сряда, 24 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1277 прочитания

    Как да четем етикетите на храните?

    Полезни препоръки от д-р Мехмет Оз - една от най-влиятелните личности в сферата на здравната грижа, познат като „любимия лекар на Америка“
    18 април 2019, 14:53 a+ a- a

    Д-р Мехмет Оз е специалист по кардиоторакална хирургия, професор по хирургия в Колумбийския университет, ръководи програма към Нюйоркската презвитерианска болница и извършва над 50 сърдечни операции годишно. Членува във всички големи професионални организации на сърдечни хирурзи. Той е включен в класацията на сп. „Тайм“ за стоте най-влиятелни хора. „Форбс“ го обявява за най-влиятелна публична личност в сферата на здравната грижа, а сп. „Ескуайър“ го определя като един от 75-те най-влиятелни хора на XXI век

    Етикетите на храните често имат за цел да ни заблудят. Думи, които звучат внушително – например обезмаслен или здравословни съставки, – могат да ни подведат. Обезмаслената храна може да изобилства със захар, а това, че даден продукт съдържа здравословни съставки, не означава, че няма и нездравословни. Освен това може да ни е трудно да разтълкуваме някои от числата в таблиците с хранителните стойности. Какво е добре да имаме предвид, когато избираме храни? Полезни препоръки дава д-р Мехмет Оз в книгата си „Храната може да ви излекува“, която излиза в България на 23 април с логото на ИК „Хермес“. Вижте какво пише той:

    - Общото правило гласи: колкото по-малко съставки, толкова по-добре. Ако не познавате някоя от съставките, има голяма вероятност тя да не се среща в природата.

    - Недейте да гледате само калориите; пресметнете и размера на порцията. Ако една кутия с консервирана храна съдържа 100 ккал на порция, това може да не ви се струва много – докато не установите, че съдържа 3,5 порции, а вие сте възнамерявали да изядете цялата кутия наведнъж.

    - Консумирайте не повече от 4 г захар на хранене, особено ако става дума за добавена захар.

    - Проверявайте за сол и общи въглехидрати (особено ако източникът им е захар). Потърсете каква част от препоръчителната дневна доза на тези вещества се съдържа в една порция.

    - Внимавайте за надписи като „100% натурално“. Това звучи добре, докато не си дадете сметка, че и захарта е напълно натурална.

     Д-р Мехмет Оз става световноизвестен с участията си в шоуто на Опра Уинфри, а впоследствие и като водещ на собствено телевизионно предаване – „Шоуто на д-р Оз“, за което е удостоен с осем награди „Еми“. Автор е на осем бестселъра на „Ню Йорк Таймс“. Мехмет Оз живее в Ню Джърси със съпругата си Лиса, с която са женени вече 32 години; те имат четири деца и двама внуци.

    Определян като „любимия лекар на Америка“ и една от най-влиятелните медийни личности, д-р Оз печели световна популярност с полезните си и практични съвети за лечение и превенция на най-разпространените заболявания. Воден от убеждението, че храната има огромно значение за общото физическо и психическо здраве на човека, в тази книга той показва как да се възползвате от лечебните й свойства. 

    В „Храната може да ви излекува“ е представен най-лесният и изпитан начин да постигнете цветущо здраве и висок тонус, да се избавите от хроничната болка и излишните килограми и да предотвратите редица болести: пълноценната диета. Целта е да превърнете в навик консумацията на най-здравословните групи храни: плодове и зеленчуци, полезни мазнини, чисти протеини и пълнозърнести въглехидрати. 

    В книгата са включени специални глави, посветени на най-полезните храни за:

    - здравето на сърдечносъдовата система;

    - отлично функциониране на храносмилателния тракт;

    - стимулиране на имунната система и мозъчната дейност;

    - висок тонус и добро настроение;

    - постигане и поддържане на оптимално тегло;

    - за красива кожа, нокти и коса.

    За улеснение на читателите е предложен 21-дневен план, съставен от суперхрани, приготвени по бързи и лесни рецепти. Включените ястия са вкусни и засищащи и ще променят из основи отношението ви към храната. 

    В „Храната може да ви излекува“ ще намерите и множество работещи стратегии как да се придържате към здравословен начин на живот – какво да избирате, когато се храните навън, как да планирате семейното меню, как да се справяте със стреса и др. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Microsoft инвестира 1 млрд. долара в компанията за изкуствен интелект на Илън Мъск
    Целта е да се създаде изкуствен интелект, който превъзхожда човека във всички области
    преди 22 часа
    Борис Джонсън е новият премиер на Великобритания
    Той обещава да изведе страната от Европейския съюз на 31 октомври със или без споразумение
    преди 20 часа
    КНСБ: Около 21% от икономиката на България е "сива"
    България е сред страните от Източна Европа с най-голям процент неформална заетост
    преди 1 ден
    Гърция намалява корпоративния данък с една трета
    Новият премиер на страната Кириакос Мицотакис обяви мерки за насърчаване на икономическия растеж