Производителят на екипировка за живот на открито продължава разрастването си в България, обявиха от компанията пред Economy.bg
Шведският производител на висококачествена екипировка за живот на открито Fjällräven („Фиелревен“) планира откриване на още 2 локации в София и постепенно разрастване в другите големи градове. Компанията стъпи в България през март 2019 и оттогава отчита нарастващ интерес към продуктите си. В момента оригиналните продукти на Fjällräven се предлагат в бранд магазина в търговски център The Mall, в магазин „Скишарки“, както и онлайн.
„Fjällräven печели своите приятели бавно. Но веднъж спечелени, те остават верни за цял живот“, казва Румен Йорданов, официален партньор на марката за България
„Пандемията имаше своя ефект и върху бизнеса на компанията ни. Основният ни магазин е в търговския център тип „мол“ и бе затварян два пъти поради въведените противоепидемични мерки. Така пък интересът към времето, прекарано в природата, започна да расте и съответно интересът към Fjällräven. Чрез сайта си успяхме да запазим контакт с потребителите и да им предоставим висококачествената екипировка, от която се нуждаят за приключенията си сред природата“, коментира пред Economy.bg Румен Йорданов, управител на магазина на Fjällräven в София и официален партньор на марката за България.
По думите му интересът е изключително висок в сегмента на раниците и екипировката за ежедневна употреба и свободно време и особено към серията Kånken (в превод от шведски „нося“). Все повече популярност в България набират и дрехите и екипировката за планински спортове, които са в основата на бранда.
За момента палатките и спалните чували на Fjällräven са все още твърде скъпи за масовия потребител, но и там се наблюдава траен интерес от хора, търсещи дълготрайни и функционални продукти. Fjällräven стартираха и нова серия в средния ценови сегмент и насочена към по-младите потребители - Vardag („ежедневие“), към която очакват голям интерес през пролетно-летния сезон.
„Fjällräven печели своите приятели бавно. Но веднъж спечелени, те остават верни за цял живот. В началото всеки ни питаше как се произнася таза марка. Днес все повече хора познават арктическата лисица и нейните вечни принципи: устойчиво развитие, дълготрайност на продуктите, функционалност. В България се наблюдава липса на качествени марки, които са неизменни за развитите пазари. В аутдоор сегмента прави впечатление отсъствието на големи брандове… Имали сме разговори с няколко такива компании през годините и отговорът им на нашия интерес е бил един: „България е малък пазар, залят от стоки на разпродажба или евтини продукти“. Fjällräven подходиха различно и с разбиране. Те ни подкрепят изключително много в опита ни да наложим култура на потребление, която цели устойчиво развитие. Ние сме твърди противници на фаст-фешън индустрията и на кампании от типа „3 за 2“ или „Всичко е -50%“. Този тип потребление не само води до пагубни последици за природата, но и не спестява разходи на потребителите в дългосрочен план. Ние се целим към образование и растеж, които са в унисон и с природата, а не към масово потребление. Това е и бъдещето на цялата индустрия“, коментира още Румен Йорданов.