42% от българския онлайн бизнес е започнал да приема плащания с карта при доставка от началото на Covid-19. 46% от местните малки и средни бизнеси са интегрирали повече от 1 нов начин на разплащане онлайн.
Това установи проучване на Sapio Research по поръчка на Paysafe сред 1100 онлайн бизнеса, базирани в България, САЩ, Великобритания, Канада, Италия, Австрия и Германия. Ключовите изводи за България от доклада „Изгубени в трансакциите“ представи Росен Метев, VP Sales EMEA, Skrill & NETELLER, Paysafe, на виртуален форум на 21 октомври.
Три четвърти от бизнесите са установили промяна в поведението на потребителите, когато става въпрос за това кои методи на плащане да използват при онлайн пазаруване, разкрива докладът.
79% от българския бизнес споделя, че незавършването на покупките онлайн е проблем за тях, за 47% това се е увеличило поради Covid-19. 26% от бизнесите споделят, че неспособността да платят с предпочитания от тях метод за плащане е причината потребителите да се отказват от покупка (2-ро по ред след само разглеждане на предлаганите продукти без намерение за покупка).
Още изводи от доклада вижте във видеото:
Как Covid-19 трансформира поведението на бизнесите по отношение на онлайн плащанията?
Един от главните разработчици на BgGPT и докторант в INSAIT разказва пред Economy.bg за възможностите на българския изкуствен интелект и как бизнесът може да го ползва