Вече е ясно журито в Effie България 2020, вижте какво отговарят членовете му
Вече са известни експертите, които ще оценяват най-ефективните комуникационни кампании през тази така различна за бизнеса година, съобщиха от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).
Както досега, журито в Effie България 2020 се състои от представители на рекламодатели, комуникационни агенции, медии, агенции за изследвания на пазара и независими експерти.
Мотото на тазгодишното издание е „Всичко, което блести е злато“. Попитахме експертите от журито с какво трябва да блести една кампания, за да бъде злато. Ето какво отговори всеки от тях:
Анастасия Томешкова – Директор Бизнес Трансформации, Brandworks / Publicis Groupe Bulgaria
Първото нещо, по което можеш да различиш една „златна" кампания, е дали е докоснала хората по уникален начин чрез бранда и ги е подтикнала да искат да бъдат свързани с него.
Валентина Белчева – Head of Marketing SEC Europe CHC, Sanofi
Златната кампания оставя следа – както чувството, че пръстенът е на ръката ти, дори когато вече си го свалил.
Велимира Петрова - Търговски директор, Нова Броудкастинг Груп
Блестящата кампания разказва история – интригуваща, емоционална, ангажираща. Нейният блясък е още по-силен, когато тя е ефективна и отразява светлината на контекста, в който живее.
Веселин Димитров - Редакционен директор, Forbes България
Очевидният ключ към блясъка на златото е бизнес ефективността на една кампания, но тя е само основата. Златните кампании трябва да покажат нов, интересен подход и стратегия към проблема, който решават.
Евелина Славкова - Социолог, Изследователски център Тренд
Кампанията, която блести, не трябва да изглежда просто като поредна кампания. Трябва да убеждава хората, без да се натрапва. Не трябва да е клише, но може да интерпретира клишетата с нов поглед.
Гергана Иванова – Управляващ партньор, The Smarts Group
Това обикновено са кампании, които са преобърнали тенденции, променили са пазарни ситуации или са направили огромна промяна в имиджа на дадена марка или компания. Всичко това със силата на комуникацията.
Грета Колева – Управляващ директор, Graffiti BBDO и Proximity Sofia
Една кампания трябва да блести в убедителността на доказателството, че комуникацията е довела до добрите търговски резултати. Златото обаче го вземат само тези, които са приложили и умно, иновативно и креативно решение на проблема.
Даниелка Кадинова - Client Service Director, NITRAM
Една кампания трябва да блести с интересно и оригинално творческо решение. А за да бъде наистина златна, една кампания трябва да работи както за развитието на бранда и постигане на целите му, така и да бъде адекватна на ситуацията.
Десислава Проева - Директор „Продажби“, bTV Media Group
Успешните кампании са мащабни и дръзки - и като стратегия, и като тактическо изпълнение и креативност, но най-вече като правилно зададен пулс на всяко едно от тези звена.
маг. инж. Евгени Йорданов - Partner и Chief Digital Officer, CloudCart
Днес рекламата има трудната задача да постигне ефективност в пренаселена среда. И да търси нови подходи като „дигиталното", за да успее. Именно това очаквам да видя в Effie 2020, защото предизвикателствата би трябвало да раждат смели решения.
Евелина Славкова - Социолог, Изследователски център Тренд
Кампанията, която блести, не трябва да изглежда просто като поредна кампания. Трябва да убеждава хората, без да се натрапва. Не трябва да е клише, но може да интерпретира клишетата с нов поглед.
Елена Колева - Изследователски директор, Изследователска агенция Pragmatica
Тя е вдъхновена от ПРОЗРЕНИЯ за потребителите и пазара. Подхожда различно, ПРОМЕНЯ представи, нагласи, пазарни реалности, грабва, вълнува. ПОСТИГА и дори надминава поставените цели, и ПРЕДОСТАВЯ неоспорими доказателства за това.
Елиза Грънчарова - Маркетинг директор, Coca-Cola Bulgaria
В свят на рекламно насищане, компаниите трябва да се насочат към маркетингови кампании, които имат силна творческа страна, и да поемат риск за имплементирането на Голямата идея.
Иван Киров - Strategic & Creative Partner, McCann София
За да блести една кампания, тя трябва да има идея, основаваща се на инсайт, която решава проблем.
Иво Алтънов - Управляващ директор, Noble Graphics
Трябва по ясен и увлекателен начин да показва как една отличаваща се идея, изведена на базата на силен потребителски инсайт, посреща предизвикателствата на пазара и постига по безапелационен начин целите, които си поставя. Да се отличава в категорията си, да не буди въпроси, и да те кара да я прочиташ отново и отново.
доц. д-р Кристиян Постаджиян - Преподавател по реклама, Нов български университет
Блестят в злато кампании, които показват цялостно разбиране на бизнеса на клиента; които адресират не само чисто комуникационни проблеми, но и търсят общия бизнес контекст; които въвличат и ангажират потребителите в диалог с брандовете.
Марчела Абрашева – Регионален управляващ директор за Югоизточна Европа, Kantar
В злато блестят кампаниите, които могат да докажат в числа, че развиват и поддържат марките дългосрочно - освен, че са продали повече.
Светлана Проданова - Mаркетинг експерт, управител BNI България
За да бъде злато една кампания, е важно да блести с осъзнаването на това на кого говори, съответно да говори на неговия език и в неговите канали, да е наясно кое е онова едно нещо, което иска целевата ѝ публика да направи, и да утвърждава високи ценности.
Силвия Костова - Началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг“, Пощенска банка
В цялост! Златната кампания се отличава с всеки един от своите елементи – както със смелата творческа идея, която е сърцето на кампанията, така и с блестящата реализация.
Юлиан Добрев - Създател и директор изследвания, BluePoint - research & consulting
За да грабне златната статуетка е необходимо да ангажира потребителите, да променя, да разчупва статуквото. Ключът към златото минава през това да създадеш и реализираш идея, благодарение на която да се промени потребителският модел.
Номинациите ще станат ясни в началото на следващата година, а голямата церемония по награждаване ще е на 28 януари 2021.