четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    922 прочитания

    Как да изградите доверие в клиентите си през 2021?

    Иновациите през 2021 ще трябва да са подкрепени от отговорен модел за опазване на личните данни, прозрачност и сигурност
    03 февруари 2021, 16:31 a+ a- a

    Пандемията и множеството хакерски атаки, като тази над SolarWinds през 2020, намалиха доверието на обществото в компании и държавни институции. Работещите по нови стартиращи проекти трябва да се поучат от тези грешки и да подсигурят разрешаване на тези проблеми през 2021, пише в Entrepreneur Рудина Сесери, основател и партньор в Glasswing Ventures. Тя разделя разрешаването на проблемите, свързани с доверието, в три основни категории:

    Опазване на личните данни
    В дигитална среда потребителите споделят огромни количества лични данни. Проучване на Cisco Consumer Privacy сочи, че почти половината от участвалите в анкетата смятат, че е ангажимент на държавната управа да подсигури опазването на личните данни. Една четвърт смятат, че отговорността е на самите потребители. Само един на всеки пет от анкетираните смята, че компаниите, събиращи лични данни, са отговорни за опазването им. Законовите рамки за опазване на личните данни, като Общ регламент за опазване на личните данни, се фокусират върху прехвърлянето на отговорността върху организации. По данни на Gartner до 2023 65% от населението на Земята ще разчита на подобни закони за опазване на личните данни. Високите санкции и възможността за уронване на престижа мотивират много компании да опазват данните на своите потребители.

    Сесери твърди, че повечето стартиращи компании не покриват дори минималните изисквания за опазване на личните данни. Според нея спазването на изискванията за опазване на личните данни от самото начало би помогнало за изграждането на доверие и развитието на компанията. Освен това добавянето на технологии, които категоризират данните и намаляват възможностите за остаряването им, позволява създаването на автоматизирани кампании, изискващи от потребителите да потвърждават валидността на информацията, която подават. Сесери смята още, че в стартиращите компании трябва да има отговорност за работата с лични данни. Това може да става чрез назначаването на служител, отговорен за опазване на личните данни, добавянето на технологии за защита или чрез наемането на фирма, която да извършва това.

    Прозрачност
    Прозрачността е важен аспект от опазването на личните данни. Общият регламент за опазване на личните данни гласи, че компаниите трябва да са прозрачни в това как ще използват събраната информация. Те трябва да предоставят информация за това:
    • кой е отговорен за управлението и опазването на данните;
    • дали има служител, отговарящ за опазване на данните и изграждането на вътрешни политики;
    • дали компанията е способна да сподели всички данни за контакт при получаване на заявка;
    • дали е определена причината за съхранението и обработката на данни;
    • колко дълго ще бъдат съхранени данните;
    • как данните се обработват;
    • дали информацията ще бъде споделена с трети лица.

    Отговарянето на тези въпроси би изградило доверие и създало лоялни клиенти, партньори и инвеститори.

    Сесери твърди, че данните са безполезни, ако не могат да бъдат използвани по начин, който е в полза за компанията. Прозрачността показва не само как една компания използва лични данни, но и как това подобрява гъвкавостта ѝ при обслужване на клиенти. Бизнес, който има отличен модел на прозрачност, не само може да отговори на законовите разпоредби, но би успял да гарантира и по-добро изживяване за клиентите си, пише още Сесери.

    Сигурност
    Работата от вкъщи по време на пандемията е една от основните причини за изтичане на данни. Над 20% от инцидентите с изтичане на лични данни или кибератаки през 2020 са свързани с работата от вкъщи. Някои хакерски атаки бяха свързани с пандемията, като инцидента със Small Business Administration, която разкри данните на кандидати за помощи.

    Според Сесери няма спор, че данните, съхранени от един бизнес, са застрашени от атаки. Бизнесът трябва да вземе решение да ги опази. Това е много по-трудно постижимо, когато една компания е по-малка. Тя има ограничени ресурси, а персоналът има достъп до системите от лични компютри от цял свят. Въпреки това има някои основни правила, които трябва да бъдат спазвани без значение от размера на компанията. Използването на системи за вход с две стъпки на удостоверяване на самоличността, създаването на вътрешни политики за използване на силни пароли, използването на VPN и криптиране за пренос на информация.

    През 2020 много компании бяха принудени да променят практиките си след редица инциденти. Сесери твърди, че 2021 предоставя възможността за основателите на нови компании да се поучат от грешките на други и да изградят доверие в новите си клиенти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 13 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 14 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
    преди 15 часа
    Tesla ще съкрати над 10% от работната си сила
    Двама висши мениджъри също се оттеглят
    преди 16 часа
    Sameday планира 200% увеличение на точките за доставка извън дома в България
    Експанзията до 1500 точки до края на 2024 г. е част от регионален инвестиционен план в размер на €30 млн.