Вижте видео от награждаването на Райфайзенбанк от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2018
В края на февруари 2019 г. Българският форум на бизнес лидерите връчи своите Годишни награди за отговорен бизнес за 16-а поредна година. Целта на инициативата е да отличи и популяризира забележителния принос на отговорния бизнес към обществото чрез подкрепа за области като образование, екология, развитие на служителите и много други, а и да насърчи все повече фирми да развиват социални инициативи. В Наградите за отговорен бизнес 2018 бяха номинирани 111 социални инициативи на 73 компании от различни сектори на икономиката – рекорд в историята на състезанието.
В Economy.bg отново ще ви представим инициативите, които бяха отличени с награда. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България като част от политиката си за корпоративна социална отговорност.
Райфайзенбанк спечели приза „Инвеститор в обществото 2018“ с дарителската си кампания „Избери, за да помогнеш“. Инициативата се провежда вече 10 години, като основната ѝ цел е да оказва реална помощ на стойностни здравни, социални, културни и екологични каузи, както и да стимулира благотворителността или с други думи, да прави историите по-добри. Чрез специалната онлайн платформа за дарения izberi.rbb.bg служителите на банката и всички желаещи могат лесно да дадат своя принос за реализирането на включените в кампанията проекти.
Това не е първото отличие за „Избери, за да помогнеш“ в Годишните награди за отговорен бизнес – с кампанията Райфайзенбанк спечели призовото място в същата категория и през 2017 г., както и през 2010 и 2011 г. Вижте какво разказаха за програмата от екипа на банката:
Как бихте описали инициативата „Избери, за да помогнеш“ с три думи?
Ценности, пример и съпричастност.
А с три изречения?
Ето как я виждат хората, които работят в Райфайзенбанк:
„През изминалите години на дарителската кампания у служителите на банката се разви отговорността да бъдем социално чувствителни. Дори и в корпоративния свят ние не забравяме най-важната си роля – тази да бъдем хора“ – Руслана Щилиянова, координатор на кампанията.
„Чувството да помогнеш е прекрасно, като че ли има някакво вълшебство в това да направиш нещо мъничко, а то да се окаже от голямо значение за някой друг. Трябва да помагаме на доброто да се случва, то само не може“ – Златина Парнарева, управител на офис в Бургас.
„Вярвам в ефекта на пеперудата и съм убеден, че с нашите действия можем да предизвикаме промяна към по-добро в обществото. Тя може да бъде по-видима, ако повече хора се включват в кампании като „Избери, за да помогнеш“ – Христо Рафаилов, регионален мениджър за Североизточна България.
Какви ресурси вложи компанията?
Общата сума, дарена от банката, е на стойност 183 120 лв.
Какви резултати постигнахте?
- 1717 служители участваха в кампанията;
- Сумата, дарена от служителите, от банката и от външни дарители, е 264 834 лв.;
В България търсим AI и хардуерни инженери, специалисти по компютърно зрение и хора, които разбират от автономна навигация и роботика – Борис Искрев, изпълинтелен директор на базираната в Калифорния компания, пред Economy.bg