събота, 22 септември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2073 прочитания

    60% от българите одобряват означението „планински продукт“

    Най-често свързваме „планинското земделие“ с мляко и сирене, сочи проучване на социологическата агенция АФИС
    16 април 2018, 13:19 a+ a- a

    60% от българите категорично подкрепят и вярват в ефекта от въвеждане на термина за качество „планински продукт“. 27 % смятат, че  може би ще има добър ефект, 10% нямат мнение, като само 3% са против. Това стана ясно от представяне на национално социологическо проучване – Въвеждане на термин за качество „планински продукт“, осъществено от АФИС по поръчка на евродепутат Момчил Неков. 
     
    Въвеждане на означението „планински продукт“ в България, както и насочване на вниманието към планинското земеделие, възможностите за развитие на земеделските производители от тези региони и активно присъствие на техни продукти на пазара в България и ЕС е една от каузите, по които работи евродепутат Момчил Неков.
     
    „На хората от планинските региони трябва да им се даде видимост, защото производството там е по-трудоемко, има по-слаборазвита инфраструктура, по-малко инвестиции, по-труден достъп, но пък и чиста околна среда. България може да е една от първите страни в Европейския съюз, която да въведе термина „планински продукт“, заяви Момчил Неков.
     
    „Над 40% от България е с планински релеф. Затова трябва да се възползваме от съществуващите европейски инструменти и да дадем шанс за развиетие на планинското земеделие и продукция“, уточни Неков.
     
    „От изследването стана ясно, че основните привърженици на това нововъведение са живеещите в столицата, по-заможната част от населението, хората с високо образование и добро здраве; това са и хората,склонни да плащат повече за подобен тип продукти“, коментира Стефан Георгиев, социолог от социологическа агенция АФИС. 

    Информация: АФИС

    43% от анкетираните дават положителен отговор, че ако се въведе терминът за качество „планински продукт“, ще имат доверие в качеството на продуктите, върху чиито опаковки има знак. Най-често със словосъчетанието „планинско земеделие“ хората свързват продукти като прясно и кисело мляко, сирене и билки. В проучването са участвали 1038 респонденти.

    В събитието се включиха представители на Министерство на земеделието, храните и горите, БАБХ, представители на планински общини и земеделски производители.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Ocado Technology отвори нов софтуерен център в София
    Плановете са да се утрои екипът от софтуерни специалисти
    преди 1 ден
    130 млн. евро. са немските инвестиции у нас за първото полугодие
    Германската икономика създава повече от 50 000 работни места в България
    преди 1 ден
    Подготвяме кампания за привличане на туристи от Китай
    Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език
    преди 1 ден
    Световна банка: Отпадъците в световен мащаб може да се увеличат със 70%
    До 2050 населението в България ще намалее с близо 2 милиона, но човек ще генерира 40% повече боклук, прогнозира организацията