петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3175 прочитания

    Три тенденции в дигиталния маркетинг през 2021

    Какво не бива да пренебрегваме за добри резултати в изграждането на маркетинговите си кампании и идентичността на бранда си, споделя Катерина Николич от СофтУни
    09 февруари 2021, 13:36 a+ a- a

    Ежедневието ни е по-дигитално от всякога. Благодарение на технологиите можем да пуснем пералнята си докато пътуваме в метрото, да пазаруваме онлайн, да развием собствения си бизнес и още безброй неща. Това развитие значително увеличава и търсенето на кадри в дигиталния сектор. За да сме максимално полезни за всички, които искат да станат част от развиващия се дигитален свят, продължаваме поредицата си от интервюта с експерти в областта.

    Катерина Николич е част от поколението, израснало с дигитализацията и узряването на интернет. Тя е имейл маркетинг експерт в СофтУни, прясно завършил юрист и пътешественик. Важна част от професията ѝ е да следи случващото се в дигиталния маркетинг и промените в него, а личните ѝ проекти също са тясно свързани със сферата и социалните медии. Тя споделя кои ще са тенденциите в дигиталния маркетинг през 2021.

    Как се отрази изминалата година на дигиталния маркетинг?

    2020 година беше предизвикателна за всички както в личен, така и в професионален план. Светът на дигиталния маркетинг трябваше да се преструктурира, буквално да започне да се изгражда наново, за да посрещне нуждите на потребителите в онлайн средите. Надали някой може да изготви ясна прогноза какво ни очаква през новата година, но със сигурност повечето големи компании се движат целеустремено към подобряване на своите дигитални инструменти.

    По какъв начин се променя маркетингът днес?

    Първата стъпка е все по-персонализираният маркетинг. Правилният подбор на аудитория, към която компаниите насочват своето послание, изобщо не е нещо ново и непознато, но нека си признаем – персонализацията е мостът между морето от предложения и конкретната нужда на потребителя. С напредъка на дигиталните платформи, в които може да се рекламира с най-различни методи, потребителите са затрупани от информация, промоции, видеа, банери, които често смятат за недостатъчно релевантни. Проучвания от 2020 г. сочат, че персонализирането на кампаниите спрямо определения индивид води до два пъти по-добри резултати.

    Как се персонализира една кампания?

    Големите компании използват различни методи за събиране на информация за своите потребители, а една от тях, която използва иновативен и интерактивен подход, е Starbucks. Създавайки приложение, в което клиентът може да си направи сам своята напитка и да трупа бонус точки, докато го прави, компанията успява да разбере повече за неговите предпочитания и така да насочва по-добре своето послание. Друг пример е авиокомпанията EasyJet, която стартира имейл кампания, базирана на данните кога и къде е летял клиентът с компанията. С тази информация създава персонализирани истории, свързани с посетените места, а след това предлага интересни дестинации за последващи пътешествия (малко като персонализираната статистика на Spotify накрая на всяка година). Изпратени са около 12,5 милиона уникални имейла, които имат 25% по-високи резултати при кликването на тях, отколкото неперсонализираните имейли в миналото.

    Видеото продължава ли да бъде все толкова успешно?

    Експертите в областта на дигиталния маркетинг съставят прогнози, в които сред водещите позиции заема място именно видео маркетингът. Проучванията сочат, че използването на видео материали води до по-добри резултати и изгражда умело идентичността на бранда. Също така голям процент от потребителите са споделяли видео на бранд заради усещането, което създава у тях. Авиокомпанията, печелила дълги години наред първо място в класациите – Qatar Airways, е известна със своите забавни и развлекателни видеа на борда, които имат за цел да покажат инструкциите за безопасност по време на полет. Това не е директен маркетинг, който цели да продаде определен продукт, но със сигурност създава доверие и симпатия към бранда. Видеото, което авиокомпанията използва през 2020, можете да видите тук.

    Покрай пандемията електронната търговия избухна и конкуренцията е наистина голяма. Какво още може да очакваме?

    Принципите на електронната търговия се изменят бързо, вниманието на потребителите все по-трудно се задържа, а пазарът е голям. През 2020 г. платформата sproutsocial.com публикува резултати от проучвания, които сочат, че 46% от потребителите в Instagram са закупили някакъв продукт или услуга, защото са ги открили в спонсорирана публикация в социалната мрежа. Прогнозите са, че социалните мрежи ще се развият дотолкова, че клиентът да може да си закупи това, което му е необходимо, без изобщо да напуска приложението. Това са само малка част от тенденциите, които се очаква да бъдат водещи през новата 2021 година. Както вече казахме, светът на дигиталния маркетинг е динамичен, промени се случват непрекъснато, а единствената константа е потребителят. Как компаниите и маркетолозите ще се нагласят спрямо нуждите му и всички останали предложения – тепърва предстои да разберем!

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 48 минути
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 1 час
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 2 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 3 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS