четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3087 прочитания

    Йонатан Доминиц: Страхотните идеи се разпознават чрез тяхното въздействие върху ума и сърцето

    Бъдете искрени, хората възнаграждават брандове и компании, които им казват истината, казва основателят на Mindscapes с над 20 години опит в рекламната индустрия и клиенти като Google, Nestle, Coca-Cola
    01 септември 2021, 13:15 a+ a- a

    Йонатан Доминиц е основател на Mindscapes, инструктор и лидер на проекти за творческо усъвършенстване и иновации за рекламни агенции и компании. С 42 награди Cannes Lions, включително 3 Grand Prix, е отличена работата на агенции, обучени от Mindscapes и използващи техните методи за творческо мислене.

    Йонатан е управлявал лично проекти в множество компании и водещи световни рекламни агенции. Mindscapes действа на повече от 30 пазара по целия свят (Северна и Латинска Америка, Европа и Азиатско-тихоокеанския регион). Сред клиентите на Mindscapes са: BBDO, Dentsu, McCann Erickson, Leo Burnett, DDB, Lowe worldwide, Cheil WW, Isobar, Google, Baidu, Coca Cola, Mondelez, Pepsico, Samsung, Carlsberg, Nestle, Vodafone, Swedbank, Eurobank, Telenor.

    Йонатан Доминиц е сред лекторите на ФАРА 2021, който предстои от 8 до 11 септември в София. Дни преди фестивала се свързахме с Йонатан, за да му зададем няколко въпроса.

    Йонатан, как се раждат големите идеи в рекламата и как се разпознават?
    Има много и различни условия, които влияят и въздействат върху раждането на големите идеи. Това включва, освен редица други обстоятелства - проницателно мислене, способност да се направи нова връзка между неща, които никога преди не са били свързани, и способност да се наруши конвенционалното мислене и очакванията на получателя на идеята (зрители, публика, хора).

    Страхотните идеи се разпознават чрез тяхното въздействие върху ума и сърцето на хората, тоест способността им да изненадват и предизвикват психическо и емоционално въздействие, както и способността им да променят възприятията и да мотивират хората да реагират на рекламата или с продукта/бранда.

    Ако трябва да откроите няколко елемента на успешната реклама, кои ще са те?
    Кара ви да искате да видите/прочетете/чуете/реагирате на нея.

    Оставя следа в ума и сърцето ви.

    Чувствате се подтикнати да реагирате на нея: споделяте я, ангажирате се с нея, говорите за нея, размишлявате върху значението ѝ и т.н.

    Има определено въздействие върху начина, по който възприемате дадена тема, а това неминуемо оказва влияние и върху нагласите спрямо продукта или бранда.

    Какви тенденции наблюдавате в маркетинга и рекламата през последните години?
    Една от най-важните промени, които човек може да забележи, е, че колкото повече един бранд или компания действа и се държи по начин, който наистина зачита човешките ценности на грижа и дълбоко уважение към всички човешки същества, природата и околната среда, толкова повече тя получава доверие и положителни чувства от хората. Водещите брандове и маркетингови лидери са наясно, че все повече хора се интересуват от тези проблеми и че тяхната загриженост влияе на избора им по отношение на брандове, продукти и навици на консумация.

    Как виждате бъдещето на рекламната индустрия?
    Изпълнено с нови възможности. Тези, които са наясно с огромната отговорност, която имаме като комуникационни професионалисти в това да влияем на възприятията, мненията и поведението на хората, и тези, които знаят как да въздействат чрез положителни промени, ще се откроят и ще победят. И ще помогнат на всички нас, на цялото човечество, да оцелеем и процъфтим.

    Какво четете? Откъде черпите вдъхновение?
    Вдъхновявам се от природата, от медитация и от наблюдение и слушане на хората, които срещам. Чета главно за медитацията, будистките перспективи за вътрешната и външната свобода и други недуални духовни учения.

    Какъв съвет бихте дали на амбициозните рекламисти?
    Бъдете искрени, хората възнаграждават брандове и компании, които им казват истината дори когато и особено когато тя разкрие несъвършенство относно компанията/бранда/продукта. Помислете как можете да помогнете на хората да постигнат по-високи цели в живота си, да живеят по-смислен живот, да допринесат повече за благосъстоянието както на себе си, така и на хората около тях.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 10 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 11 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 11 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 13 часа
    преди 16 часа