събота, 22 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6021 прочитания

    Вижте очакванията на журито на наградите Effie за най-ефективни реклами

    10 май 2012, 20:01 a+ a- a

    За пета поредна година в България ще бъдат раздадени наградите Effie, които отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят.

    В конкурса могат да участват рекламодатели и рекламни агенции с реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани от януари миналата година до края на март 2012.

    Най-ефективните реклами в категориите „Стоки”, „Услуги”, „Промоции”, „Корпоративни комуникации” и „Социална, политическа, медийна” ще бъдат обявени ясно на 31 май. Преди да е ясно обаче колко са заявките за участие в отделните категории и кои кампании ще се борят за голямата награда, решихме да попитаме представители на журито какви са очакванията им и какво биха искали да видят тази година.

    Красимира Василева, Sales Director в Nova Broadcasting Group

    Какви са очакванията ви към кампаниите, които ще участват тази година?
    На първо място, надявам се да видя повече на брой заявки от предходните години. Имайки предвид последните няколко години на икономическа нестабилност в нашата страна и като цяло в световен мащаб, очакваме, че агенциите и рекламодателите са били още по-находчиви и креативни,  търсейки нестандартни решения в привличането на потребители за техните стоки и услуги.
    От друга страна, имайки предвид, че 2011 премина като годината на промоциите, в която „всяка стотинка” беше от значение, то със сигурност очаквам да видя и повече кандидатури в тази категория.
    Относно качеството на идеите и тяхното представяне, то всяка година нивото на заявките върви с положителен тренд и очакваме да видим добре развити и разгърнати кампании, с ясни цели и измерими резултати.

    Какво бихте искали да видите?
    През последните няколко години традиционно преобладават заявките в категориите „Стоки” и „Услуги”, така че ще се радвам да видя повече кандидати в някои от другите категории - „Корпоративни комуникации”, или в „Социални, медийни, политически”. Надявам се също да се убедим и в това, че в условия на продължаващата вече няколко години криза се създават и осъществяват впечатляващи и в същото време – ефективни комуникационни кампании. 

    Красимир Папазов, Client Service Director в Ogilvy Group

    Какви са очакванията ви към кампаниите, които ще участват тази година?
    Поради икономическия климат в страната очаквам по-малко участващи кампании спрямо предходните години. По същата причина очаквам, че участващите кампании ще бъдат с наистина впечатляващи на фона на развитието на съответната категория резултати.

    Какво бихте искали да видите?
    Бих искал за пореден път да видя как смелите и иновативни творчески решения водят до забележителен пазарен успех, при това с по-малки инвестиции спрямо стандартните подходи.

    Грета Колева-Хикова, Ръководител oтдел „Комуникационни консултации” в BBDO Group

    Какви са очакванията ви към кампаниите, които ще участват тази година?
    Тази година предстои петото издание на EFFIE България и след като този фестивал се наложи като мерило за успех в рекламната индустрия, очакванията ми са да видим наистина много стратегически и иновативни решения по отношение на пазарна и комуникационна стратегия. Смятам, че ще видим най-ефективните кампании реализирани у нас през изминалата година. В рамките на миналогодишния фестивал EFFIE 2011 бяхме свидетели на появата на кампании в много нишови пазарни сегменти, които не са съществували досега – представени бяха въвеждащи кампании за нискобюджетен хотел, български филми, инициативи на неправителствени организации и други. Очакването ми е и в рамките на тазгодишното издание на фестивала да се представят маркетингови стратегии и кампании в пазарни сегменти, много различни от добре познатите и силно рекламирани категории досега като банкови и телекомуникационни услуги, бързооборотни стоки, лекарства, и др. Наличието на изключително динамична пазарна ситуация, свитото потребление през последните години, по-силно изразената конкуренция, както и колкото странно да звучи, появата на нови пазарни ниши доведе до потребност от ефективни комуникационни решения в сегменти, в които досега не сме били свидетели на инвестиции в реклама – давам пример само с течащите в момента кампании външна реклама на частни детски градини в София. Тази промяна ще доведе и до представянето в рамките на фестивала на по-нетипични и в същото време стратегически решения за ефективна комуникация. Така че очакванията са за много силна конкуренция и много иновативни маркетингови и комуникационни идеи.

    Какво бихте искали да видите?
    Идеи, които продават.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Пореден рекорд в търговията ни с Германия
    За трета поредна година българският износ изпреварва вноса от Германия
    преди 1 ден
    Борисов: Ще вървим към чакалнята на еврозоната само при абсолютен консенсус
    България ще влиза в чакалнята на еврозоната само по фиксирания курс, заяви премиерът след среща с зам.-пред. на ЕК Валдис Домбровскис
    преди 1 ден
    Директни полети между България и Хърватия от 1 май
    Самолетните полети между София и Загреб ще бъдат три пъти седмично
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Продадоха Victoria's Secret
    Сделката оцени марката за дамско бельо на 1.1 млрд. долара