Рекламният фестивал ФАРА'19 отличи на тържествена церемония победителите в тазгодишното издание. За втора поредна година Агенция на годината стана guts&brainsDDB. Рекламодател на годината е „Ростар БГ“ ООД, a Grand Prix грабна кампанията „Свежите Супергерои“ на агенция Noble Graphics.
Фестивалът мина под мотото „Гладни за идеи“ и предложи разширена лекционна програма и уъркшопи. Световни имена като Оскар Фарнети – създател и основател на Eatаly (първият мегамаркет, посветен на висококачествената италианска храна и един от най-бързо развиващите се проекти в света), Фарид Чехаб – председател и съветник на Борда на Leo Burnett MEA, и Роси и Фарид Якоб – съоснователите на номадската strategic & creative консултантска компания Genius Steals, представиха актуални тенденции и съвети от рекламния бранш и обмениха опит с местните рекламисти и маркетолози.
Ето и победителите в отделните категории и подкатегории:
Вижте видео от награждаването в категория Film по време на ФАРА'19.
Категория: Film
ТВ Реклама и Кинореклама
Стоки Сребро: „Шамарът“, рекламодател „Икеа България“, агенция „The Smarts“. Бронз: „Колбасите на село Житница“, рекламодател „Деликатес Житница“, агенция „Saatchi & Saatchi Sofia“.
Услуги Злато: „Креативно използване на съществуваща реклама“, рекламодател „Банка ДСК“, агенция „Noble Graphics“. Бронз: „Добри заеми, добри приятели“, рекламодател „Изи Кредит“, агенция „Saatchi & Saatchi Sofia“. Бронз: „Efbet Specials (Серия От 3)“, рекламодател „Efbet“, агенция „DNA“. Бронз: „Olx - Спомени (Серия От 3)“, rекламодател „Olx“, агенция „guts&BrainsDDB“. Бронз: „Superhosting – Направи Си Сайт (Серия От 3)“, рекламодател Superhosting.Bg, агенция guts&brainsDDB. Бронз: „Теленор - In-Between Moments (Серия От 7)“, рекламодател „Теленор“, агенция guts&brainsDDB & Tribal Worldwidе София.
Социална, Политическа, Медийна Сребро: „Siff – Правете кино, а не война“, рекламодател „Международен София Филм Фест“, агенция „guts&brainsDDB“.
Други филмови формати Злато: „За всички, които си нямат село“, рекламодател „Ростар БГ“ ООД, агенция „Nitram“ Сребро: „Canon Endless Toys 360“, рекламодател Canon Central And Eastern Europe, агенция „NEXT-DC“. Сребро: „Мрънкачи Vs. Предприемачи“, рекламодател „Перно Рикар“, агенция „Saatchi & Saatchi Sofia“. Бронз: „Jameson Shared Cities“, рекламодател: „Перно Рикар България“, агенция „All Channels Advertising“ Бронз: „Летни моменти“, рекламодател „Икеа България“, агенция „The Smarts“
Вижте видео от награждаването в категории Print и Digital по време на ФАРА'19.
Социални Медии Злато: „Putinumbrella“, рекламодател „Икеа България“, агенция „The Smarts“. Сребро: „Банкси“, рекламодател „Икеа България“, агенция „The Smarts“. Сребро: „Ррррррр“, рекламодател „Икеа България“, агенция „The Smarts“. Сребро: „Топло приятелство“, рекламодател „Tesy Bulgaria“, агенция „Noble Graphics“. Бронз: „Rate Love over Hate“, рекламодател „Skaptobara“, агенция „Proof“.
Вижте видео от награждаването в категории Craft и Identity по време на ФАРА'19.
Категория: Craft
Film Craft Злато: SIFF - „Правете кино, a не война“, рекламодател „Meждународен София филм фест“, агенция „guts&brainsDDB“. Бронз: „Efbet Specials (Серия От 3)“, рекламодател „Efbet“, агенция DNA. Бронз: „Lidl – Малки рецепти за големи готвачи“, рекламодател Lidl България, агенция „guts&brainsDDB“.
Бронз: „Храна за размисъл“, рекламодател „Kaufland България“, агенция „121 Agency“.
Вижте видео от награждаването в категории Brand Activation и Креативно използване на медиа по време на Фара'19.
Категория: Креативно използване на медиа
Креативно използване на съществуващи формати
Сребро: „Skip The Rain“, рекламодател Министерство на Туризма, агенция „Mccann Sofia“. Сребро: „Суперселска дистрибуция“, рекламодател „Ростар БГ“ ООД, агенция „Nitram“. Бронз: „Перфектно капучино, страница след страница“, рекламодател „Tesy Bulgaria“, агенция „Noble Graphics“.
Брандирано съдържание в медиите Бронз: „Нова Бразилия Фермата“, рекламодател „Якобс Дау Егбертс БГ“ ЕООД, агенция Havas Worldwide Sofia.
Отделно бяха наградени и цялостни кампании. Злато грабна „Свежите Супергерои“ с рекламодател Kaufland България и агенция Noble Graphics. Със сребро бяха отличени „Верея. За повече здрави семейства“, „ За всички, които си нямат село“, „Ррррррр“, „Добри заеми, добри приятели“, „The Great Swap“, „Sos Rivers“. С бронз бяха отличени „Колбасите на село Житница“, „Летни Моменти“, „The Focus“.
Тази година на конкурса имаше и специална категория - „Най-добрите от първите 20“. Тук бяха отличени кампаниите: „Балканът пази свoите тайни“ с рекламодател „Белла България“ и агенция Mullenlowe Swing; „Краварката в в левия ъгъл“ с рекламодател „Ростар БГ“ ООД и агенция Nitram; 7 Days In 60 Seconds с рекламодател Chipita и агенция guts&brainsDDB; „Социалната Мрежа“, с рекламодател „Карлсберг България“ и агенция Noble Graphics; „Щъркели“ с рекламодател Unicoms Switzerland Gmhb, клон София и агенция „Арчърс Айдиас София“ (Приемник На Leo Burnett Sofia); 7th Short Film Festival с рекламодател SSF и агенция New Moment New Ideas Company; „В подкрепа на жените шофьори“ с рекламодател „Порше БГ“ и агенция NRG; „Един боклук мръсно не прави…“ с рекламодател: WWF – Дунавско-Карпатска програма и агенция Ogilvy Group и „Туборг партита“ с рекламодател „Карлсберг България“ и агенция Noble Graphics.
Един от главните разработчици на BgGPT и докторант в INSAIT разказва пред Economy.bg за възможностите на българския изкуствен интелект и как бизнесът може да го ползва