Вижте класацията на Interbrand за най-добри световни брандове за 2017
Технологичните компании все още оглавяват класацията на „Най-добри глобални марки“ на Interbrand. Консултантската компания изготвя отчетите си от 2000-та година насам и споделя, че оценката се определя според няколко фактора, сред които финансови успехи на продуктите и услугите, влиянието на марката върху избора на потребителите и възможностите да изисква висока цена, постигайки добри печалби.
Apple и Google доминираха в класацията за последните 5 години. Microsoft се изкачи до трето място, а Coca Cola е единствената компания сред топ 5, която не произвежда технологии.
Според Interbrand стойността на Apple се е повишила с 3% до 184 млрд. долара. В същото време Facebook е най-бързо разрастващата се компания с ръст от 48% до 48 млрд. долара. През 2017 Netflix и Salesforce влязоха в класацията на Interbrand за пръв път.
Ето и компаниите, които заемат първите 10 позиции:
1. Apple (184 млрд. долара)
2. Google (142 млрд. долара)
3. Microsoft (80 млрд. долара)
4. Coca-Cola (70 млрд. долара)
5. Amazon (65 млрд. долара)
6. Samsung (56 млрд. долара)
7. Toyota (50 млрд. долара)
8. Facebook (48 млрд. долара)
9. Mercedes-Benz (48 млрд. долара)
10. IBM (47 млрд. долара)