сряда, 24 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1775 прочитания

    Как ФАРА ще отбележи 20 години юбилей?

    За програмата на събитието и новите категории, в които ще се състезават агенциите, вижте какво сподели Десислава Олованова, член на Организационния комитет на ФАРА
    13 май 2019, 10:35 a+ a- a

    XX фестивал на Българската асоциация на комуникационните агенции – ФАРА 2019, ще се проведе между 6 и 8 юни 2019 г. в Дома на културата „Борис Христов“ в град Пловдив.

    Свързахме се с Десислава Олованова, член на Организационния комитет на ФАРА, за да научим повече за програмата на събитието тази година и категориите, в които ще се съревновават агенциите. Ето какво сподели тя пред екипа на Economy.bg:  

    Към кого е насочено събитието и как става участието в конференцията? Колко души очаквате да се включат?
    Фестивалът е пряко насочен към рекламни, дигитални, медийни или маркетингови агенции, той е основното събитие в годината в този бранш. И все пак, обхватът му е доста по-широк – не само големите агенции, а и всички, които имат отношение към маркетинга и рекламата – малки бутикови дизайн студиа, маркетингови специалисти от страна на клиента, студенти, фотографи, режисьори и ентусиасти. И това се вижда от програмата. С допълването на ФАРА със силен лекционен и уъркшоп панел преди 3 години, направихме така, че всяка година фестивалът предлага световно известни имена от областта на маркетинга, рекламата и много други области. Лектори на фестивала до този момент са били световно известни фотографи, режисьори, журналисти и рекламисти. Участието във ФАРА става с акредитиране на сайта на фестивала. Там могат да бъдат подадени заявки за участие в състезателната програма. Надяваме се тази година във фестивала да се включат около 600 души.

    В колко и какви раздели и категории ще се състезават комуникационните агенции? До кога ще се приемат заявки за участие?
    Комуникационните агенции можеха да подават своите заявки в 10 основни категории, разделени на 25 категории и подкатегории. Има и нововъведения. От 2019 ще имаме категория „Audio“, която включва подкатегория „Радио реклама“ и новата подкатегория „Други аудио формати на реклама“. Тази година отпада разделението на „Прес реклама“, „Външна реклама“ и „Вътрешна реклама“, които се обединяват в категория „Print“. За първа година имаме категория „Craft“, която включва подкатегории „Film Craft“,„Art Direction”, „Copy Craft“ (пред. Рекламен текст) и новата подкатегория „Digital Craft“. „Identity“ е нова за фестивала категория, която ще има подкатегории „Бранд идентичност“ и „Packaging Design (Дизайн на опаковки/етикети)“. Тази година имаме категория „Brand Activation“, която включва подкатегории „Live“, “Direct” и „Ambient“. Смятаме, че всичко това определено съответства по-добре на новите реалности в рекламата. 

    Какво включва програмата на събитието тази година?
    Програмата включва интересна лекторска и уъркшоп програма, както и много партита. За първи път тази година фестивалът ще има 2 отделни церемонии като това ще един от начините да отпразнуваме годишнината на ФАРА. Като лектори ще се включат световни имена от света на бизнеса, маркетинга и комуникациите като Оскар Фарнети – създател и основател на Eatаly, първият мегамаркет, посветен на висококачествената италианска храна и един от най-бързо развиващите се проекти в света, Фарид Чехаб – председател и съветник на Борда на Leo Burnett MEA, и Роси и Фарид Якоб – съоснователите на номадската strategic & creative консултантска компания Genius Steals. Тази година имаме и много интересно българско присъствие – фотографът Димитър Караниколов, който работи в Лондон и негови снимки са публикувани от ВВС, FOX, National Geographic. Неговата лекция е една от най-очакваните и, надяваме се, интересни. 

    Вие лично кои лектори и презентации очаквате с най-голямо нетърпение и защо?
    Лекцията на Oscar Farinetti. В България той не е все още добре познат, но в света е от величината на Джейми Оливър и Гордън Рамзи. Фаринети не е топ готвач, той е топ концептуалист, който създава в условията на огромна конкуренция едно бизес чудо – веригата Eataly, която от първата си година е забележително печелившо предприятие. В момента само едно от Ню Йоркските заведения се зарежда всяка сутрин от 17 тира продукти. Фаринети не просто прави бизнес, той прави концепция, която от една страна е свръх успешна, а от друга връща истинската храна на масата на хората. Не бургери и бланширани картофки, а истинска качествена, великолепно приготвена храна, която можеш да консумираш на място или да отнесеш вкъщи. Работата му е мисионерска и наред с това успява – Eataly е един от най-печелившите проекти на нашето време. 

    Какви са отзивите от миналите години? С какво събитието е било полезно и интересно за участниците?
    За 20 години определено изминахме дълъг и сложен път, това всъщност е и пътят на рекламата в България. ФАРА беше създадена с усилията на целия рекламен бранш, затова толкова време той толкова силно го припознава като свой. Но не спираме. С всяка изминала година се стараем да бъдем по-интересни, по-полезни и по-съвременни за гилдията, да помогнем за нейното развитие. ФАРА е събитие на всички агенции, дори подготовката му показва това – през годините се утвърди практиката на ротация коя от агенциите ще го организира. И това е изключително позитивно.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Борис Джонсън е новият премиер на Великобритания
    Той обещава да изведе страната от Европейския съюз на 31 октомври със или без споразумение
    преди 15 часа
    КНСБ: Около 21% от икономиката на България е "сива"
    България е сред страните от Източна Европа с най-голям процент неформална заетост
    преди 20 часа
    Гърция намалява корпоративния данък с една трета
    Новият премиер на страната Кириакос Мицотакис обяви мерки за насърчаване на икономическия растеж
    преди 20 часа
    Нови такси за теглене на пари от банкомат в Гърция
    Таксите варират според политиката на всяка банка, но могат да стигнат и до 3 евро за транзакция