петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    805 прочитания

    Според 69% от българите нежността е ключ към едно по-щастливо общество

    56% от българите вярват, че мислим твърде много за себе си, за да бъдем мили към другите, установи проучване на Монделийз Интернешънъл
    12 февруари 2021, 13:11 a+ a- a

    Нежността е поведение, което искаме да виждаме все повече около нас. 69% от българите вярват, че нежността води до едно по-щастливо общество. Над 50% (55%) казват, че повече нежност означава по-добро психично благосъстояние за всички.

    Това установи проучване, поръчано от Монделийз Интернешънъл, производител на шоколадите Milka, сред 20 000 анкетирани (18+) от 10 различни страни, включително и България.

    Въпреки че данните показват, че наблюдаваме средно четири мили акта на седмица – мили съобщения, проява на любов, прегръдка и целувка, изглежда, че все още има място за повече грижа, честност и прошка, които биха утвърдили вярването, че светът може да бъде едно по-добро място.

    56% от българите вярват, че мислим твърде много за себе си, за да бъдем мили към другите, а 43% смятат, че забързани в ежедневието си, нямаме достатъчно време, за да покажем нежност. Близо 14% дори заявяват, че не са били отгледани и възпитавани да бъдат мили.

    Почти 1 на всеки 5 от анкетираните (17%) в България заявява, че не вярва в доброто у другите, а 61% смятат, че светът сега е по-малко приветливо място, отколкото когато са били деца.

    Основан през 1901 г., брандът Milka е създаден именно в момент на нежен жест, когато изобретателят Филип Сушард търси да закупи шоколад за болната си майка, за да я накара да се почувства по-добре. След двучасово лутане, той най-накрая успява да намери, макар и да му струва цяло състояние. Това му се сторило изключително несправедливо, тъй като той вярвал, че шоколадът трябва да е достъпен за всички, за да носи наслада на всеки, който пожелае. Именно тогава Филип Сушард решава да стартира производството на собствен шоколад с обещанието, че той ще бъде достъпен за хората. Днес, 120 години по-късно, Milka продължава да бъде нежно топящият се шоколад, насърчаващ всички към мили жестове в ежедневието и вдъхновяващ хората да проявяват повече доброта, като ни напомня колко добър е вкусът на нежността.

    Николас Кристакис, професор по социални и естествени науки в Йейлския университет коментира изводите от проучването: „Нежността улавя нещо основно за човешкия опит, нещо вродено, а именно способността ни за любов, доброта и приятелство. Тя обхваща няколко дълбоки човешки качества, включително съпричастност и състрадание от проявата на щедрост към някого или моментите, когато сте слушател. Повечето хора осъзнават, че ежедневието ни е по-добро, когато проявяваме нежност към другите. Доколкото хората в сложните съвременни общества всъщност полагат усилия да бъдат мили един към друг, действайки алтруистично, изследването показва, че това може да спомогне за обвързването на хората и да донесе само ползи за обществото."

    И допълва: „Липсата на комуникация лице в лице може да затрудни това поведение, поради което ние наблюдаваме липса на нежност и емпатия в социалните медии. Затова е важно да полагаме усилия и онлайн, може би още по-големи, предвид това каква голяма част от нашия живот са социалните медии."

    Именно тези предизвикателства се очертават в изследването, като 6 от 10 от респондентите изпитват или са свидетели на не до там мило поведение в социалните медии, а 42% са свидетели на липса на такова между непознати.

    Пандемията също е повлияла на проявите на нежност, като 42% вярват, че светът проявява липса на внимателно отношение след появата на коронавирус, а 2 на 10 смятат, че вирусът е направил обществото по-малко грижовно. Въпреки това, 28% от анкетираните в изследването са споделили, че в този период хората са мислили повече за своето семейство и другите около тях.

    Обнадеждаваща тенденция е, че все по-често се предпочита проявявата на нежност към другите, отколкото към самите нас. 66% от анкетираните българи признават, че са най-мили към децата си, а 62% най-вече към партньорите си. Сред най-често изразяваните признаци на нежност са грижата, моментите на изслушване и насърчаване, даването на съвет, като 42% от българите в анкетата споделят, че проявяват нежност, за да накарат другите да се чувстват по-добре, докато за голям процент от тях (70%) да показват нежност ги прави щастливи.

    Въпреки че българите предпочитат да проявяват нежност, те също се радват да получават подобно отношение - близо половината от анкетираните са отговорили, че подобно добро отношение ги е накарало да почувстват подкрепа, а 55% са споделили, че се чувстват оценени, когато към тях е проявен жест на нежност.

    Професор Кристакис заключва: „Когато постъпвате любезно с непознати, които са ваши съграждани, особено когато това е неочаквано или изненадващо и вдъхновено от истинско чувство на симпатия, това помага да се създадат чувства на съпричастност. Хората искат да получат, но - още повече - хората искат да дадат нежност, тъй като осъзнават, че колкото по-мили са към другите, включително не само семейството си, но и към останалите около тях, толкова по-добър може да бъде светът. "

    Лилия Борисова, търговски директор на Монделийз в България, коментира: „Milka вярва, че както в живота, така и в шоколада нежният вкус има значение. Ето защо сме развълнувани да стартираме кампанията „Вкусът на нежността“ през 2021 г., с която искаме да вдъхновим повече моменти на нежност около нас. Като част от тази кампания ще стартираме лимитирана серия „Нежни послания“, приканвайки хората да създават свои собствени такива, както в реалния живот, така и онлайн. Нашите изследвания показват, че нежността има своята огромна роля за обществото, предвид и годината, която имахме, и само едно малко действие на нежност всеки ден може да промени света към по-добро. Присъединете се към нас и направете 2021 „най-нежната“ година досега!"

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 14 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 17 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 19 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк