Кампанията „Младото живна“ на Noble Graphics с клиент „Карлсберг България“, бе отличена със злато в категория „Стоки“ на тазгодишното издание на наградите. Свързахме се с екипа на агенцията, за да разберем повече за идеята зад кампанията, нейната реализация и постигнатите резултати. Ето какво споделиха Мария Милушева (CD), Ива Енгьозова (CW, CM), Калоян Тинчев, Еркан Гюмрюкчиев (GD) и Поли Григорова (АМ) пред Economy.bg:
Каква е основната идея на кампанията „Младото живна“?
К: Да покаже, че Пиринско има и забавна страна, която говори на по-младите си фенове.
М: Да представи непастьоризираното Младо пиво като една още по-свежа, по-натурална и по-дива версия на Пиринско.
Как се роди идеята за тази кампания и защо изградихте концепцията си именно върху нея?
И: Благодарение на това, че включихме животни в клипа, позволихме на Младо пиво да се отличи от основния си бранд, но и да остане на позната територия.
Към кого е насочена кампанията?
И: Към по-младите фенове на Пиринско.
Колко време отнема типично планирането и реализацията на кампания от такъв мащаб? В конкретния случай с колко време разполагахте?
И: Няколко месеца. И на двата въпроса :)
Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте при реализацията на кампанията? Как се справихте с тях?
М: Намирането на подходящи кадри. Много е трудно да разкажеш история, особено забавна, когато нямаш пълен контрол върху визуалните изразни средства.
К: Първоначално си казваш „Хей, това ще е забавно“ и няколко часа по-късно се чудиш дали не трябваше да предложим сейф идеята, за да минe всичко по-леко. Но в крайна сметка нещата се наредиха и резултатите са чудни!
Какви комуникационни канали използвахте, за да достигнете до своята таргет аудитория?
И: Телевизия, външна реклама, материали на мястото на продажба и социални медии.
Какви резултатите постигна кампанията?
М: Младо пиво успя да се разграничи от Пиринско Светло, носейки духа на марката, но определено комуникирайки със свой почерк.
И: И освен това взе злато за ефективност на Effie Awards. Т.е. съчетахме полезното с приятното.
Кои са най-съществените особености на категорията, в която се състезавахте?
М: Логично, „Стоки“ е най-конкурентната категория, с най-голям брой и наистина разнообразни заявки – автомобили, бързооборотни стоки, лекарства и т.н. Традиционно бирите имат силно присъствие в тази категория, не само защото инвестират целогодишно в реклама, но и защото бирите са продукт, чийто пазарен успех много зависи от комуникацията.
Какво Ви мотивира да се включите в Effie 2018 и очаквахте ли да спечелите злато?
И:Като човек с първи досег до копирайтърстването не мога да кажа, че имах високи очаквания. Затова щастието ми от успеха на кампанията е огромно.
Какво е значението на Effie за рекламната индустрия и бизнеса?
К: Effie Аwards според мен имат голяма роля в отразяването на истинки качествените и ефективни рекламни кампании. Фестивалът е отличен ориентир за рекламодателите на кого могат да се доверят за успешно реализиране на своите цели.
И: Според мен Effie стимулира взаимодействието между клиента и агенцията. В днешно време рекламодателите ценят ефективността повече от всякога. Именно затова спечелването на награда Effie показва, че агенцията работи за бизнеса на клиента си.