четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1753 прочитания

    5 уеб дизайн тенденции за 2021

    Пандемията предизвика промени в поведението на потребителите и наложи промени в дизайна
    19 февруари 2021, 16:23 a+ a- a

    Пандемията, която започна през 2020, предизвика промени в поведението на потребителите и наложи промени в дизайна на сайтове, твърди проучване на BAW Media, публикувано в SitePoint. Ето и какви тенденции според BAW Media се очаква да настъпят в уеб дизайна през 2021.

    1. Използване на успокояващи и окуражаващи цветове
    Преди 2020 ярки цветове, които преливат един в друг, доминираха в интернет пространството. Това бе поради факта, че те грабват вниманието на потребителите. Според BAW Media през 2020 голяма част от посетителите на сайтове са изпитали големи количества притеснение, стрес и неприятности. Именно затова преминаването към по-успокояващи вместо крещящи цветове ще е тенденция за 2021.

    За пример BAW Media посочват сайта на Bellroy, който предлага омекотени и успокояващи пастелни цветове. Те пасват не само на дизайна на уеб страницата, но и на предлаганите продукти за ежедневието, които често могат да бъдат намерени в околната среда на потребителите. Примерът посочва как ярък продукт изпъква на фона на по-меки тонове, но не е натрапчив поради смесването на ярки и меки цветове.

    Сайтът на BeSpa е друг пример, който използва меки пастелни тонове с цел да успокои посетителите си.

    2. Смесване на физическите черти с дигитални изображения
    За пръв път от доста време насам обществото трябва да прекарва големи количества време затворено в домовете си, разказва BAW Media. Едно от най-честите занимания обвързва използването на дигитални устройства с екрани за работа от вкъщи, консумация на развлекателно съдържание, видео разговори или игра на видео игри.

    Смесването на дигитални обекти с изображения от заобикалящата среда създава специален ефект, който кара потребителите да се чувстват все едно отново могат да напуснат дома си, дори и това да е виртуално, твърди BAW Media.

    Подобен пример е сайтът на дизайнера Констанс Бурке.

    Вместо да показва само скици с дизайна на дрехи или модели, които представят истински продукти, Бурке комбинира двата елемента. Сайтът представя скици на дрехи върху истински модели.

    BeSki също смесват дигиталния с истинския свят в сайта си. Заглавната страница започва със снимка на скиор, а снегът в нея прелива към следващата част от страницата, която е изцяло дигитална. Впоследствие сайтът отново преминава към снимка от реална обстановка.

     

    3. Създаване на по-ефективно и ефикасно изживяване за пазаруване
    През 2020 повече хора пазаруваха онлайн в сравнение с предходни години. Това наложи подобряването на онлайн магазини с цел увеличаване на броя посетители, които стават клиенти.

    Според BAW Media голяма част от новите посетители са били нови в сферата на онлайн пазаруването. Именно затова е важно изживяването им в онлайн среда да е лесно и безпрепятствено. Това може да бъде постигнато с по-точно обяснение за продуктите, подобрени възможности на търсачките, преки пътища за добавяне на продукт в електронната количка и други подобни улеснения.

    Сайтът на Walgreens е пример за това как онлайн пазаруването може да бъде улеснено максимално.

    Страницата представя важни спецификации за продуктите, различни възможности за получаване от магазин или изпращане за адрес, оценка на потребители или специални оферти. Всичко това е в началото на страницата и видимо, преди посетителят да се наложи да прегледа какво има по-надолу. Потребителите могат направо да закупят продукта, ако не се нуждаят от друга информация. Не се изисква плъзгането по-надолу в страницата.

    Сайтът на BePestControl използва подобна техника. Основната информация за продуктите е кратка и лесна за разбиране. Клиентите могат да закупят продукта чрез бутон в горната част на страницата или да продължат с четенето на описанието по-долу.

    4. Предоставяне на възможността потребителите да преценят дали искат да гледат видео клип
    BAW Media разкрива, че в миналото видео съдържанието е заемало важна роля в уеб сайтовете. Включването на подвижни кадри в уеб среда не е новост и предлага ефективен метод за предоставяне на полезна информация. Въпреки това популярността на използването на видео съдържание е намаляла поради липсата на инструменти за контрол на видеото от потребителите. Именно затова BAW Media посочва, че е от съществено значение контролът на видео материалите да е в ръцете на потребителите, които могат да ги гледат само когато пожелаят.

    Payoneer са вложили бутон в дизайна на сайта си, който приканва потребителите да гледат видео клип, но това не е задължително. Съдържанието не е натрапчиво и не тръгва автоматично при посещение на заглавната страница. Вместо това потребителите са в контрол и могат да изберат дали да гледат материала.

    Сайтът на BeOptics използва подобен подход. В този случай бутонът за пускане на видеото играе ролята на вратичка към допълнителна информация. Начинът, по който бутонът се трансформира, подсказва на потребителите, че могат да получат повече информация, ако изгледат видео клипа.

    5. Наблягане на съдържание, което изгражда доверие
    Елементи, които изграждат доверие у потребителите. Във физически магазини потребителите се нуждаят от няколко минути да направят преценка дали искат да закупят продукт. В онлайн магазини това може да стане още по-бързо. Уеб дизайнери могат да изберат различни подходи, за да изградят доверие и да окуражат закупуване на продукт или услуга чрез:
    • използване на сравнителни графики, статистически данни, броячи и други методи за визуализация на данни;
    • използване на логове с цел демонстрация на марката и репутацията ѝ;
    • предоставяне на коментари от клиенти и рейтинг от потребителите;
    • предоставяне на проучвания;
    • предоставяне на портфолио;
    • показване на сертификати за сигурност и лиценз;
    • използване на методи за сигурно плащане, като PayPal;
    • показване на доказателства, че марката се грижи за обществото и потребителите.

    Според BAW Media уеб дизайнерите трябва внимателно да преценят кои тактики биха окуражили потребителите да закупят продукт или услуга.

    Omaze например предлага на посетителите на сайта си да печелят награди, ако направят дарение. Сайтът подчертава какви благотворителни дейности е извършила марката.

    Сайтът има и раздел, в който показва кои достоверни източници са публикували информация за Omaze. По този начин организацията демонстрира, че твърденията ѝ за това как помага на обществото, са истина.

    Освен това фирмата използва елементи за визуализиране на данни и коментари от потребители, с които допълнително да изгради доверието.

    BePortfolio показват как тези техники могат да бъдат използвани за сайт с портфолио.

    Големи пространства от заглавната страница са заделени за елементите, изграждащи доверие:
    • брояч на доволни клиенти;
    • препоръки от потребители;
    • проучвания;
    • мостри;
    • логове на клиенти.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 9 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 9 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 10 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 12 часа
    преди 14 часа