събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8395 прочитания

    Какво ще гледаме по новия канал FOX?

    Има ли място за още един телевизионен канал, ще излъчва ли български продукции и какъв пазарен дял е целта, разказва Красимир Николов - изпълнителният директор на FOX International Channels Balkans
    18 октомври 2012, 10:22 a+ a- a

    От 15 октомври в телевизионния ефир в България стартира нов канал – FOX, а началото сложи най-дълголетният ситком и запазена марка на FOX вече 23 години - „Семейство Симпсън“.

    FOX е водещият бранд на FOX International Channels (FIC), мултимедийна развлекателна група на News Corporation, представляваща на българския пазар развлекателни, лайфстайл и документални нишови телевизионни канали като FOXLife, FOXCrime, 24KITCHEN, National Geographic Channel, Nat Geo Wild, Sky News, Baby TV и др.

    Има ли място за още един телевизионен канал, ще излъчва ли български продукции и какъв пазарен дял е целта, разказва Красимир Николов - изпълнителният директор на FOX International Channels Balkans.

    Защо FOX едва сега стартира на българския пазар?

    Г-н Николов, FOX e водещият бранд на Fox International Channels. Защо едва сега стартира на българския пазар?
    FOX имаше различни стратегически проекти през години. Преди 7 години стартирахме с FOX life –  един от важните проекти на Fox International Channels. В момента виждаме, че в България има доста опити да се прави добър продукт и смятаме, че можем да покажем какво е добър продукт. FOX вече е стартирал в над 100 държави и достига до над 126 000 000 домакинства.  Сега ще добавим освен България още осем държави. Радваме се, че News Corp като глобална компания смята, че бизнесът за региона може да се извършва от България.

    Какво ще могат да гледат зрителите?
    Правенето на един канал се случва постепенно.  Ако някой си представя, че с магическа пръчка всичко стартира, не е точно така. Ние преговаряме с всички големи студия в момента. Не всички сделки мога да разкрия, но със сигурност това, което ще поставим във FOX, са продукти, които ще бъдат излъчени първо там или само там. От гледна точна на зрителя – няма да има друго място, на което да може да ги види. Ако трябва да спомена някои заглавия, това ще бъде третия сезон на „Живите мъртви”.  Във FOX ще се завърне и „Семейство Симпсън”. Ние имаме опит с този продукт от преди 6-7 години, когато стартирахме FOX life. Той работи много добре и е прекрасен продукт за канал като FOX.  Важно е да спомена, че FOX е канал за широка аудитория, а не нишов. Там зрителят ще може да намери на практика всичко. Естествено няма да се впуснем да правим новини и различни такива предавания, но не изключвам възможността да има риалити формати или например спорт – защо не? Това е въпрос на развитие на самия канал.

    Какво ще могат да гледат зрителите и ще има ли български продукции?

    Залагате ли на локално съдържание и български продукции?
    В България в момента има бум на български сериали. Това е прекрасно. Ние имаме изключително добри специалисти в бранша, които наистина могат да правят страшно добър продукт. Въпросът е, че това пренасища зрителя,  а инвестициите, които се правят в България, и тези, които се правят например в САЩ, са абсолютно несравними. Въпреки всичко в България наистина може да се направи ужасно добър продукт, но ако той след това се излъчва например в САЩ, както се случва. Ако този продукт е изключително и само за българска аудитория, смея да твърдя, че парите на този пазар не са достатъчно. Ние категорично имаме намерение да правим локални неща, защото това е отношение към зрителя и ние го имаме. Ние дори вече сме правили сериали.  Ще припомня, че преди около 5 години четвъртият сезон на сериала „Тя и Той” се прави от Fox International Channels с външен продуцент. Опитът тогава показа, че има смисъл и ние няма да се откажем.

    Мислите ли в посока български сериали?
    Мислим и в тази посока. Искам да добавя, че не държим да правим само сериали. Според мен има и други начини и в момента работим по няколко проекта.

    Предавания? Риалити формати?
    Нека да оставим това като изненада за зрителите в бъдеще.

    Вие имате поглед над различни държави. Има ли нещо специфично, което е характерно за българския зрител?
    Светът е глобално място. Общо взето това, което работи добре в Америка,  работи добре и в другите държави. Но е вярно, че има специфика. Ще дам пример с нашия канал 24kitchen. В различните държави той се гледа по коренно различен начин.  Например, ако българският зрител гледа такъв продукт, то той търси начин да му е по-лесно или по-вкусно. Докато например в Словения хората се интересуват повече от другата част на този канал – здравословното хранене. Бих дал още един пример. NGO започна да прехвърля производство и в Европа, а преди няколко месеца преместихме самото излъчване в България. Откакто сигналът се излъчва от България,  виждаме ръст в гледаемостта, което показва, че когато работиш целенасочено с българската аудитория, получаваш доста по-добър резултат.

    Има ли място за още един телевизионен канал, още повече в момента, при свиващ се рекламен пазар и все по-голям отлив към Интернет?

    Има ли място за още един телевизионен канал, още повече в момента, при свиващ се рекламен пазар и все по-голям отлив към Интернет?
    Да. Пазарът е пренаситен. Той е пренаситен от гледна точка количеството на каналите, но смея да твърдя, че в никакъв случай не е пренаситен с качеството на каналите.  Също така смятам, че продуктът, който правим, е на съответното качество, така че да има пазар за него. Ще дам пример с кабелните оператори, които повярваха в нас и в новия продукт и откликнаха много бързо и адекватно на този наш проект. Що се отнася до Интернет, според мен всички трябва да се съобразят с него. Знаем, че днес има хора, които нямат телевизор и единственият начин, по който ползват продуктите, е чрез различни онлайн издания.

    Как вие ще стигате до тях?
    Ние глобално разработваме няколко проекта, един от които вече е в тестов период. Другият начин е чрез сериозната амбиция на операторите да откликнат на това търсене чрез различните продукти, които те предлагат като технология, и ние ги подкрепяме. Ние сме в такава позиция, в която виждаме какво се случва по света благодарение на нашия международен опит, и сме склонни да работим ръка за ръка с всички добри партньори.

    Към какъв пазарен дял се стреми FOX?

    Новият канал FOX, за разлика от FOX life и FOX crime, е за широката публика. Към какъв пазарен дял се стремите?
    Ако трябва да кажа цифра, целта е около 5% в рамките на следващата една година. Според мен това не е толкова амбициозна цел. Аз лично мисля, че можем да постигнем и доста по-добър резултат. Естествено логичният въпрос тук е: „От кого ще вземете този дял?”. Според мен е въпрос на време и на налагане, но този дял ще бъде взет от целия пазар. Не бих казал, че ще има някой конкретен губещ, но ще има един печеливш и това ще бъде зрителят.

    Каква е вашата стратегия. Как ще ги спечелите?
    Ние вярваме в това, че продуктът е кралят, а брандът е замъкът. Цитирам изпълнителния директор на Fox International Channels за света Ернан Лопес. Аналогията е в това, че кралят е преходен, а замъкът остава.  Ние градим брандове и какъвто и продукт да има в тези брандове, колкото и да са добри – са преходни. Това, което ние градим, са фенове.

    Как си представяте бъдещето на телевизията след пет години?
    След пет години телевизията ще изглежда по същия начин. Според мен дори и след 20 години отново ще изглежда по приблизително същия начин. Честно казано, навикът на хората да се приберат вкъщи и да седнат пред телевизора трудно ще се промени. Това, което е вярно обаче е, че всички иновативни хора, които по един или друг начин търсят продукт,  го намират не само чрез телевизията. Тук идва нашата роля. Как точно ние отговаряме на това търсене и кои точно са тези хора? Всички знаем, че те са млади хора, които имат интензивен начин на живот и не се управляват от нас - от телевизията. Въпросът е как да ги накараме да гледат. И бих казал, че един от начините, и ние го правим, е да имаме уникален продукт и да бъдем първи с този продукт. Например едно от нещата, които са сигурност ще се случат във FOX, е, че много често ще бъдем до премиерите в САЩ. Ще направим така, че да доставим на зрителя всичко, което иска, и то веднага.


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години