четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1432 прочитания

    Effie представи най-ефективните рекламодатели в света

    Вижте кои са те
    25 април 2019, 09:23 a+ a- a

    Effie обяви резултатите от 2019 Effie Index, който ежегодно класира компаниите, стоящи зад най-ефективните комуникационни кампании по света. Тази година класацията водят FMCG/CPG, Fast Food компаниите и компаниите за напитки. 

    Effie Index е световна класация за маркетинг ефективност, съставена с помощта на опитно жури от цял свят.

    „Въпреки темпото и скоростта, с която индустрията се променя, ефективността остава в основата на бизнес целите на всяка компания“, каза изпълнителният директор на Effie Worldwide Traci Alford. “Компаниите, класирани тази година, са постигнали страхотни резултати и продължават да повишават световния стандарт за ефективност. От името на Effie Worldwide, поздравявам компаниите начело на класацията за постиженията им.“

    Unilever, Coca-Cola, WPP Group, McCann Worldgroup, Sancho BBDO и Jung von Matt оглавяват класация в съответните категории – Marketer, Brand, Agency Holding Group, Agency Network, Agency Office и Independent Agency). Най-важното от Индекса може да видите по-долу:

    Най-ефективните рекламодатели

    Unilever запазва титлата си на най-ефективен рекламодател през 2019, за шести път от 2011 насам. Nestle се придвижва едно място нагоре в класацията като втория най-ефективен рекламодател. The Coca-Cola Company се нарежда на трето място, последвани от McDonald’s и Procter & Gamble. 

    Най-ефективните брандове

    Coca-Cola се завръща като най-ефективния бранд на 2019, детронирайки Pepsi. Това е петият път, в който Coca-Cola оглавява класацията от 2011 година насам. McDonald’s запазва своето второ място, следвани от Vodafone. KFC заема четвърто място, появявайки се за първи път в челната петица, благодарение на успеха си в Азия. Ikea заема пето място.

    Най-ефективните групи агенции

    Петте най-ефективни холдинг групи остават непроменени спрямо 2018. WPP Group остава най-ефективния холдинг за осма последователна година, следван от Omnicom, IPG, Publicis Groupe и Dentsu.

    Най-ефективните мрежи от агенции

    McCann Worldgroup продължава да води класацията за най-ефективна мрежа и през 2019, последвани от BBDO Worldwide на второ място и Ogilvy на трето. Новата мрежа на WPP Wunderman Thompson се нарежда на четвърто място, а DDB Worldwide на пето.

    Най-ефективните агенции

    Sancho BBDO запазва титлата си на най-ефективна агенция. На второ място се нарежда дубайският FP7/DXB с помощта на регионалните и световни брандове Babyshop, Dubai Properties, OMO, Puck и Uber. Трето място заема McCann Worldgroup New Delhi, Ogilvy (Mumbai) на четвърто, следвани от DDB Group New Zealand.

    Най-ефективните независими агенции

    Немската агенция Jung von Matt е най-добрата независима агенция за първи път, последвана от Interaction (San Jose, Costa Rica) на второ място и Special Group (Auckland) на трето. На четвърто и пето място се нареждат базираната в Мумбай агенция Medulla Communications и Rafineri (Istanbul).

    Тазгодишната класация бе определена благодарение на нарастващия успех на 46 национални, регионални и мултинационални конкурси Effie от 2018, обхващайки 3 753 победители в Effie в световен мащаб и финалисти, обявени между 1 януари 2018 и 31 декември 2018.

    Всеки бранд и всяка компания, включени в Effie Index, преминават през строго оценяване от жури от експерти, които преглеждат и обсъждат стратегическите комуникационни цели, идеите и как тези идеи са били представени креативно, и това, което Effie оценява най-високо – силни резултати.

    В класацията за Европа най-ефективен рекламодател е L’Oreal, за най-ефективен бранд е обявена IKEA. Най-ефективна агенция, част от верига, е BBDO (Москва), а най-ефективна независима агенция е агенция Jung von Matt, ситуирана в Хамбург. Noble Graphics е българската агенция, която е класирана най-високо в класацията на агенциите. Най-ефективната агенция в България за 2018 година е поставена на 17-о място в общата класация за Европа.  

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 3 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 3 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 3 часа
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 4 часа
    преди 4 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС