четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    986 прочитания

    „Зелена класна стая на открито“ създават Пощенска банка и Mastercard

    Кът за учене и празненства ще привлича децата в Природен парк „Витоша“
    19 април 2021, 15:18 a+ a- a

    Пощенска банка и Mastercard стартират съвместен проект за възстановяване и допълване на парковата инфраструктура по туристически маршрут Музей на мечката – м. Дендрариума в Природен парк „Витоша“.

    В първата фаза на проекта доброволци от двете компании ще обединят усилията си и заедно с Дирекцията на Природен парк „Витоша“ ще създадат „Зелена класна стая на открито“, която ще бъде обособена в непосредствена близост до Музея на мечката. Изграждането на отворен амфитеатрален кът за учене и празненства ще оформи едно креативно пространство, което ще даде възможност за иновативен образователен подход, както и за забавление на различни групи деца, които посещават редовно планината.

    Вторият етап на проекта ще включва изграждането на свързваща алея между „Зелената класна стая“ и местността Дендрариума, за да може посетителите да се придвижват безопасно в гората между двата обекта, без да е необходимо това да става по главната пътна артерия.

    Реализирането на проекта е част от активната социално отговорна политика на Пощенска банка, свързана със създаването на устойчиви модели и решения, които променят средата. „Зелена класна стая на открито“ е инвестиция в кауза, подкрепена от екип от съмишленици, които заедно изграждат зеленото самосъзнание, което е част от корпоративната култура на банката. Инициативата е в унисон със серията зелени проекти, които Пощенска банка реализира вече няколко поредни години съвместно с Дирекцията на Природен парк „Витоша“ и по този начин провокира още веднъж отговорно поведение към природните ресурси, като мотивира възможно най-много хора да полагат осъзнати действия за опазване на околната среда.

    „София и всички ние притежаваме истинско богатство с планината в непосредствена близост до големия град. Целта ни е с различни инициативи и проекти, които реализираме заедно с нашите служители в Пощенска банка, да направим Витоша още по-привлекателна, удобна и достъпна. Вярваме, че с общи усилия можем да постигнем устойчиви промени. Затова ние от Пощенска банка концентрираме усилия и средства в подкрепа на проекти с реална добавена стойност за обществото и вярваме, че един от големите ефекти ще бъде изграждането на самосъзнание, което ще промени живота ни към по-добро. Щастливи сме, че имаме подкрепата на иновативна компания като Mastercard, част сме от световната коалиция на компанията за борба с климатичните промени – Priceless Planet, а с реализацията на проекта „Зелена класна стая на открито“ имаме възможност да сме ключов партньор в Зелената мрежа инициативи на Mastercard и отново да подадем ръка на Природен парк Витоша“, коментират от Пощенска банка.

    По данни на Mastercard от проучване в 14 европейски държави, пандемията през последната година е довела до по-ангажирано към природните ресурси поведение на потребителите, както и до по-голям интерес към каузи и бизнеси, ангажирани с устойчивото развитие, борбата с климатичните промени и опазването на биоразнообразието. Над 83% от запитаните са потвърдили, че биха се включили лично в акции и дейности с грижа за природата, а 52% заявяват, че след кризата от Covid-19 са обърнали внимание на това как ежедневните им избори влияят на здравето на цялата планета.

    „В Mastercard се занимаваме с технологии и дигитализация и вярвамe, че иновациите от последните години нямат никакъв смисъл, ако не подобряват живота на хората и като цяло на планетата. Затова всеки наш проект търси възможност да разреши проблем, да подкрепи някого в нужда и да добави стойност. Децата ни, нашето утре, стояха пред екраните доста дълго и искаме да им създадем възможност да излязат на чист въздух, като облагородим и „осиновим“ едно любимо място на безценната за софиянци планина“, казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

    „Един от приоритетите в дейността на Дирекцията на Природен парк „Витоша“ е работата с подрастващите с цел изграждане на екологично съзнание, възпитаване на любов и уважение към природата, както и обогатяване на техните знания за околната среда. С проекта, който предстои да реализираме съвместно с Пощенска банка и Mastercard, ще надградим възможностите за провеждане на образователни мероприятия на територията на Парка. Чрез обособяването на „Зелена класна стая на открито“ ще осигурим по-добър пряк контакт на децата с природата, като им предложим занимателни образователни мероприятия. Едновременно с това ще възстановим и облагородим връзката между Музея на мечката и м. Дендрариума – два от добре познатите и обичани от туристите обекти на Витоша. Благодарим за подкрепата на Пощенска банка и Mastercard и за това, че припознаха каузата ни за облагородяване на инфраструктурата на Парка. Надяваме се, че със съвместната ни дейност ще можем да направим планината още по-достъпна и привлекателна за хората“, каза д-р инж. Анна Петракиева, директор на ДПП „Витоша“.

    По-рано през годината Пощенска банка и Mastercard издадоха първата за пазара метална кредитна карта – продукт, който е още една важна стъпка в посока употреба на по-малко пластмаса за ежедневни дейности.

    Съвместният социално отговорен проект предстои да бъде реализиран в рамките на тази и следващата година.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 минути
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 42 минути
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 17 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 17 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 18 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 18 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата