Започнах като стажант и целият процес премина бързо, което е доста важно особено когато нямаш търпение да навлезеш в реалния бизнес, казва Паола
Паола Жечева - Супервайзър „Графичен Дизайн“ в екип „Дигитални маркетингови решения“ към отдел „Финтех и дигитални решения“ в A1 България. Снимка: A1 България
Стартирането на първа работа е предизвикателство за всеки млад човек. Като всяко ново начало, и това идва с много неизвестни. В новата рубрика на Economy.bg „Как стартирах моята първа работа“ млади професионалисти от водещи компании в различни сектори в България разказват за началото на кариерата си, предизвикателствата, с които са се сблъскали, и какво според тях е било ключово в процеса, за да достигнат до интервю и да получат оферта за започване на работа.
Запознайте се с Паола Жечева - Супервайзър „Графичен Дизайн“ в екип „Дигитални маркетингови решения“ към отдел „Финтех и дигитални решения“ в A1 България. Паола е завършила инженерен дизайн в Техническия университет в София, а преди това техникум с графичен дизайн в Атина. За работата си споделя: „С колегите ми подпомагаме дигиталното развитие на бизнес клиентите на A1 – поддържаме социални мрежи, работим по реклами и сайтове, за да подкрепяме клиентите ни да са по-добре представени в онлайн среда. Работя и по проекти, свързани с финансовите услуги, предлагани от A1.“
Каква беше първата ти работа и как започна в компанията?
Много се радвам, че започването на първа работа след завършване на висшето ми образование стана по-бързо и лесно, отколкото се опасявах, че ще бъде. Разбрах от моя приятелка, че в А1 има възможност да кандидатствам за стаж точно в сферата на графичния дизайн. Започнах като стажант през март 2021 г.
Как намери информация за него?
Както споменах, моя приятелка бешe част от екип „Дигитални маркетингови решения“. С нея учихме заедно в университета и тя ме препоръча. Изпратих свое портфолио и CV. По-късно разбрах, че да препоръчаш приятел за отворена позиция като стажант или за постоянна работа, е част от цялостната политика на А1 по отношение на привличането на таланти.
Как се подготви за интервюто и какво помниш от него?
Като за всяко друго интервю – направих предварително проучване. Клиент съм на A1 от доста години и за мен фирмата не беше непозната. Въпреки това винаги е по-добре да се подготвиш преди това. Трябва да си напълно наясно в каква компания отиваш, с какъв екип ще работиш и не на последно място – с какви проекти ще се занимаваш.
Посрещнаха ме с усмивка – първо колегите от „Човешки ресурси“, а след това и мениджърът на екипа, от който сега съм част. Самият разговор мина приятно и непринудено. Не съм се чувствала неловко в нито един момент. Всички бяха много приветливи и дружелюбни, разказаха ми за стажантската програма, за интересните проекти, по които работи екипът и възможностите за развитие.
Какво знаеше за компанията, преди да започнеш? И какво те изненада, когато реално започна да работиш в компанията?
Изненадах се, че A1 развива толкова усилено услугите за маркетингово присъствие в онлайн среда за своите бизнес клиенти. Може би това се дължи на факта, че аз самата не се бях занимавала с бизнес.
Средата е динамична, нещата се случват бързо и със сигурност е много интересно. Лично за себе си мога да кажа, че не съм си представяла, че така може да се развие моята кариера – и то за толкова кратко време. Много се радвам, че желанието ми да напредвам в тази област, знанията и уменията ми, придобити по време на образованието, са направили впечатление на хората, които се занимават с подбора на стажанти в компанията.
„Средата е динамична, нещата се случват бързо и със сигурност е много интересно“, казва Паола. Снимка: A1 България
Колко време отне процесът по търсене до започване на работа?
Целият процес премина бързо, което е доста важно особено когато нямаш търпение да навлезеш в реалния бизнес, както беше при мен. Направи ми много добро впечатление, че когато дойдох, ме очакваха – имах компютър, баджът ми беше готов, всичките ми документи бяха подготвени. Всичко беше готово, просто трябваше да дойда в уречения час, и да си подпиша документите. Още в първия си ден получих не само необходимата техника, но и информацията, за да мога по-лесно да навляза в спецификата на работата и да си изпълнявам задълженията.
Кое беше най-голямото предизвикателство? Как се справи и някой помогна ли ти?
Най-голямо предизвикателство в началото беше това, че сме много хора в екипа, компанията е голяма, проектите на различните направления са многобройни и разнородни. Всеки човек отговаря за нещо различно и трябва да търсиш информация от най-различни отдели, затова е предимство, ако си с добри социални умения.
Не само един човек ми е помагал. Ние сме доста сплотен екип и всички си помагаме помежду си. Ако трябва да посоча отделни хора, то това са моят мениджър Камелия Бесова и колежката, която ме препоръча в началото.
Какво смяташ, че беше ключово в целия процес, за да стигнеш до интервю и да ти предложат да започнеш в компанията?
Може би това, че се справям добре в работата си (смее се). Давам малко повече от себе си, а понякога и много повече. В голяма компания като А1 графичният дизайн остава креативна работа, но са нужни и някакви рамки – не може всичко да бъде хаотично и да чакаш да ти дойде музата. Имаш срок, имаш проект, има още 10 души по веригата, които разчитат на теб и чакат твоята визия, за да могат да си свършат работата. Затова е хубаво, когато човек има не само техническите умения, но е и отговорен и работи добре в екип.
Ако искаш, сподели с нас какво направи с първата си заплата.
Купувам си доста курсове – искам да надграждам и подобрявам уменията си. Именно за това дадох и част от първата си заплата. Има много обучения, които А1 предоставя във вътрешния Клуб на знанието и други по-специализирани според необходимостта на всеки екип, но аз обичам да уча и продължавам да „инвестирам“ в знания и самостоятелно.
Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на А1 България ЕАД в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК ЗАПОЧНАХ МОЯТА ПЪРВА РАБОТА: