За пръв път конкурсът ще обхване двугодишен период на работа на компаниите и реализираните проекти
Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) обяви, че ще проведе през 2021 г. конкурса BAPRA Bright Awards. Подаването на проекти за участие стартира от 1 март 2021 г. Заявки ще се приемат през онлайн платформата www.bapra.bg/2021 до 23 март.
За пръв път в историята на организацията конкурсът ще обхване двугодишен период на работа на компаниите и реализираните проекти. БАПРА отмени миналогодишната надпревара в комуникационния бранш у нас заради започналата преди повече от година пандемия от COVID-19. Тази година в конкурса ще могат да се състезават кампании и проекти, реализирани в периода март 2019 г. – края на февруари 2021 г.
Категориите са обновени и са 14 на брой, като 2 от тях са специални. Основните категории в BAPRA Bright Awards 2021 са:
1. Комуникации към крайни потребители – комуникационни кампании за стоки или услуги, насочени към крайни потребители и целящи създаване на информираност, ангажираност или друг позитивен ефект.
2. Корпоративни комуникации (репутация и бранд мениджмънт) – комуникационни кампании, подобряващи репутацията на компанията или повишаващи стойността на бранда сред бизнеса и обществото.
3. Специално събитие или лансиране – специално събитие, кампания за пускането на нов продукт на пазара, ангажиращи целевата аудитория по креативен, въздействащ и ефективен начин.
4. Кампания за корпоративна социална отговорност – програми и инициативи, свързани със отговорност към обществото или ангажираност с кауза в различни сфери, реализирани от компании или организации.
5. Комуникации в публичния сектор – комуникационна кампания или програма за или от страна на неправителствени или други организации за повишаване на информираността или ангажираността към тема от значим обществен интерес.
6. Инфлуенсър маркетинг кампания – комуникационен проект или кампания, в който се използват един или повече инфлуенсъри по релевантен, въздействащ и ефективен начин за достигане до целевата аудитория и постигане на отлични резултати.
7. Кампания за работодателска марка – комуникационна кампания или проект за изграждане на работодателска марка на компания или организация (employer branding) и/или за привличане на перспективни кандидати.
8. Вътрешни комуникации – кампания или дейност, насочена към настоящите служители на компания или организация и/или повишаване на мотивацията на екипите.
9. Кризисни комуникации – управление на кризисна ситуация или проблем, както чрез реализация на комуникационни дейности, така и недопускане на ескалация в публичното пространство.
10. Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел – всяка комуникационна кампания, планирана и реализирана от екип професионалисти в компанията или организацията.
11. Политическа кампания – комуникационна кампания или дейност, реализирана за политическа партия, организация или личност.
12. Награда за ПР иновации – за комуникационни кампании, които не могат да бъдат категоризирани или ограничени в една категория, както и такива със смела и забележителна творческа идея и/или използващи различни канали по нестандартен и иновативен начин.
Специалните категории в BAPRA Bright Awards 2021 са:
13. Кампания на годината.
14. ПР агенция на годината.
Изискване на конкурса е кандидатурите де се подготвят на английски език. Няма ограничения в броя проекти, които могат да бъдат подадени от една компания.