четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4629 прочитания

    Как Facebook превърна потребителите в рекламодатели

    Срещу 7 долара потребителите ще могат да поставят на челно място своите публикации
    04 октомври 2012, 15:36 a+ a- a

    Facebook намери нов начин да заработва от станалите вече 1 милиард потребители. Социалната мрежа изпробва нова услуга в САЩ, която позволява на потребителите да промотират своите статуси сред приятелите си.

    Новата функция се казва „promote”. Съответният бутон се намира до този за харесване, коментиране и споделяне.

    Срещу 7 долара потребителите ще могат да поставят публикациите си на челно място в новинарския поток, разказва CNN Money. Те ще имат възможност и да преценят колко ефективна е рекламата им чрез статистика на разглежданията.

    Услугата засега е достъпна до ограничен брой потребители в САЩ, които имат над 5000 приятели, уточнява изданието. За първи път тя беше тествана през май в Нова Зеландия.

    Facebook се надява, че хората ще използват новата функция за обявяване на годежи и други важни събития.

    Новата услуга провокира смесени реакции сред потребителите на социалната мрежа. Според някои от нея ще се възползват най-вече нарцистични хора, но за останалите тя ще е безполезна. Други коментират, че нямат нищо против да се информират за най-важните и актуални събития около приятелите си. Дали няма да има злоупотреби обаче, все още остава неясно.

    Очевидно е обаче, че Facebook се опитва да монетаризира трафика в сайта. И ако промотирането на бизнес страниците отдавна е възможно в социалната мрежа, то чрез новите спонсорирани постове за първи път компанията се опитва да изкара пари директно от потребителите си, коментира CNN Money.

    Това е поредният опит на Facebook да увеличи приходите си. В търсене на свежи пари наскоро социалната мрежа стартира система за закупуване и изпращане на истински подаръци.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 36 минути
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 2 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 7 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 8 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 8 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 1 ден
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“