сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2492 прочитания

    Виждам амбициозни жени с потенциал да обърнат правилата на играта в рекламната индустрия

    За кариерното развитие на жените в маркетинга разговаряхме с Кира Роест - основател на Ad.Business Amsterdam
    10 октомври 2019, 11:41 a+ a- a

    Кира Роест е основател на Ad.Business Amsterdam. От 2013 е президент на International Advertising Association’s Dutch Chapter. Освен като професионалист и предприемач в маркетинг индустрията, Кира е гост-лектор в The New School in Amsterdam.
    Тя ще бъде в България като панелист в третото издание на See It Be It Bulgaria: Next Level - социална програма на фестивала за креативни комуникации Cannes Lions, чийто фокус е върху кариерното развитие на жените. Събитието ще събере продуценти, рекламисти и писатели от 8 държави на 27 октомври в столичния Inter Expo Center. Входът е свободен, но с предварителна регистрация на www.seeitbeitbulgaria.com.

    Какво е мястото на жените в рекламната индустрия, чувствала ли се е подценена някога от страна на клиент или колеги мъже и какъв съвет би дала на момиче, което тепърва започва кариера в маркетинга, попитахме Кира Роест.

    Кира, смятате ли се за успешен рекламен специалист?
    Щастието е състояние на ума, същото важи и за бизнеса. Аз съм от късметлиите, които през по-голямата част от времето се чувстат истински щастливи! Когато говорим за кариерата ми обаче, качвам щастието си на трупчета. Около мен е пълно с хора, които се справят по-добре в един или друг аспект на бизнеса. Вглеждам се внимателно в целите, които все още не съм постигнала, претеглям слабите си страни и започвам да работя върху тях. Успехът за мен е да запазя сетивата си будни за света, за това кое е смислено като послание. Да съм успешна, значи да не спирам да се уча независимо от стъпалото в йерархията, на което се намирам.

    Рекламната индустрия се предопределя предимно от креативни умове със силно развито шесто чувство към пазара, от хора, мислещи извън матрицата на клишето. Каква е разликата между това да си специалист от мъжки и от женски пол?
    Гост съм на доста креативни фестивали по света и когато се огледам, виждам еднакво количество мъже и жени в публиката. Когато огледам лицата на присъстващите в класовете ми, виждам предимно жени. Ако насоча вниманието си към мениджмънта на агенциите, тестостеронът преобладава. Така че една от разликите е, че жените са малцинства по върховете на хранителната верига в бизнеса. В Холандия повечето рекламни компании са управлявани и създадени от мъже. Мисля, че моментът на дискриминация тук е въпрос на възприятие - говорим за доминация на мъжете над жените, а добрият екип в една агенция се нуждае от баланс между половете.

    Ставали ли сте обект на дискриминация в кариерата си?
    Честно да ви кажа, нямам представа. Ако искам да постигна нещо, поставям си го за цел и работя здраво, за да я изпълня. Ако усетя някакъв опит за саботаж, пробвам паралелен план за действие, но не се отказвам.

    А чувствали ли сте се подценена някога от страна на клиент или колеги мъже? Какъв съвет бихте дали на жена, която тепърва се изправя срещу този проблем?
    Непрекъснато! Това е евъргрийн в нашия бизнс. Ако някой ви пренебрегва тенденциозно или се опитва да омаловажи усилията ви, напишете си домашното – съберете всички факти и цифри за добрата основа на един проект и го отстреляйте с благородство (смее се)!

    Какво показват цифрите -какъв е процентът на жените в рекламната индустрия и колко от тях заемат върхови позиции?
    29 процента от екипите на глобално ниво са съставени от жени. Почти прецедент е те да заемат лидерска позииця, да са част от управляващия борд, или партньори в агенция. Сред криейтив директорите жените са едва 12 процента. Къде е светлината в тунела? Бъдещето ще изглежда по съвсем различен начин, защото виждам амбициозни жени, които имат творческия потенциал да обърнат правилата на играта.

    Какво Ви насочи към рекламния бизнес поначало? Как започна професионалният Ви път?
    Когато завърших магистратурата си, видях обява за криейтив между страниците на дипломата си. Така започна всичко. Искрата ми към рекламата запали учителят ми по математика в гимназията. Не мисля, че той подозира за това.

    Кои са основните предразсъдъци, с които се слбъсквате на ежедневна база?
    Наскоро племенницата ми сподели с баща си и приятелката му с какво иска да се занимава, след като завърши. Беше избрала да е лектор по маркетинг. Приятелката заяви, че това е обречена кауза. Напомни ми за основния предразсъдък, с който се слбъсквам всеки ден, и той е: «Не можеш да се справиш!». За щастие, тя е моя племенница и аз ще пазя гърба й във всички битки в бизнеса, които ѝ предстоят.

    Бихте ли дали пример от практиката си, в който сте била предизвикана да разбиете клишетата и Ви се е получило превъзходно?
    Започнах като член в Борда на една асоциация. Президентът й по това време предложи или да я закрием, или да се слеем с друга организация. Като членове на Борда трябваше да гласуваме и аз отстоявах тезата, че ни е нужна трета опция, за да оцелеем. Президентът ме потупа по рамото равнодушно и ми пожела успех. Беше убеден, че няма да открия трета опция. Доказах му, че бърка и рестартирах живота на асоциацията, като организирах супер успешно медийно събитие с 600 гости.

    Имате ли си любима кампания или послание, създадени от жена?
    „Диамантите са вечни“.

    Ако имате възможност да поговорите с момиче, което тепърва започва кариера в маркетинга, какво бихте му казали?
    „Просто го направи!“

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 6 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 6 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 6 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 8 часа
    преди 11 часа