петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3519 прочитания

    Какви са очакванията за рекламния пазар през 2019?

    Вижте коментара на представители на водещи рекламни агенции в страната
    11 януари 2019, 13:09 a+ a- a

    Какви са очакванията Ви за рекламния пазар през 2019? Зададохме този въпрос на представители на водещи рекламни агенции в България. Вижте какво споделиха те:

    Стелиана Колева, снимка: личен архив

    Нетен ръст на рекламните инвестиции от 10%

    Стелиана Колева, директор Обслужване на клиенти в  „Реформа“

    За 2019 г. предвиждаме нетен ръст на рекламните инвестиции от 10%, без сериозно разместване при позициите на основните рекламодатели от топ 5. 

    Прогнозираното от години обръщане на тренда - с преобладаващи инвестиции в дигиталните медии – според нас отново няма да се случи, или поне не през 2019.

    Все пак, очакваме традиционния вече двуцифрен ръст на рекламните бюджети в дигиталните медии и платформи. 

    Повече смислени и добри реклами
    Желез Атанасов, директор стратегическо планиране в Noble Graphics

    Желез Атанасов, снимка: личен архив

    В момента в световен мащаб тече консолидация сред агенциите (дори най-старата верига в света JWT беше обединена с друга агенция). Очаква се тези глобални консолидации до някаква степен да се отразят и на българския пазар.

    От чисто креативна гледна точка, се наблюдава „поумняване“ на рекламата в България – все повече хора могат да гледат какво се случва по света, все повече рекламодатели имат достъп до глобалните реклами на марките, все повече хора, занимаващи се с реклама, гледат какво е нивото на рекламата на запад.

    Както при много друго отрасли, това би трябвало да доведе до повече смислени и добри реклами – такива, които са стратегически обосновани и изпълнени на високо ниво.    

    Ръст на мултимедийното рекламно съдържание
    Иванка Кючукова, изпълнителен директор на Havas Group България

    Иванка Кючукова, снимка: Юлиян Донов

    Очаквам да продължат да нарастват инвестициите в телевизионна и дигитална реклама, като делът на последната да расте с подобаващи и отразяващи реалната й роля и степен на потребление на медията/средата/канала темпове.

    Ясно е, че Facebook и Google ще продължат да привличат все по-голяма част от бюджетите – вярвам, че търсенето на съдържание и услугите за управление на общности в социални мрежи също ще следват тази тенденция.

    В рекламния пазар като цяло протичат два паралелни процеса, които смятам, че ще се запазят и през 2019 г.  – от една страна, консолидация и разкриване на нови звена в най-големите агенции на пазара и същевременно фрагментация – взеха се множество нови лицензи и се появиха multiservice aгенции от нов тип, както и малки нишови профилирани агенции. По отношение на форматите - визуалните и по-специално видео форматите смятам, че ще продължат да доминират.

    Очаква ни ръст на мултимедийното рекламно съдържание, тъй като то ангажира потребителите много по-успешно от традиционните форми. Дигиталните маркетингови решения с използване на изкуствен интелект (чатботове и др.), прилагането на качествено нови подходи и технологии, с които ни въоръжава мобилната реалност, интегрирането на виртуална и добавена реалност във все повече проекти ще правят индустрията ни още по-привлекателна, а постоянното развитие и нуждата всички в нея да са „в крак“ с всичко най-ново – още по-задължителни.  

    Мартин Димитров, снимка: личен архив

    Икономически предпоставки за криза
    Мартин Димитров, Creative Director/ Nitram Communications 

    Налице са повече от достатъчно икономически предпоставки за криза.

    Големият плюс от кризите е, че водят до преосмисляния. Именно в такива моменти се повишава творческата, а не медийната стойност на един проект.

    Затова нашите усилия са насочени към проекти с висока добавена стойност. И това е фокусът ни за 2019.  

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 10 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство