Повече от 10 хил. туристи са били в града за откриването на Европейска столица на културата
Снимка: Община Пловдив
Над 120 международни публикации показват откриващия уикенд в Пловдив на Европейска столица на културата, съобщават от Община Пловдив.
През последните дни обширни материали се появиха в почти всяка страна на Стария континент, в САЩ, Китай, Индия, Русия и т.н. Сред най-известните медии са Фигаро, The New York Times, Euro News, La Repubblica, Daily Telegraph, Deutsche Welle, RAI TV, The EconomicTimes, немските национални телевизии. ZDF и ARD, също France-Presse, Reuters, ТАСС, китайската агенция Xinhua, Associated Press, и още много други. Ето и цитати на по-популярните от тях:
„Бляскаво шоу с участието на над 1500 изпълнители бележи началото на програмата на българския град Пловдив като Европейска столица на културата за 2019 г. в събота вечер“ (Xinhua)
„Южният град Пловдив стартира годината си като Европейска столица на културата със светлинно и музикално шоу на 30-метрова кула в центъра на града и фойерверки, които привлякоха публика късно в събота, въпреки хладното време.“ (Reuters)
„Пловдив 2019: Исторически момент в исторически град“ (Deutsche Welle).
Един от основните аспекти на програмата Eвропейска столица на културата е възможността страната и градът домакин да се рекламират в позитивен план, да привлекат внимание със стойностно културно съдържание.
През 2019 вече се очакват над 2 млн. туристи да посетят Пловдив заради титлата, като вече има и първият рекорд. По време на откриващия уикенд повече от 10 хил. български и чуждестранни туристи посетиха града.