събота, 06 юни 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2880 прочитания

    Как се доказва ефективността на една рекламна кампания?

    Вижте какво споделят от Българската асоциация на комуникационните агенции по повод заявките за EFFIE България
    20 септември 2017, 16:58 a+ a- a

    Между това да реализираш успешна рекламна кампания и това да съумееш да представиш постигнатите резултати по най-добрия начин има съществена разлика. Ето защо тази година организаторите на Effie България 2017 са твърдо решени да подпомогнат клиенти и агенции в процеса по създаването на най-добрите заявки за участие в конкурса.

    „За да бъде успешна в конкурса Effie, една заявка трябва да бъде интересно четиво с добре доказани факти в подкрепа на написаното, да е кратка, където това е възможно, и много ясна“, коментира Мариана Брашнарова, изпълнителен директор на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) пред Economy.bg. По нейни думи членовете на журито четат по около петнадесет заявки на ден и търсят с какво всяка една кампания, участваща в конкурса, изпъква. „Това означава стегнатост, завладяващо четиво, използване на разбираеми графики и ясни връзки между факти, цели, инсайт, стратегия и резултати., допълва тя.

    Журито очаква добре подкрепено доказателство по отношение на това защо постигнатото е значимо и е свързано със свършената работа. Журито се ръководи от определени критерии за оценяване ефективността на кампанията и поставя четири отделни оценки, анализирайки конкретни елементи на работата. Формирането на оценката се определя от следните елементи, които образуват крайната оценка:

     

    Стратегически предизвикателства + Цели

    = 23,3%

    Идея

    = 23,3%

    Как е вдъхнат живот на идеята 

    = 23,3%

    Резултати      

    = 30%


    За да помогнат на участниците в конкурса, членовете на журито на Effie България през годините споделиха своите впечатления от работата си по оценяване на заявките, с които целят да дадат насоки за правилния път при подготовката на заявка-победител. Това са част от полезните съвети:

    За пазарната среда, в която се е състоял проекта:
    •    Представете по-задълбочено ситуацията на пазара. За журито е важно да види развитието на бранда и категорията.
    •    Обърнете внимание на активностите на преките си конкуренти.
    •    Отчетете предизвикателствата пред целия пазар.

    За предизвикателствата и целите: 
    •    Обяснете защо пазарното предизвикателство е важно.
    •    Представяйте предизвикателствата и целите ясно, винаги поставяйки ги в контекста на дадена категория.
    •    Не представяйте цели, неподкрепени с резултати.
    •    Разисквайте цели, свързани с търговската марка и категорията, а не бизнеса.
    •    Формулирайте ги ясно и недвусмислено.

    За Голямата идея на кампанията:
    •    Покажете идея, която изпъква в категорията.
    •    Добре представената идея е важна за журито.

    За резултатите от проекта:
    •    Съпоставянето на резултата с поставената цел, сравнението с предишен период/ кампания и конкуренти ще допринесе за по-точната оценка на журито.
    •    Бъдете последователни в излагането на резултатите - качеството на заявката зависи от това да бъде лесна за следване.
    •    Включете повече данни с цитирани източници, при възможност онагледявайте с графики.
    •    Обозначавайте ясно периода, за който се отнася всеки представен резултат.
    •    Мерете „ябълки с ябълки” или иначе казано мерете съизмерими неща.

    И няколко общи бележки:
    •    Важна е логиката в заявката - от пазар, през цели, идея и реализация.
    •    Добре подготвената заявка е тази, която ясно доказва резултати на поставените цели.
    •    Използвайте повече данни, бази за сравнение от други кампании, за да докажете ефективност.

    Организира се еднодневен уъркшоп “Как се пише заявка, която доказва ефективността на една кампания?". Събитието ще се проведе на 27.09.2017 от 09.30 до 12.00 часа в София, Есенс Център, ул. 6-и септември №37, Семинарна зала, ет. 2. Лектори ще бъдат експерти в подготовката на заявки за Effie България, представители, както от страна на рекламодатели, така и от страна на рекламни и рисърч агенции. Своя опит ще споделят Димитър Стаматов - Маркетинг мениджър в JTI България, Желез Атанасов - Директор стратегическо планиране в Noble Graphics, Юлиан Добрев - създател и директор изследвания в BluePo!nt (агенция за маркетингови консултации и изследвания). Всеки участник ще получи специално издание с практически съвети, които да го преведат през трудностите на съставяне на заявката.

    От БАКА обявиха, че стартира и приемането на заявки за участие в десетото издание на едни от най-престижните награди за ефективност на маркетинговите комуникации - EFFIE България.

    Effie Awards e международен стандарт за ефективност, присъждан в 49 страни. В България EFFIE се организира от  и отличава най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят, като стимулира стратегическо мислене и насърчава екипните отношения между маркетинг екипа на една компания и комуникационната ѝ агенция.

    В конкурса могат да участват агенции и рекламодатели с реклами и рекламни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2016 - 30.09.2017 във всяка от следните пет категории: Стоки, Услуги, Промоции, Корпоративни комуникации, Социална, медийна, политическа.

    Срокове за подаване на заявки:
    Първи срок: 6.10.2017
    Втори срок: 16.10.2017
    Краен срок: 24.10.2017

    Подадените заявки се оценяват от специалисти с доказан опит и професионализъм, представители на комуникационни агенции, рекламодатели, медии, агенции за изследвания и независими консултанти. Заявките се журират на два етапа, а оценяването е анонимно и конфиденциално. Победителите в тазгодишното издание на EFFIE България ще бъдат обявени на официална церемония на 22 ноември 2017 г.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Съдът потвърди избора на концесионер на летище София
    Консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор „Мюнхен“ остава концесионер
    преди 1 ден
    Спад на безработицата в САЩ през май
    Икономиката е добавила 2,5 млн. работни места за месец
    преди 1 ден
    Външните граници на ЕС остават затворени поне до 1 юли
    Повечето държави в ЕС ще премахнат проверките по вътрешните граници до 15 юни, а останалите - до края на месеца
    преди 1 ден
    Проверяваме за фишове за нарушения по пътя електронно
    Агенцията за електронно управление с 2 нови услуги
    преди 1 ден
    СЗО: Пандемията от Covid-19 продължава да се разраства
    Втора вълна на заболяването не е неизбежна, заяви говорител на организацията