Вижте видео от награждаването на VIVACOM от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2016
По-рано тази година Българският форум на бизнес лидерите връчи своите Годишни награди за отговорен бизнес 2016. Целта на инициативата е да отличи и популяризира забележителния принос на отговорния бизнес към обществото чрез подкрепа за области като образование, екология, развитие на служителите и много други, а и да насърчи все повече фирми да развиват социални инициативи. В 14-то издание на конкурса участваха 84 проекта, осъществени от 57 компании, в шест категории.
В Economy.bg отново ще ви представим инициативите, които бяха отличени с награда. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България като част от политиката си за корпоративна социална отговорност.
Журито на конкурса определи за победител в категория „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” проекта на VIVACOM. Повече за „VIVACOM Техническа академия” разказва Малина Чавдарова, старши мениджър „Човешки ресурси”.
Моля, опишете проекта с три думи.
Вдъхновение, eфективност, перспектива
А как бихте го описали в три изречения?
„VIVACOM Техническа академия“ е съвместен проект с Факултета по телекомуникации на ТУ София. Целта му е млади инженери, студенти III и IV курс в специалностите телекомуникации, компютърни системи и технологии и електроника да затвърдят теоретичните си знания с практически ориентирани курсове, които не са включени в редовния план на обучение. В рамките на една учебна година преподаватели от Факултета по телекомуникации и ключови служители на VIVACOM предават практическия си опит чрез презентации и казуси.
Как беше реализиран и какви са резултатите от него?
В момента сме в разгара на 7-ото издание на „VIVACOM Техническа академия“. От старта до момента не спираме да го развиваме и усъвършенстваме на база на анализите, които правим, и обратната връзка от участниците. През годините развихме курсовете, добавихме нови, увеличихме броя на участниците, които към днешна дата са 30. Кандидатства се със CV и CL, изпратени по имейл. Подборът на участниците освен по документи се извършва на база видео интервю с кандидатите и резултатите от специално разработен технически тест.
Седемте лекционни курса и упражнения, разпределени в 250 учебни часа, се организират в рамките на 2 учебни семестъра. Темите на курсовете са както тясно специализирани и технологични, така и свързани с управление на проекти, технически английски език, търговски решения, правна рамка на телекомуникациите, бизнес комуникации. Освен специфични технически познания развиваме в участниците умения да представят себе си и идеите си, както и умения за комуникация в бизнес среда. По време на проекта участниците посещават и Центъра за управление и наблюдение на мрежата, където от първа ръка научават за тънкостите и спецификите на една телекомуникационна мрежа. През годините имаме общо над 150 участници и над 300 кандидатури. 30% от участниците са били на стаж в компанията, а 17% са назначените на постоянна работа.
Какви ресурси бяха вложени?
Основният ресурс в проекта е човешкият. Повече от 16 висококвалифицирани служители на VIVACOM с опит в различни направления предават своите експертни знания и професионални умения на бъдещите инженери. Пряко ангажирани с проекта са и преподавателите и ръководството на Факултета по Телекомуникации на ТУ - София. Това прави проекта толкова ценен.
Какво не знаят хората за вашата компания?
Основна насока на корпоративната социална отговорност на VIVACOM е подпомагането на образованието в България. Социалната ни политика, обединена в платформата VIVACOM Fund, включва сериозни ежегодни инвестиции в сферите на образованието, културата, спорта и благотворителността. „VIVACOM Техническа академия“ е един от примерите за това. Друга такава инициатива е онлайн платформата за интерактивно обучение по математика VIVA Cognita. Тя пък е съвместен проект с Института по математика и информатика на БАН и Съюза на математиците в България и цели да помогне на ученици и студенти да разбират по-лесно сложната наука, като по пътя на откривателството сами откриват верните решения на задачите. Този иновативен подход помага на младите хора да припознаят математиката като интересна и приятна материя и впоследствие да търсят професионалното си развитие в сферата на инженерните, ИТ и други „точни“ специалности. Подкрепяме също много инициативи, които популяризират четенето сред децата и младежите.
Със сухопътния Шенген стоките ще пътуват по-бързо и с по-малко администрация, разходите за бизнеса ще са по-ниски, а хората ще получават по-свежи продукти – Вигинтас Шапокас, управител на BILLA България, пред Economy.bg