четвъртък, 02 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1372 прочитания

    Водещи тенденции в социалните мрежи за 2021

    01 март 2021, 15:00 a+ a- a

    Начинът, по който потребителите използват социалните мрежи, се промени драстично през 2020, пише Social Media Today. Мерките за карантина поради пандемията от Covid принуди мнозина да намерят нови начини да се свържат с близки и роднини, да пазаруват и да работят. Това породи нови тенденции в социалните мрежи и нови начини за бизнеса да се свърже с потенциални клиенти. 

    Екипът на Tech.co създаде списък с шест основни тенденции за маркетинга в социалните мрежи за 2021.

    „В днешно време дори най-малката компания се нуждае от присъствие в социалните мрежи“, споделя Дънкън Ламбден от Tech.co.

    Според Ламбден най-големите преимущества на социалните мрежи може и да са големи недостатъци, ако една компания се фокусира само върху целта да бъде забелязана. По този начин тя може да се слее с всички останали бизнес потребители в социалните среди и да остане на заден план.

    Вместо да използва стандартни методи да представи себе си, един бранд трябва да се фокусира върху това как да се отличи от тълпата, допълва още Ламбден.

    Родените през 40-те, 50-те и 60-те години на XX век навлизат в дигитална среда
    Много възрастни, които са родени между 40-те и 60-те години на изминалия век, бяха принудени да навлязат в дигитална среда и да започнат да използват социални мрежи, за да поддържат контакт с близките си по време на пандемията.

    Докладът на Tech.co разкрива, че преди пандемията много маркетинг специалисти избягват да рекламират продукти за това поколение онлайн, тъй като няма достатъчно голяма аудитория.

    Според Ламбден сега е времето за компаниите, които предлагат продукти за тези възрастови категории, да започнат да рекламират в социалните мрежи.

    Кампанията на Woolworth във Facebook е пример за това как една компания може успешно да достигне до този тип аудитория чрез социалните мрежи.

    Разрастването на TikTok
    TikTok се появи за пръв път през 2016 в Китай, но стабилната версия на приложението за цял свят се появи едва през март 2020. Мрежата бързо набра популярност в основни пазари, предоставяйки развлечение за тези в локална карантина. На месец TikTok има над 1 млрд. активни потребители.

    Според Tech.co тези компании, които искат да грабнат вниманието на по- младите, трябва да изградят присъствие в TikTok.

    Над 60% от аудиторията на приложението е на възраст под 24 години, но останалите 40% са по-възрастни. Това прави TikТок платформа, подходяща да достига до разнообразна аудитория. 

    В платформата има не само комични видео клипове, но и образователни и информативни материали.

    Освен това TikTok е една от социалните платформи, в която бизнес потребители могат бързо да достигнат до голяма аудитория без нуждата от сериозни инвестиции. За сравнение Facebook споделя, че публикациите от една бизнес страница достигат до едва 16% от аудиторията, която я следва, ако бизнесът не инвестира в реклама.

    Социални мрежи започнаха да предлагат платформи за електронно пазаруване
    През 2020 се забеляза драстичен ръст в онлайн пазаруването, сочи Tech.co. За по-малък бизнес, който не иска да инвестира в уеб сайт, социалните мрежи са следващото най-добро пространство за достигане до по-голяма аудитория.

    Проучването на Tech.co разкрива, че още през 2018 55% от анкетираните потребители са използвали онлайн магазини в социалните мрежи, за да закупят продукт. Освен това 87% споделят, че социалните мрежи са повлияли на решението им дали да закупят продукт, или услуга.

    Не всички социални мрежи предлагат подобни услуги. Например Twitter и YouTube нямат раздели за пазаруване, но Instagram и Facebook позволяват създаването на електронен магазин в бизнес профили.

    Видео съдържанието продължава да набира популярност
    Все повече потребители насочват вниманието си към видео клипове, пише Tech.co. Голяма част от клиповете са с продължителност едва няколко секунди и често могат да бъдат намерени в разделите с истории, които се предлагат в Snapchat, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn и други платформи.

    Бизнес потребители използват тези функционалности, за да представят продуктите и услугите си. Тази тенденция ще продължи да се разраства през 2021.

    Клиповете на Nike в Instagram са пример за това как платформата може да бъде използвана успешно за маркетинг на продукти. Изследване на Wyzowl показва, че 84% от анкетираните споделят, че са закупили продукт на дадена компания, след като са видели кратък клип с него в социалните мрежи.

    Технологиите за виртуална и подсилена реалност променят начина, по който потребителите взаимодействат със съдържанието
    Подсилена реалност е, когато приложение на преносимо устройство използва камерата и екрана си, за да прожектира дигитален образ върху картина от околната среда.

    Виртуалната реалност е напълно дигитална среда, прожектирана пред лицето на потребителя. Тя може да изглежда напълно реална, но може да бъде и анимирана.

    Тези технологии могат да бъдат използвани както самостоятелно, така и в комбинация със социални мрежи. Ето и най-популярните тенденции за 2021 според Tech.co:

    Facebook притежава собствена марка за виртуална реалност наречена Oculus. Тя бе създадена като платформа за видео игри, но по-късно придобита от Facebook. Социалната мрежа използва устройствата за предлагане на допълнителни изживявания за потребителите, като 360-градусови снимки и видео, виртуални партита или виртуален туризъм. Технологията може да бъде използвана и за представянето на продукти и услуги.

    YouTube предлага съдържание за устройства за виртуална реалност, като излъчване на видео съдържание от концерти, планински пътеки и други подобни. Подобно на изживяването във Facebook, YouTube може да бъде използван и за маркетинг цели.

    TikTok започна да предлага възможности за подсилена реалност с помощта на филтри. Функциите позволяват и реклама с подсилена реалност, където камерата на смартфон или таблет може да бъде използвана за наслагване на слоеве с продукти и услуги, с които зрители и продуценти могат да взаимодействат виртуално. Платформата позволява полагането на бутони със съобщения, приканващи потребителите да извършат определено действие.

    Човешкият елемент
    Според Tech.co 2021 ще е годината, през която все повече марки ще започнат да комуникират с клиентите си повече като хора, отколкото като компании. В социалните мрежи все повече корпорации предпочитат да комуникират с клиентите си, използвайки прост и лесен за разбиране език.

    Един от най-отличителните примери е профилът на Wendy’s в Twitter. Марката използва дръзки отговори, които често биват споделяни. Това увеличава популярността на бранда без нуждата от инвестиция в реклама.

    Най-голямото предизвикателство според Tech.co е липсата на гаранция, че дадена стратегия ще доведе до сигурни резултати. Дънкън Ламбден от Tech.co твърди, че честото публикуване на приветливи и благоприятни съобщения ще гарантира изграждането на доверие в потребителите и ще ги мотивира да взаимодействат с марката.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    ЕК започна разследване срещу Meta
    Производството е по новия закон за цифровите услуги
    преди 1 ден
    Wizz Air с нов маршрут: Ще лети от София до Хераклион
    Полетите ще са два пъти седмично
    преди 2 дни
    3 студентски стартъпа печелят по 10 000 долара финансиране
    Вижте кои отбори спечелиха петия сезон на акселератора Elevate на Американския университет в България
    преди 2 дни
    Откриват Ритейл парк Видин Плаза
    Инвеститор е „Дунония“, ще бъдат разкрити нови над 80 работни места