вторник, 10 декември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1238 прочитания

    Мади Крамър: Искам да спра да чувам: „Нямам жени в криейтив екипа си“

    „Аз самата съм била подценявана в този доминиран от мъже бизнес“, казва криейтив и арт директорът на агенция Anomaly, Ню Йорк и определена като „Следващия криейтив лидер“ от One Show за 2018
    14 ноември 2019, 18:55 a+ a- a

    Мади Крамър е криейтив и арт директор на агенция Anomaly, Ню Йорк. Създател е на най-голямата база данни за жени криейтив специалисти в рекламата InVisible Creatives. Определена е като „Следващия криейтив лидер“ от One Show за 2018 и печели три Cheers награди в рамките на рекламния конкурс.

    Крамър е сред създателите на рекламата It’s a Tide Ad, която бе определена от сп. Time като „рекламата, която спечели Супербоул“. В основата си кампанията превърна всяка реклама, излъчена в рамките на най-гледаното телевизионно събитие в САЩ, в реклама на прах за пране и така вдига продажбите на бранда с 35%.

    Мади Крамър беше в София по покана на Noble Graphics, за да вземе участие като лектор в подкрепените от Cannes Lions конференции за креативни комуникации Noble Academy и See It Be It Bulgaria: Next Level.  

    Г-жо Крамър, Вие сте сред лекторите в Noble Academy – образователна програма за млади рекламни специалисти, базирана на философията на фестивала Cannes Lions. За какво си поговорихте с българската публика?
    Панелът ми в Noble Academy бе фокусиран частично върху тънкостите, които превърнаха It’s a Tide кампанията в „рекламата, която спечели Супербоул 2018“. Споделих опит от реализацията на някои прекрасни, но много по-малко успешни проекти. Три седмици преди да се омъжа в Перу, на другия край на света, имах привилегията да съм лектор и в другото събитие по партньорството на Noble Graphics с Cannes Lions - See it Be it.  Там панелът ми бе базиран изцяло на личните ми спадове и върхове и как те са ме превърнали в криейтив специалистът, който съм днес.

    Споделихте няколко трика за ефективно решаване на комуникационна задача с инфарктен краен срок. Кое е най-важното нещо в тази движена от информацията ера?
    Според мен човешкото прозрение и информационният поток, било то дигитален или аналогов, са абсолютно съвместими и именно това харесвам в ерата, в която живеем. Информацията помага на идеята ви да се развие и да се превърне в могъщ инструмент за въздействие върху хората в комбинация с човешката сетивност за добро и правилно.

    Имате ли специален ритуал, когато посещавате нов град? Например да опитате моментално местен специалитет или  да се огледате за най-добрия уличен музикант в квартала? Или пък сте от хората, които местят мобилния си офис в лобито на хотела и отмятат всички задачи до заминаването си?
    О, обожавам да проучвам мястото, на което отивам за пръв път. Седмици по-рано издирвам най-добрите места за хранене, кои са най-горещите точки за срещи – независимо дали говорим за бар, паметник, или парка с най-добрия сладолед в града. Въвеждам всички потенциални спирки в маршрута си в Google картата си и когато кацна, просто тръгвам, дишам и се наслаждавам на момента. 

    Кое е най-нестандартното място, на което Ви е хрумвала идея за рекламна кампания? Някои музиканти например измислят най-добрите си припеви на светофара в задръстване или докато борят страха си от летене със самолет.
    Не се сещам за конкретно място, аз съм супер любопитна и прекарвам часове наред в интернет в четене и проучване на стотици неща, случващи се по света. Но през 2013-та си взех почивка цялото лято, за да отида на интерактивен технологичен лагер в NYU и това ми помогна да видя идеите под друг ъгъл.

    Създател сте на Invisible Creatives. Разкажете повече за проекта.
    Създадохме го миналата година с идеята да бъде глобална платформа, която дава шанс за изява на всички жени криейтив специалисти в рекламния бизнес, от дебютанти до директори. Като криейтив аз самата съм забелязвала колко често ме пренебрегват или подценяват в този, доминиран от мъже, бизнес. Дори да си в екипа, създал супер награждавани кампании, широката публика пак не знае кой си и за какво се бориш, така че в Invisible Creatives акцентираме върху портфолиото на твореца. Също така ни се ще веднъж  завинаги да спрем да чуваме фразата „Нямам жени в криейтив екипа си, защото не познавам вещи в занаята“.

    Колко често се чувствате незабележима в рекламната индустрия само заради това, че сте жена?
    Признавам, че повече от веднъж. Била съм в ситуации, в които са ме наемали и в продължение на месеци не са ме допускали до нито един проект въпреки факта, че съм  била в основата на успешни глобални кампании.

    Бихте ли споделили любопитен момент от създаването на It’s a Tide ad?
    Говорим за колосален обем от усилия. В един момент имахме над 200 варианта за сценарий. Най-забавното и запомнящо се за мен беше, че гаджето ми, вече настоящ съпруг, също работеше по кампанията и помоли Исая Мустафа, актьор от старата школа, да запише видео, с което да му помогне да ми предложи брак.

    Живеем в дигитална ера, която сякаш е на път да повлече печатните медии към забвение. Ако получите поръчка за издание, чийто тираж трябва да скочи, какви първи стъпки ще предприемете?
    Мислите ли, че печатните медии си отиват? Имам чувството, че всеки пост във Фейсбук или Инстаграм е добра основа за печатна реклама. Но ако трябва да рестартирам популярността на печатно издание, моите три стъпки ще бъдат: да създам съдържание, което вирее във всяка среда. Да разгранича предимствата на вестника пред тези на конкуренцията. Да наема репортери, чиято различна гледна точка ще зариби читателите. 

    Кое според Вас прави жената по-добър лидер?
    Не мисля, че добрият лидер има полова принадлежност. За мен великите лидери са хора с емоционална интелигентност и емпатия към компанията и хората в нея. На тях им пука първо за комфорта на екипа им, и после за бизнес резултата.  

    Защо според Вас жените в рекламната индустрия все още са повишавани за реални резултати, а мъжете имат шанс за същото място само заради загатнат потенциал?
    Мисля, че това все още се случва, защото жените все още се чувстваме неудобно да бъдем изведени нагоре по хранителната верига на бизнеса, да се пазарим за възнаграждението си, да отстояваме труда си. Когато мениджърските решения са поверени на мъже, е по-вероятно те да наемат или повишат човек, който прилича на тях и споделя мисленето и стереотипите им на поведение. 

    Какво правите, когато не печелите награди? Какви хобита имате?
    Обичам да пътувам. Абсолютен технологичен маниак съм, така че гледам да взимам по някой и друг урок по кодиране или език за програмиране. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Украинската SkyUp ще лети до Бургас
    Новата дестинация ще е активна за летния сезон от юни до септември
    преди 17 часа
    Великобритания ще обучава обществото да се бори с тероризма
    Местната полиция пусна курс за реакция по време на терористични атаки
    преди 18 часа
    Китай нареди на държавната си управа да премахне чуждестранния хардуер и софтуер
    Забраната ще се отрази негативно на компании като HP, Dell и Microsoft
    преди 20 часа
    Финландия с най-младия министър-председател в света
    Сана Марин е на 34 и застава начело на коалиция изцяло водена от жени
    преди 21 часа
    Sanofi купува Synthorx
    Сделката е на стойност $2.5 милиарда
    преди 22 часа
    Върховен прокурор ще може да разследва главния прокурор
    Той ще е завеждащ инспектората на прокуратурата, предвижда нов законопроект