сряда, 24 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1487 прочитания

    БДЖ организира атракционно пътуване до Банкя на 18 и 19 май с локомотива Баба Меца

    По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил поетът Никола Вапцаров
    15 май 2019, 17:21 a+ a- a

    На 18 и 19 май (събота и неделя) „БДЖ-Пътнически превози” ще предостави възможност за пътуванe с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес към ретро подвижния състав, съобщават оттам.

    Поради засиления интерес към атракционния влак с парния локомотив Баба Меца, който първоначално трябваше да пътува само в събота на 18 май, „БДЖ-Пътнически превози” обяви, че ще осигури ретро пътуване по маршрута София - Банкя - София и в неделя (19 май). 

    Атракционният влак ще замине от Централна гара София в 09:00 ч. В обратното направление композицията ще потегли от гара Банкя в 14:30 ч.

    Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове вече е отворена онлайн. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси и железопътните бюра във всички гари в страната след 14:00 ч.

    Цената на билета за влака с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя е 17.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно без да ползват отделно седящо място. Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

    По време на престоя си в курортното градче всички посетители ще могат да се насладят на първия национален фестивал на уличните артисти. Целта на проекта е представянето и развитието на уличната сцена в рамките на четири основни направления: музика, театър, циркови изкуства и изобразително изкуство.

    Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика H. CEGIELSKI – POZNAN. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Уникално постижение в локомотивостроенето. 

    Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват неуморимо тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г.

    По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил по съвкупност най-дълго време поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров. 

    Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация.

    Експлоатационният живот на парен локомотив е около 44 години. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Microsoft инвестира 1 млрд. долара в компанията за изкуствен интелект на Илън Мъск
    Целта е да се създаде изкуствен интелект, който превъзхожда човека във всички области
    преди 21 часа
    Борис Джонсън е новият премиер на Великобритания
    Той обещава да изведе страната от Европейския съюз на 31 октомври със или без споразумение
    преди 20 часа
    КНСБ: Около 21% от икономиката на България е "сива"
    България е сред страните от Източна Европа с най-голям процент неформална заетост
    преди 1 ден
    Гърция намалява корпоративния данък с една трета
    Новият премиер на страната Кириакос Мицотакис обяви мерки за насърчаване на икономическия растеж