четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3499 прочитания

    Кара Койл: Да бъдеш креативен може да се окаже самотно занимание

    За предизвикателствата и трупането на опит в рекламната индустрия, вижте какво сподели творческият директор в Ogilvy New York пред Economy.bg
    12 ноември 2018, 11:59 a+ a- a

    На 04.11.2018г се проведе второто българско издание на инициативата SEE IT BE IT, част от Cannes Lions. Събитието бе организирано от рекламна агенция Noble Graphics и продуцентска къща SWITCH и протече под надслов Game Changer. Сред разискваните теми бяха балансът между мъже и жени на работното място, силата на идеите, професионалното развитие, важността на различните гледни точки и развитието на рекламната индустрия.

    Един от лекторите бе Кара Койл, творчески директор в Ogilvy Ню Йорк. Свързахме се с нея, за да ни разкаже за предизвикателствата и трупането на опит в рекламната индустрия. Ето какво сподели тя пред Economy.bg:

    Защо решихте да се включите в инициативата See It Be It?
    Мисля, че да бъдеш креативен може да се окаже самотно занимание. Разяждаш се от вътрешни съмнения и критика почти на всяка крачка. Ето защо инициативата See It Be It ме привлече толкова силно. Тук се събират силни жени, които не се страхуват да бъдат искрени, но още по-важното е, че си дават подкрепата, така необходима да се оцелее в тази сурова индустрия. Имам 14 приятелки от цял свят, които на ежедневна база минават през същите неща като мен. Това ми напомня, че не съм сама. Че притежавам необходимата сила или най-малкото активна група от приятели в WhatsApp, които са насреща, ако имам нужда от помощ.

    Кои са най-големите предизвикателства в работата Ви?
    В работата ми има много предизвикателства, но мисля, че най-голямото е да продам идеята. В  „Огилви“ обичаме да казваме:  „Ние продаваме или какво?“. Това е невероятно мото, но тази идея все повече се изплъзва на брандовете с техните свити бюджети и желание да минимизират риска. Продажбите са ключов аспект за израстване в този бизнес, но изискват време. Мисля, че да бъдеш търпелив и да влагаш страст в работата изглеждат като две несъвместими неща, но с времето се научаваш, че това е жизнено необходимо за постигането на успех.

    Какъв съвет бихте дали на жени, които сега стартират кариера в сферата на рекламата?
    Намерете си ментор. Без значение дали това е жена или мъж, да си намерите ментор е най-добрият съвет, който могат да дам. Огледайте се за някого, който не просто уважавате като творчески постижения, но който харесвате и като човек. Този човек не само ще ви обучава, но и ще инвестира във вашата кариера и ще ви бъде опора. Колкото повече ментори може да откриете, толкова по-силни и уверени ще станете в своите умения, таланти и място в тази индустрия.

    Коя е любимата Ви реклама, по която Вие самата не сте работили и защо?
    Имам много, но една от любимите ми е спот на Пума, озаглавен Атлетът след работно време. Обичам тази реклама, защото е попадение точно в десетката. Идеята не е новаторска. Няма нищо революционно във визуалното представяне. Но историята е написана превъзходно. Спотът спечелва аудиторията, защото пресъздава вярно настроението. Все по-често съвременните реклами разчитат на визията на историята, пред това как тя е написана. Тази реклама е приятно напомняне за силата на думите.

    Как оценявате една креативна идея?
    Това е труден въпрос, защото тази преценка е съвсем субективна. Няма списък с неща, които трябва да присъстват. Когато оценявам творчески проект, знам, че идеята е добра, ако го усетя с тялото си. Ако ме накара да изпитам нещо - дали да се усмихна, да се спра за момент или да отворя широко очи. Добрите творчески идеи предизвикват реакция. Ако откриете работа, която ви кара да почувствате нещо, да погледнете на нещо различно, то някъде в нея има магия.

    Кои са тенденциите, които ще наблюдаваме все по-отчетливо в рекламната индустрия през следващите няколко години?
    Една от тенденциите, които забелязвам в САЩ, е , че все повече брандове отварят вътрешни агенции. От финансова гледна точка предполагам, че това е разумно. След изпълнения като рекламата на Pepsi с Кендъл Дженър, възниква въпросът можем ли да се самооценим правилно. Съществува риск от изолация, най-вече защото най-добрите идеи идват от възможността да се погледне на бранд или проблем от различен ъгъл. Ще бъде интересно да се види как вътрешните агенции ще подходят и дали тази тенденция ще бъде успешна.

    Някои компании планират да експериментират със истории, музика и сценарии, написани от изкуствен интелект. Според Вас в каква степен творческият аспект на Вашата професия може да бъде автоматизиран?
    Мисля, че повечето хора - не само творческите директори, са в известна степен скептични към изкуствения интелект, защото не искаме да бъдем изместени от работното си място. Но за щастие творческите директори са сред тези, които най-малко имат от какво да се притесняват. Изкуственият интелект ще бъде среда, в която да разиграваме и тестваме своите идеи, но не очаквам изкуственият интелект да предложи самите идеи. Познанието за човека и човешките емоции са толкова неразделна част от създаването на завладяващи реклами, че няма автоматизация, която да замени това. Стискам палци.

     

     

     

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 39 минути
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 3 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 4 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 4 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 4 часа
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 5 часа