събота, 06 юни 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2955 прочитания

    Как се печели Златна награда Effie в категория „Стоки”?

    Вижте какво споделиха от екипа на Noble Graphics за кампанията „Младото живна“
    18 декември 2018, 15:17 a+ a- a

    На 21 ноември за единадесета поредна година в България бяха връчени престижните награди за ефективност в рекламата - EFFIE Bulgaria 2018. Конкурсът традиционно отличава най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят, като стимулират стратегическото мислене и насърчават екипните отношения между маркетинг екипа на една компания и комуникационната ѝ агенция. 

    Кампанията „Младото живна“ на Noble Graphics с клиент „Карлсберг България“, бе отличена със злато в категория „Стоки“ на тазгодишното издание на наградите. Свързахме се с екипа на агенцията, за да разберем повече за идеята зад кампанията, нейната реализация и постигнатите резултати. Ето какво споделиха Мария Милушева (CD), Ива Енгьозова (CW, CM), Калоян Тинчев, Еркан Гюмрюкчиев (GD) и Поли Григорова (АМ) пред Economy.bg:

    Каква е основната идея на кампанията  „Младото живна“? 
    К: Да покаже, че Пиринско има и забавна страна, която говори на по-младите си фенове.
    М: Да представи непастьоризираното Младо пиво като една още по-свежа, по-натурална и по-дива версия на Пиринско.
    Как се роди идеята за тази кампания и защо изградихте концепцията си именно върху нея? 
    И: Благодарение на това, че включихме животни в клипа, позволихме на Младо пиво да се отличи от основния си бранд, но и да остане на позната територия.
     
    Към кого е насочена кампанията? 
    И: Към по-младите фенове на Пиринско.

    Колко време отнема типично планирането и реализацията на кампания от такъв мащаб? В конкретния случай с колко време разполагахте?
    И: Няколко месеца. И на двата въпроса :)
     
    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте при реализацията на кампанията? Как се справихте с тях? 
    М: Намирането на подходящи кадри. Много е трудно да разкажеш история, особено забавна, когато нямаш пълен контрол върху визуалните изразни средства. 
    К: Първоначално си казваш „Хей, това ще е забавно“ и няколко часа по-късно се чудиш дали не трябваше да предложим сейф идеята, за да минe всичко по-леко. Но в крайна сметка нещата се наредиха и резултатите са чудни!
     
    Какви комуникационни канали използвахте, за да достигнете до своята таргет аудитория? 
    И: Телевизия, външна реклама, материали на мястото на продажба и социални медии.
     
    Какви резултатите постигна кампанията? 
    М: Младо пиво успя да се разграничи от Пиринско Светло, носейки духа на марката, но определено комуникирайки със свой почерк. 
    И: И освен това взе злато за ефективност на Effie Awards. Т.е. съчетахме полезното с приятното.

    Кои са най-съществените особености на категорията, в която се състезавахте? 
    М: Логично, „Стоки“ е най-конкурентната категория, с най-голям брой и наистина разнообразни заявки – автомобили, бързооборотни стоки, лекарства и т.н. Традиционно бирите имат силно присъствие в тази категория, не само защото инвестират целогодишно в реклама, но и защото бирите са продукт, чийто пазарен успех много зависи от комуникацията. 
     
    Какво Ви мотивира да се включите в Effie 2018 и очаквахте ли да спечелите злато? 
    И:Като човек с първи досег до копирайтърстването не мога да кажа, че имах високи очаквания. Затова щастието ми от успеха на кампанията е огромно.
     
    Какво е значението на Effie за рекламната индустрия и бизнеса? 
    К: Effie Аwards според мен имат голяма роля в отразяването на истинки качествените и ефективни рекламни кампании. Фестивалът е отличен ориентир за рекламодателите на кого могат да се доверят за успешно реализиране на  своите цели.
    И: Според мен Effie стимулира взаимодействието между клиента и агенцията. В днешно време рекламодателите ценят ефективността повече от всякога. Именно затова спечелването на награда Effie показва, че агенцията работи за бизнеса на клиента си. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Съдът потвърди избора на концесионер на летище София
    Консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор „Мюнхен“ остава концесионер
    преди 1 ден
    Спад на безработицата в САЩ през май
    Икономиката е добавила 2,5 млн. работни места за месец
    преди 1 ден
    Външните граници на ЕС остават затворени поне до 1 юли
    Повечето държави в ЕС ще премахнат проверките по вътрешните граници до 15 юни, а останалите - до края на месеца
    преди 1 ден
    Проверяваме за фишове за нарушения по пътя електронно
    Агенцията за електронно управление с 2 нови услуги
    преди 1 ден
    СЗО: Пандемията от Covid-19 продължава да се разраства
    Втора вълна на заболяването не е неизбежна, заяви говорител на организацията