Съвети, извлечени от практиката и грешките на един Content Marketing Expert в SoftUni – Румен Янев
Как да създаваме добро, интересно и ангажиращио съдържание в Интернет? Румен Янев - Content Marketing Expert в SoftUni, споделя няколко съвета от практиката си, които той следва и счита, че са приложими за всички, които имат амбициите да се занимават със създаването на съдържание.
Четете
Това е съветът, който получавах най-често от баща ми, който беше журналист и писател: „За да можеш да пишеш, трябва да можеш да четеш. Ще обогатиш речника си, общата си култура и ще се научиш на стил.“
Всяко едно от тези неща е ключово за един content creator. Плюс това, винаги ще има какво да четете. Това включва четене книги, разкази, стихотворения, блогове, туийтове, постове във Facebook и дори табели.
Всеки източник е полезен за вас и може да ви вдъхнови. Ако имате желание да създавате “copy” (кратко и синтезирано съдържание), Twitter например може да ви даде много идеи и да ви научи на много техники за бързо привличане на читатели. Ако имате амбиции да списвате блог, кой е любимият ви такъв и защо? Вземете пример и се учете от другите. Голям бонус за мен са подкастите, аудио книгите и радиото. Изборът ви е голям.
Направете си портфолио
Наскоро бях попитан дали липсата на портфолио може да е пречка за намирането на работа в създаването на съдържание. Отговорът е да. Всеки работодател иска да види как пишете, на какви теми сте писали, умеете да пишете и колко сте писали. Но не се плашете. Дори и никога да не сте били активно нает на Content или Copy позиция, вероятно винаги сте изразявали себе си чрез писане. Не се колебайте да го покажете. Кадър, който пише правилно с уникален стил, но няма опит в сферата, няма да бъде пренебрегнат. Качеството винаги се цени.
Направете си блог, пишете за теми, които ви интересуват и ви правят впечатление. Може да анализирате геополитически отношения в близкия изток в една статия, а в друга - да описвате любимия си пуловер. Още по-хубаво. Пишете за свое удовлетворение. Това ще развие стила ви и ще ви помогне да изградите портфолио, което да покажете пред работодател и с времето да подобрявате.
Редактирайте текстовете си
Този съвет е колкото за читателите, толкова и за мен самия. Хората са различни и има перфекционисти и не. Аз не съм, което значи, че често допускам минимални грешки – запетаи, изядени букви, тавтологии и други. Всеки греши и това е нормално и дори хубаво. Но публикуването на текст с грешки прави лошо впечатление не само за автора, но и за компанията или продукта, за които пише. Точно по тази причина редакцията на текстовете е толкова важна и отговорна задача. Аз съм нетърпелив и въпреки че за мен това е изключително досадно, съм убеден, че публикуването на не редактиран текст е по-лошо от липсата на такъв.
Съвет, който съм получавал не веднъж, е да си почина след като напиша текст, да го оставя да „втаса“ и след половин час да мина обстойно през него на свежа глава. И не се притеснявайте, често ще пропускате нещо много малко, дори и да сте прочели статията си сто пъти. Не се засягайте от критика, поправяйте грешките си и се учете от тях. Ако много се колебаете – „езикови справки“ е вашият най-добър приятел.
Вижте още:
IT JOBS in BG: Програмист
IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг
IT JOBS in BG: SEO специалист
IT JOBS in BG: Email Marketing експерт
IT JOBS in BG: Python Developer
IT JOBS in BG: Графичен дизайнер/Уеб дизайнер
IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг
IT JOBS in BG: Java Developer
IT JOBS in BG: Blockchain developer
IT JOBS in BG: C# Developer
IT JOBS in BG: PHP Developer
IT JOBS in BG: JavaScript Developer