четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1558 прочитания

    С какво трябва да блести една кампания, за да бъде злато?

    Вече е ясно журито в Effie България 2020, вижте какво отговарят членовете му
    07 декември 2020, 19:06 a+ a- a

    Вече са известни експертите, които ще оценяват най-ефективните комуникационни кампании през тази така различна за бизнеса година, съобщиха от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

    Както досега, журито в Effie България 2020 се състои от представители на рекламодатели, комуникационни агенции, медии, агенции за изследвания на пазара и независими експерти.  

    Мотото на тазгодишното издание е „Всичко, което блести е злато“. Попитахме експертите от журито с какво трябва да блести една кампания, за да бъде злато. Ето какво отговори всеки от тях:

    Анастасия Томешкова – Директор Бизнес Трансформации, Brandworks / Publicis Groupe Bulgaria

    Първото нещо, по което можеш да различиш една „златна" кампания, е дали е докоснала хората по уникален начин чрез бранда и ги е подтикнала да искат да бъдат свързани с него.

    Валентина Белчева – Head of Marketing SEC Europe CHC, Sanofi

    Златната кампания оставя следа – както чувството, че пръстенът е на ръката ти, дори когато вече си го свалил.

    Велимира Петрова - Търговски директор, Нова Броудкастинг Груп

    Блестящата кампания разказва история – интригуваща, емоционална, ангажираща. Нейният блясък е още по-силен, когато тя е ефективна и отразява светлината на контекста, в който живее.

    Веселин Димитров - Редакционен директор, Forbes България                  

    Очевидният ключ към блясъка на златото е бизнес ефективността на една кампания, но тя е само основата. Златните кампании трябва да покажат нов, интересен подход и стратегия към проблема, който решават. 

    Евелина Славкова - Социолог, Изследователски център Тренд

    Кампанията, която блести, не трябва да изглежда просто като поредна кампания. Трябва да убеждава хората, без да се натрапва. Не трябва да е клише, но може да интерпретира клишетата с нов поглед. 

    Гергана Иванова – Управляващ партньор, The Smarts Group

    Това обикновено са кампании, които са преобърнали тенденции, променили са пазарни ситуации или са направили огромна промяна в имиджа на дадена марка или компания. Всичко това със силата на комуникацията.  

    Грета Колева – Управляващ директор, Graffiti BBDO и Proximity Sofia

    Една кампания трябва да блести в убедителността на доказателството, че комуникацията е довела до добрите търговски резултати. Златото обаче го вземат само тези, които са приложили и умно, иновативно и креативно решение на проблема.

    Даниелка Кадинова - Client Service Director, NITRAM

    Една кампания трябва да блести с интересно и оригинално творческо решение. А за да бъде наистина златна, една кампания трябва да работи както за развитието на бранда и постигане на целите му, така и да бъде адекватна на ситуацията.

    Десислава Проева - Директор „Продажби“, bTV Media Group

    Успешните кампании са мащабни и дръзки - и като стратегия, и като тактическо изпълнение и креативност, но най-вече като правилно зададен пулс на всяко едно от тези звена. 

    маг. инж. Евгени Йорданов - Partner и Chief Digital Officer, CloudCart

    Днес рекламата има трудната задача да постигне ефективност в пренаселена среда. И да търси нови подходи като „дигиталното", за да успее. Именно това очаквам да видя в Effie 2020, защото предизвикателствата би трябвало да раждат смели решения.

    Евелина Славкова - Социолог, Изследователски център Тренд

    Кампанията, която блести, не трябва да изглежда просто като поредна кампания. Трябва да убеждава хората, без да се натрапва. Не трябва да е клише, но може да интерпретира клишетата с нов поглед. 

    Елена Колева - Изследователски директор, Изследователска агенция Pragmatica

    Тя е вдъхновена от ПРОЗРЕНИЯ за потребителите и пазара. Подхожда различно, ПРОМЕНЯ представи, нагласи, пазарни реалности, грабва, вълнува. ПОСТИГА и дори надминава поставените цели, и ПРЕДОСТАВЯ неоспорими доказателства за това.  

    Елиза Грънчарова - Маркетинг директор, Coca-Cola Bulgaria 

    В свят на рекламно насищане, компаниите трябва да се насочат към маркетингови кампании, които имат силна творческа страна, и да поемат риск за имплементирането на Голямата идея.

    Иван Киров - Strategic & Creative Partner, McCann София

    За да блести една кампания, тя трябва да има идея, основаваща се на инсайт, която решава проблем.

    Иво Алтънов - Управляващ директор, Noble Graphics

    Трябва по ясен и увлекателен начин да показва как една отличаваща се идея, изведена на базата на силен потребителски инсайт, посреща предизвикателствата на пазара и постига по безапелационен начин целите, които си поставя. Да се отличава в категорията си, да не буди въпроси, и да те кара да я прочиташ отново и отново.

    доц. д-р Кристиян Постаджиян - Преподавател по реклама, Нов български университет

    Блестят в злато кампании, които показват цялостно разбиране на бизнеса на клиента; които адресират не само чисто комуникационни проблеми, но и търсят общия бизнес контекст; които въвличат и ангажират потребителите в диалог с брандовете.

    Марчела Абрашева – Регионален управляващ директор за Югоизточна Европа, Kantar

    В злато блестят кампаниите, които могат да докажат в числа, че развиват и поддържат марките дългосрочно - освен, че са продали повече.

    Светлана Проданова - Mаркетинг експерт, управител BNI България

    За да бъде злато една кампания, е важно да блести с осъзнаването на това на кого говори, съответно да говори на неговия език и в неговите канали, да е наясно кое е онова едно нещо, което иска целевата ѝ публика да направи, и да утвърждава високи ценности.

    Силвия Костова - Началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг“, Пощенска банка

    В цялост! Златната кампания се отличава с всеки един от своите елементи – както със смелата творческа идея, която е сърцето на кампанията, така и с блестящата реализация.

    Юлиан Добрев - Създател и директор изследвания, BluePoint - research & consulting 

    За да грабне златната статуетка е необходимо да ангажира потребителите, да променя, да разчупва статуквото. Ключът към златото минава през това да създадеш и реализираш идея, благодарение на която да се промени потребителският модел. 

    Номинациите ще станат ясни в началото на следващата година, а голямата церемония по награждаване ще е на 28 януари 2021.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 35 минути
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 2 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 4 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 5 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 5 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки