събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2813 прочитания

    Българска технология позволява на бизнеса да създава свои кампании с добавена реалност

    Иновацията представлява своеобразен скенер за добавена реалност, достъпен чрез мобилно приложение
    18 юли 2017, 14:02 a+ a- a

    Българската стартираща фирма iGreet, която развива собствена технология за добавена реалност (AR - augmented reality), създаде първата българска платформа, улесняваща компании и други организации да реализират собствени augmented reality проекти. Тя се нарича scanAR и представлява своеобразен скенер за добавена реалност, достъпен чрез мобилно приложение за операционните системи iOS и Android.

    Платформата позволява на бизнеса да създава свои кампании с добавена реалност, като интегрира мултимедийно съдържание към всевъзможни материали – визитки, брошури, каталози, плакати, рол банери, продуктови опаковки и други по-оригинални носители. По този начин бизнесът може да се възползва от един изцяло нов маркетингов канал, предоставящ редица нови възможности за комуникация с потребителите. Платформата е лесна за употреба и разполага с редица допълнителни функционалности като заснемане на скрийншот или споделяне на изживяването в социалните мрежи.

    Технологията „добавена реалност“ (augmented reality) обединява физическия свят около нас с виртуалната реалност, добавяйки дигитално съдържание или информация към реалната картина, гледана през телефон, таблет или друго устройство. Добавената реалност съществува от десетилетия, а едни от първите примери са виртуалните линии за засада при излъчването на футболни срещи и виртуалният фотофиниш при лекоатлетическите състезания. С навлизането на смартфоните обаче приложенията на тази технология се увеличават значително и днес тя е буквално в джоба на милиони потребители по света. През последните месеци някои от най-големите технологични компании анонсираха плановете си за навлизане в augmented reality сегмента, а очакванията са броят на потребителите на такива услуги да достигне 1 милиард през следващите четири години.

    „Интересът на водещи технологични гиганти към добавената реалност е показателен, че предстои сериозен ръст в този сегмент. Нашата цел е да се позиционираме в него като разработчик на универсална платформа, позволяваща на всеки желаещ да се възползва от тази перспективна технология. Augmented reality може значително да повиши конкурентоспособността на една компания и желанието на екипа ни е да направим технологията достъпна както за големите, така и за всяка малка или средна фирма. Планираме постепенно да наложим scanAR и на международния пазар“ - споделя Вичо Димитров, основател на iGreet.

    scanAR вече се използва от някои клиенти на iGreet, включително един от водещите производители на шоколадови и захарни изделия у нас Престиж 96, който е създал интерактивна опаковка за своите популярни вафли „Ная“. iGreet е известна също и със своите картички с добавена реалност, които „оживяват“, гледани през екрана на смартфон или таблет.

    Припомняме, че инвеститори в компанията са българският фонд за рискови инвестиции Eleven, както и популярният американски инвеститор Тим Дрейпър.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 12 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 13 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 13 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 15 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години