вторник, 29 септември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2575 прочитания

    Ивайло Найденов, „Монделийз“: Пазарът на шоколад в България тепърва ще расте

    За консумацията на шоколад, тенденциите на пазара и плановете на компанията – Ивайло Найденов, генерален мениджър на „Монделийз Интернешънъл“ за България, Румъния и Източна Адриатика
    08 октомври 2019, 17:10 a+ a- a

    Тази година „Монделийз Интернешънъл“ чества 25-тата годишнина от придобиването на шоколадовата фабрика в Своге. „Монделийз България“ е създадена при закупуването на шоколадовия завод в Своге през 1994  (тогава „Крафт Якобс Сушард“), където освен глобални брандове, се произвеждат и местните търговски марки – „Морени“, „Своге“, „Сезони“. Заетите в производството и администрацията на компанията в страната са над 850 души.  

    Обича ли шоколад българинът, как се развива пазарът на шоколад в България, какви са тенденциите и какво се търси? Попитахме това Ивайло Найденов, генерален мениджър на „Монделийз Интернешънъл“ за България, Румъния и Източна Адриатика. Вижте какво сподели той и за плановете на компанията за българския пазар.

    За пазара на шоколад в България

    Г-н Найденов, как се развива пазарът на шоколад в България? 
    „Монделийз Интернешънъл“ е пазарен лидер на пазара на шоколад в много от сегментите. Бих казал, че българинът обича да похапва шоколад и консумацията непрекъснато расте. Но в България тя все още е много далеч от консумацията на глава от населението в Централна Европа. Има страни в Западна Европа, в които е 3 до 4 пъти по-голяма, отколкото в България. Така че това е пазар, който тепърва ще расте и ще се развива. И „Монделийз“ като пазарен лидер  в страната има задължението и ангажимента да дава нови предложения на хората. Не само по отношение на нови рецепти, но и по отношение на нови формати и нови възможности за похапване на шоколад.

    Има ли промяна в предпочитанията на потребителите? Какви са тенденциите и какво се търси най-много?
    Има два глобални тренда и България не е изключение от тях. Единият е търсенето на шоколадови изделия с по-високо съдържание на какао. Това е все още доста малък като стойност сегмент, но в проценти расте доста сериозно. Другият тренд е свързан с интереса към т.нар. Health&Wellness, т.е. търсенето на шоколадови изделия с намалено съдържание на захар, без изкуствени подсладители и без палмово масло. Трябва да признаем, че на пазара в България има много продукти, позиционирани във високия ценови сегмент с голямо съдържание на палмово масло. А това е нещо, към което хората станаха изключително внимателни през последните години. 

    За фабриката в Своге и плановете за инвестиции

    Какво произвежда фабриката в Своге и какви са плановете за развитието ѝ?
    Фабриката в Своге произвежда шоколадови таблети, шоколадови бонбони и вафли. От тази година в шоколадовата фабрика работи нова линия за производство на бонбони, която може да произвежда до 6 600 бонбона в минута. Това я прави най-бързата в света. Плановете на компанията са да продължим с инвестициите. За следващата година има план за доста сериозни инвестиции от порядъка на няколко милиона за разширяване на производството на шоколадова маса. Това е първият етап от производството на шоколад и се случва във фабриката в Своге. В момента има три отдела за производство на шоколадова маса и предстоят значителни инвестиции в тяхното осъвременяване през следващата година, за да отговорим на нарасналото търсене на шоколад.

    А плановете за развитие на „Монделийз Интернешънъл“ на българския пазар?
    Преди около година и половина компанията навлезе в сегмента „Дъвки и бонбони“. Това доведе до увеличаване на екипа в България с около 50%. Нашето желание и намерение е да продължим да инвестираме в тази категория и да продължим да я развиваме дългосрочно в следващите 10-15 години.

    За хората, които ще търси компанията

    Какви хора са добре дошли в екипа на „Монделийз Интернешънъл“?
    Важно е да са мотивирани и да имат желание да се развиват. Търсим хора, които не си поставят бариери, които нямат проблем да работят известно време в един отдел, след това да преминат в друг, както и да работят в различни страни. За нас е много по-важно хората да са гъвкави и да са готови да се предизвикват, отколкото да имат съответните функционални знания. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Близо 550 хил. българи са посетили черноморските ни курорти през лятото
    Чуждестранните туристи у нас от началото на годината са около 1,1 млн.
    преди 15 часа
    FT: Европейски компании ще загубят 700 000 работни места при Брекзит без сделка
    Земеделските износители от България също ще пострадат, сочи ново проучване
    преди 15 часа
    Швейцария гласува против промени в свободата на придвижването в ЕС
    В страната се проведе референдум, запитващ обществото за условията за придвижване на европейски граждани
    преди 18 часа
    ЕС одобри 511 млн. евро за България за краткосрочна заетост
    Предстои ЕК да набере средствата на международните капиталови пазари от името на ЕС
    преди 18 часа
    БСК подновява искането за електронна трудова книжка
    От няколко месеца БСК и БАУХ работят съвместно по актуализиране на предложението за преход от хартиена към електронна трудова книжка