петък, 21 септември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10322 прочитания

    Какво ще се промени в света на комуникациите през тази година?

    Вижте кои ще са водещите тенденции според ПР специалистите
    02 януари 2018, 10:13 a+ a- a

    Какво ще се промени в света на комуникациите през 2018? Зададохме този въпрос на водещи ПР специалисти в България. Вижте как отговориха те:

    Максим Бехар, Главен изпълнителен директор на M3 Communications Group, Inc.

    В света на публичните комуникации през последните години се изършва истинска революция и поради това The PR Revolution е и работното заглавие на следващата ми книга, която трябва да излезе от печат в Ню Йорк и в Amazon.com през първото тримесечие на 2018 година. Предстои поредица от интересни събития в нашия бизнес и може би най-драматичното от тях ще са опитите за използване на изкуствен интелект не само в продуктовите промоции, но също така и при решаването на кризи.

    Според мен през 2018 година сливането на трите основни бизнеса в публичните комуникации - рекламата, дигиталния маркетинг и PR ще бъде вече в своята решителна фаза и ще се случи много по-бързо, отколкото предполагаха експертите напоследък. Борбата ще бъде не как, не кога, а кой ще доминира бъдещия обединен бизнес и категоричното ми мнение, е че това ще сме ние - хората от PR бизнеса. Аргументите ми са многобройни и се надявам да ги изтъкна в края на 2018 година, когато тази моя прогноза се сбъдне.

    Любомир Аламанов, управляващ директор на SiteMedia Consultancy

    Светът на комуникациите ще продължи да се развива много бурно. Employer branding, за който започнахме да говорим преди две години, вече си намери своето място и ще се развива все повече. Поставянето на човека в центъра на комуникациите няма как да бъде променено. Човешкият ресурс е най-важният в момента. Темата на тази година – кибер-сигурността, ще продължи да се развива със страшна сила. Даже ще се обособят няколко отделни под-теми:
    1. Опазване на информация
    Ще се засили нуждата от информационни кампании, особено на корпоративно ниво, с цел всички да са запознати с процедурите за превенция на изтичане на информация или улесняване на хакерско проникване.
    2. Предпазване на деца да не попаднат в схемите на измамници
    Развитието на техниката, за съжаление, даде инструменти на престъпниците да съсипват живота на децата. Кампании как родители, учители, деца, журналисти, всички ние, да сме бдителни и да комуникираме с децата относно заплахите в интернет ще стават все по-наложителни.
    3. Фейк-нюз и използване на тролове
    Все повече ще се наблюдава замърсяване на информационната среда. До нива да се променят цели нагласи на хората. Различаването им, опровергаването им и борбата с тях ще са повече от наложителни. Иначе няма как да има нормална комуникация. Като цяло комуникационните консултанти все повече ще разширяват полето на своята експертиза и ще бъдат все по-търсени. Така и самият пазар се разширява. Очаквам растеж на работещите агенции и поява на нови.

    Д-р Александър Христов, Управляващ партньор на Параграф 42

    Комуникациите? Няма да се променят особено. Преди време един през друг говорихме за нарастващата роля на дигиталните медии, на социалните мрежи. Това обаче вече забавя своето темпо.

    Старата истина, че една нова медия никога не измества старата, важи с пълна сила. Но пък компаниите и политиците ще се научат още по-добре да разработват и развиват собствени комуникационни канали. Първо, защото е по-евтино и второ, защото хората като че ли все повече им вярват. Иначе информационните гамени, предизвикващи официалната комуникация, ще продължат да вилнеят, основно онлайн. И ние, ПР специалистите, ще трябва все повече да се съобразяваме с това.

    Галин Бородинов, управител на агенция PR Point

    За големите сред дигиталните медии като Фейсбук,Туитър, Ютюб ще става по-трудно да твърдят, че са технологични компании и ще въвеждат нови мерки за контрола над разпространяването на неприемливо съдържание в тях. У нас - още ютюбъри и блогъри ще погледнат сериозно на възможността да превърнат създаването на съдържание от хоби в постоянен бизнес. Павел Колев и Ицака примерно все по-често ще изместват най-тиражното списание или ТВ предаване в медиа плановете като канал за комуникация с тийнейджърите. Очаквам по-отчетливо развитие на аудио съдържанието, разпространявано онлайн (извън музиката) – най-вече на подкастите, които макар и бавно в български условия, ще стават все по-интересни като канал за маркетингова комуникация. В традиционните медии у нас агонията на класическата журналистика ще продължи, подхранвана от желанието на полит-икономически кръгове да управляват обществото. Не е ясно доколко тъй наречената гражданска журналистика, най-вече в социалните медии, ще успее да запълни празнината, макар да има обнадеждаващи знаци в тази посока.

    Александър Дурчев, Изпълнителен директор на All Channels Communication Group

    Сензационните новини ще продължат да ни разтърсват и през следващата година – темите вече се готвят. Гледайки новините на CNN тези дни, може би за Йордановден най-сетне ще видим извънземните. Чакаме биткойн да стигне 100 000 долара и или да счупи електромерите, или да завлече икономиката отново надолу. Северна Корея и близкоизточният шок-и-ужас ще ни страхуват, а военнопромишленият комплекс ще генерира кървави долари. Вероятно енерго-спестовният гуру Елън Мъск най-сетне ще започне да произвежда продуктите, които обяви през последните 3 години, а ако не – най-вероятно ще обяви пред медиите, че възнамерява да измисли телепортация в други вселени. Всички ще продължим да четем новини (от знайни и незнайни източници), ще си пием хапчетата и ще помагаме на световната икономика да постига нови пикове.

    Соня Славчева, комуникационна агенция Well Done.

    В политически аспект предстои председателството на България на ЕС. Да се надяваме, че държавата ни ще извлече максимум позитиви от тази си роля. Комуникационните експерти ще продължават да бъдат едни от най-ценните специалисти както при разработването на стратегическата посока на развитие, така и при осъществяването на конкретните планове за прогресиране на компаниите. Очакванията ми са свързани с развиване на тенденцията за все повече събития, които да събират хора със строго определени интереси. С други думи – по-малко масовост, повече концентриране на ключова аудитория. Ролята на инфлуенсърите в т.нар. социални медии ще продължи да нараства, но пазарът ще отсее тези, които наистина допринасят за целите на марката или продукта. Надявам се комуникационната среда през следващата година да се подобри най-общо в три аспекта: 1. Обективност на новинарското съдържание чрез цитиране на марки и компании в ефир. 2. Да чуваме повече конкретика в изказванията на лидерите (във всеки един аспект), защото да говориш много, без да казваш нищо, не е полезно нито за марката (било то и политическа), нито за потребителя-слушател. 3. Да продължи възходящата тенденция за възприемането на PR като стратегически комплексен инструмент и по-малкото му раздробяване в работа „на парче“, за да може да се развие пълният потенциал на възможностите на комуникационните експерти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Ocado Technology отвори нов софтуерен център в София
    Плановете са да се утрои екипът от софтуерни специалисти
    преди 5 часа
    130 млн. евро. са немските инвестиции у нас за първото полугодие
    Германската икономика създава повече от 50 000 работни места в България
    преди 6 часа
    Подготвяме кампания за привличане на туристи от Китай
    Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език
    преди 7 часа
    Световна банка: Отпадъците в световен мащаб може да се увеличат със 70%
    До 2050 населението в България ще намалее с близо 2 милиона, но човек ще генерира 40% повече боклук, прогнозира организацията