върху категорията, а понякога и върху целия пазар.

    Какъв е вашият съвет към участниците?
    Да търсят идеята, която е различна от стандартните решения и която е довела до наистина внушителни резултати. Идея, която отговаря на определено бизнес предизвикателство. Участниците трябва да бъдат конкретни, убедителни и да подготвят заявка, която да впечатли журито. Това, което е най-важното – да дават достатъчно графики, факти и цифри, но да бъдат и кратки. Най-добрите идеи обикновено са нещо изключително очевидно и просто, но никой не се е осмелил да го ползва досега. Хубаво е заявките да са написани и „грамотно“, защото това определено прави впечатление. 

    И не на последно място – важно е да започнат подготовката още сега. Но най-ценни съвети, разбира се, участниците могат да получат от самото жури, които могат да открият в секцията „Журиране" на обновения ни сайт или в Youtube канала на Effie Bulgaria.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Хотел в Тенерифе под блокада заради коронавируса
    Италиански турист е дал положителна проба за заболяването
    преди 10 часа
    „България Ер“ анулира полетите си от/до Милано до 27 март
    Авиокомпанията налага мярката поради зачестилите случаи на коронавирус
    преди 14 часа
    Близо 6000 работодатели ще трябва да подадат нови справки за доходи за 2019 г.
    НАП информира персонално фирмите за допуснатите неточности, остават 3 дни за корекции
    преди 17 часа
    Великобритания започва издаването на сини паспорти от март 2020
    Старите червени паспорти ще останат валидни до изтичане на срока им
    преди 17 часа
    Revolut утрои оценката си до $5,5 млрд.
    Финтех компанията набра $500 млн. след нов кръг финансиране
    преди 18 часа
    Борсовите индекси се сринаха заради коронавируса
    Инвеститорите се насочват предимно към сигурни активи като злато и американски държавни ценни книжа