До момента бяха премахнати над 600 приложения с над 4,5 млрд. инсталации
Google Play Store ще започне проверката на приложения и премахването на тези, които имат натрапчиви реклами. Над 600 приложения вече бяха блокирани от платформата на Google за предлагане на реклами, тъй като нарушават правилата за разпространение на реклами на интернет гиганта.
Свалените приложения са били инсталирани над 4,5 млрд. пъти, съобщава BuzzFeed News.
Google определя като натрапчиви реклами такива, които пречат на използваемостта на устройството, или се показват, когато потребител не използва приложението.
За пример компанията посочва показването на реклама на целия екран при отключването на устройство с цел осъществяването на телефонен разговор.
Този тип реклами засягат не само потребителите, но рекламодатели, които заплащат за погрешно или неволно посещение на рекламното съдържание.
За целта Google използва нов алгоритъм за машинно обучение, с който да разпознава кога приложения нарушават правилата за показване на реклами.