Класацията с 15-те „празни“ думи подреждат специалисти в сферата на комуникациите у нас
Над 200 специалисти, които имат професионално отношение към комуникациите, се включиха в анкетата „Топ 3 на най-преекспонираните думи“. Анкетата е част от дигиталната кампания на агенцията за стратегически комуникации V+O Communication „Думите имат сила“, с която отбелязват своя 15-и рожден ден. Кампанията има за цел да насочи вниманието върху правилния подбор на думите, техния смисъл и сила за създаване на правилна комуникация.
Ето и кои са 15-те най-застрашени думи (подредени по азбучен ред): алтернатива, визия, екосистема, ексклузивен, етичен, ивент, иновация, истински, ключов играч, колаборация, проактивен, прозрачен, статукво, уникален, устойчив.
Резултатите от анкетата сe потвърждават и от анализа на съдържанието в материалите, отразяващи събитията около местните избори в България. Въпреки че политическото говорене е частен случай, по данни на мониторинговата агенция Perceptika от изведените 15 думи при комуникационните специалисти с най-голяма честота на използване са прозрачен (9989 пъти), алтернатива (7268 пъти), визия (5207 пъти), истински (5169 пъти), статукво (1621 пъти), уникален (1415 пъти).
Тъй като целтна на кампанията не е само да повдигне темата за „изхабените“ думи, но и да образова, тя ще продължи 15 седмици. Всяка седмица ще бъде представяна по една от тези „15 златни“ думи с нейното значение от тълковния речник и чрез визия, разработена като карикатура.