петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3674 прочитания

    Три съвета за добро съдържание в Интернет

    Съвети, извлечени от практиката и грешките на един Content Marketing Expert в SoftUni – Румен Янев
    19 ноември 2020, 15:42 a+ a- a

    Как да създаваме добро, интересно и ангажиращио съдържание в Интернет? Румен Янев - Content Marketing Expert в SoftUni, споделя няколко съвета от практиката си, които той следва и счита, че са приложими за всички, които имат амбициите да се занимават със създаването на съдържание.

    Четете
    Това е съветът, който получавах най-често от баща ми, който беше журналист и писател: „За да можеш да пишеш, трябва да можеш да четеш. Ще обогатиш речника си, общата си култура и ще се научиш на стил.“
    Всяко едно от тези неща е ключово за един content creator. Плюс това, винаги ще има какво да четете. Това включва четене книги, разкази, стихотворения, блогове, туийтове, постове във Facebook и дори табели.

    Всеки източник е полезен за вас и може да ви вдъхнови. Ако имате желание да създавате “copy” (кратко и синтезирано съдържание), Twitter например може да ви даде много идеи и да ви научи на много техники за бързо привличане на читатели. Ако имате амбиции да списвате блог, кой е любимият ви такъв и защо? Вземете пример и се учете от другите. Голям бонус за мен са подкастите, аудио книгите и радиото. Изборът ви е голям.

    Направете си портфолио
    Наскоро бях попитан дали липсата на портфолио може да е пречка за намирането на работа в създаването на съдържание. Отговорът е да. Всеки работодател иска да види как пишете, на какви теми сте писали, умеете да пишете и колко сте писали. Но не се плашете. Дори и никога да не сте били активно нает на Content или Copy позиция, вероятно винаги сте изразявали себе си чрез писане. Не се колебайте да го покажете. Кадър, който пише правилно с уникален стил, но няма опит в сферата, няма да бъде пренебрегнат. Качеството винаги се цени.
    Направете си блог, пишете за теми, които ви интересуват и ви правят впечатление. Може да анализирате геополитически отношения в близкия изток в една статия, а в друга - да описвате любимия си пуловер. Още по-хубаво. Пишете за свое удовлетворение. Това ще развие стила ви и ще ви помогне да изградите портфолио, което да покажете пред работодател и с времето да подобрявате.

    Редактирайте текстовете си
    Този съвет е колкото за читателите, толкова и за мен самия. Хората са различни и има перфекционисти и не. Аз не съм, което значи, че често допускам минимални грешки – запетаи, изядени букви, тавтологии и други. Всеки греши и това е нормално и дори хубаво. Но публикуването на текст с грешки прави лошо впечатление не само за автора, но и за компанията или продукта, за които пише. Точно по тази причина редакцията на текстовете е толкова важна и отговорна задача. Аз съм нетърпелив и въпреки че за мен това е изключително досадно, съм убеден, че публикуването на не редактиран текст е по-лошо от липсата на такъв.
    Съвет, който съм получавал не веднъж, е да си почина след като напиша текст, да го оставя да „втаса“ и след половин час да мина обстойно през него на свежа глава. И не се притеснявайте, често ще пропускате нещо много малко, дори и да сте прочели статията си сто пъти. Не се засягайте от критика, поправяйте грешките си и се учете от тях. Ако много се колебаете – „езикови справки“ е вашият най-добър приятел.

    Вижте още:
    IT JOBS in BG: Програмист
    IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг
    IT JOBS in BG: SEO специалист
    IT JOBS in BG: Email Marketing експерт
    IT JOBS in BG: Python Developer
    IT JOBS in BG: Графичен дизайнер/Уеб дизайнер 
    IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг
    IT JOBS in BG: Java Developer
    IT JOBS in BG: Blockchain developer
    IT JOBS in BG: C# Developer
    IT JOBS in BG: PHP Developer 
    IT JOBS in BG: JavaScript Developer

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 11 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 12 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 14 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 16 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк