вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2014 прочитания

    Коя реклама работи в момента и коя - не?

    Вижте гледната точка на комуникационни експерти
    21 октомври 2022, 16:32 a+ a- a

    От ляво надясно: Весела Апостолова – Главен Изпълнителен Директор на Publicis Groupe България, Юлиан Добрев – Създател и Директор Анализи в BluePoint Research and Consulting, и Грета Колева – Управляващ Директор на Graffiti BBDO and Proximity Sofia

    В края на годината Effie Awards 2022 ще отличи най-ефективните реклами и комуникационни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2021 – 31.08.2022 г. 

    Коя реклама работи в момента и коя - не, попитахме  Весела Апостолова – Главен Изпълнителен Директор на Publicis Groupe България, Юлиан Добрев – Създател и Директор Анализи в BluePoint Research and Consulting, и Грета Колева – Управляващ Директор на Graffiti BBDO and Proximity Sofia. 

    Весела Апостолова е част от Publicis над 18 години. Благодарение на богатия си управленски опит в медийната индустрия в България Весела има съществен принос за развитието на стратегическите процеси в медийната среда. Била е жури в наградите за ефективност Effie България през 2021 г., а тази година е част от Best of the Best Global Grand Jury в Global Effie Awards Best of the Best 2022. Снимка: Личен архив

    Весела Апостолова – Главен Изпълнителен Директор на Publicis Groupe България и член на Управителния съвет на БАКА

    За да знаем коя реклама наистина работи и коя не, трябва да се проследяват продажбите в дадена категория, не само на продукта, за който отговаряме и рекламираме, а и на останалите играчи в нея. Продажбите обаче не бива да са единственият измерител. Важен е ефектът, който рекламата оказва върху всички показатели на марката – brand awareness, top of mind, ever used/ tried, usually used, защото успешното въздействие върху тях гарантира устойчив бизнес успех. На нашия пазар не всички клиенти инвестират редовно в изследвания и разчитат на това, че са близо до пазара и потребителите посредством търговските си представители или припознаване в дадена аудитория. Въпреки че пазарът ни е сравнително малък, това не е достатъчно и би било добре да има заложено перо за изследвания в годишните бюджети дори и на по-малките компании, което да им гарантира умни инвестиции. 

    За клиентите на Publicis Groupe България мога да кажа, че работещите реклами не попадат под общ знаменател. Когато говорим за концентрирана реклама единствено в дигитална среда, работеща е силната персонализация и използване спецификата на самите платформи – творчеството стъпва на техните функционалности. По отношение на телевизионната реклама много зависи от сектора, но от изследванията, които правим за финансовата индустрия например, промокомуникация с конкретни условия, с по-кратки спотове и алтернативни формати е успешна. Когато е комбинирана с дигитално присъствие, показателите се променят в по-голям размер от размера на увеличената инвестиция. Интегрираният подход работи в пъти по-добре за трафик и оборот спрямо само дигиталния микс от канали. При всички положения, независимо дали е промоционална или имиджова, за да е успешна, рекламата трябва да стъпи на солидна стратегия, в която данни, творчество, планиране и оптимизиране в реално време се надграждат и постигат търсения резултат.

    Юлиан Добрев е с 25 години опит в областта на маркетинговите изследвания. Той е участвал активно в над 800 изследователски проекта в различни индустрии. Дългогодишен член на журито Effie Bulgaria. Снимка: Личен архив

    Юлиан Добрев – Създател и Директор Анализи, BluePoint Research and Consulting

    Труден въпрос! 

    Днес всеки търси работещата реклама и иска да бъде по-ефективен от вчера. В практиката съм установил, че работещата реклама предполага запознаване, от една страна, с целевата група и начина, по който тя ползва продукта, а от друга - вглеждане в продукта, специфични нужди, които задоволява и отличителните му характеристики. След което по идеен, често провокативен начин, показваме, че продуктът с марка Х е точно този, от който се нуждае потребителят. Съобразяваме, разбира се, изразните средства и самите канали, за да постигнем високо ниво на чуваемост.   Лесно е :)!

    Грета Колева има над 20 години опит в сферата на маркетинговите и корпоративни комуникации и в изграждането на работодателска марка. В професионалния си път заема различни ключови позиции в BBDO Group. Към момента е Управляващ Директор на Graffiti BBDO и Proximity Sofia. Жури в първото издание на Effie Global Best of The Best Awards, многократен член на журито на EFFIE България и EFFIE Europe. Гост-лектор в EFFIE Workshop, Рекламна академия на НБУ, Денят на Бернайс и др. Снимка: Личен архив

    Грета Колева  – Управляващ Директор, Graffiti BBDO and Proximity Sofia

    Една стара максима в маркетинга гласи, че успешните брандове са построени върху страхотни продукти. Днес тази максима би звучала така: Успешните брандове са построени върху страхотни ценности.

    Всяка реклама, която дава смислен отговор на въпроса как брандът балансира между доброто на потребителите, доброто на планетата и достъпността на услугата или продукта, който се промотира, би била работеща и ефективна в краткосрочен и дългосрочен план.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 36 минути
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 1 час
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 2 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 5 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ
    преди 6 часа
    OpenAI навлиза в Азия
    Първият офис в региона е в Япония
    преди 8 часа