петък, 01 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4826 прочитания

    Employer Branding в България: A1

    Кой отговаря за работодателската комуникация в А1, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността, разказва Миглена Узунова-Цекова - старши директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България
    19 януари 2023, 15:33 a+ a- a

    Снимка: Миглена Узунова-Цекова - Старши Директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    В първия материал от поредицата Миглена Узунова-Цекова - Старши Директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България, разказва как компанията развива своята работодателска марка.

    Миглена Узунова-Цекова има 20 години опит в управлението на човешките ресурси. Започва кариерата си в банковия сектор с работа по международен проект с ABN AMRO Bank, а по-късно – в екипа на „Човешки ресурси“. През 2002 година се присъединява към HR екипа на А1, като началник отдел „Подбор и наемане на персонал”. От 2007 година е директор „Човешки ресурси”, а от юни 2016 година е старши директор и член на Лидерския екип на А1.

    Миглена Узунова-Цекова е била Председател на Управителния съвет на Българската асоциация за управление на хора от 2019 до 2022 година, когато е избрана за председател на Етичната комисия на БАУХ. Член е на УС на Съвета на жените в бизнеса в България.

    Тя има магистратура по английска филология и специализация „Масови комуникации“ от Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Притежава MBA диплома от Erasmus University, Нидерландия. Сертифицирана е от Cornell University, САЩ, със специалност „Стратегическо управление на човешките ресурси“. Преминала е и Коучинг програма за лидери на Columbia Business School, САЩ.

    Г-жо Узунова-Цекова, кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка в А1?
    Вярвам, че всеки от нашите над 3600 служители е посланик на компанията като работодател. Сред отговорностите на моя екип е провеждането както на програмите за обучение, развитие, признание и цялостно благополучие на служителите, така и за идентифицирането и привличането на нови таланти. По отношение на вътрешните комуникации и т.нар. recruitment marketing работим в сътрудничество с колегите от „Корпоративни комуникации“.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях, според Вас?
    Репутацията на една компания като работодател е израз на всичко, което тя прави, и ценностите, които изповядва. Трудно, дори невъзможно е всичко това да се дефинира от един процес. Вярвам, че постигането на положителен образ на работодател не бива да се прави с отделни инструменти, а усилията в тази посока трябва да бъдат интегрирани във всички дейности и процеси на компанията.

    По тази причина бих казала, че старанието ни е да предоставяме разнообразни възможности за професионално развитие, кариерно израстване, програми за признание и цялостно благополучие, които допринасят за привлекателността на А1 като работодател. Изключително ценно е според мен, че предоставяме индивидуални решения за колегите ни, като вземаме предвид и техните лични предпочитания за развитие на нови умения и кариера в нови области. Споделената отговорност в тази част от работата ни носи много споделени ползи – за служителите и работодателя.

    Корпоративната култура в А1 поставя силен фокус върху откритата комуникация, като използваме различни комуникационни канали и платформи, за да улесним този процес. Това включва и вътрешната корпоративна социална мрежа Workplace, която ни помага за обмена на идеи и информация по лесен и интуитивен за хората начин. Личната ангажираност на мениджърите в този диалог, включително Лидерския екип, тук е ключова.

    Използваме също анкети и допитвания до хората по различни теми, за да сме сигурни, че инициативите, които организираме, са полезни за хората и се стремим да ги надграждаме и усъвършенстваме. Екипният дух не може и не бива да се заключава единствено и само в работния процес, а в споделените ценности на организацията и членовете на екипа. Затова отделяме много внимание на вътрешни инициативи за доброволчество, заедно подкрепяме редица социалнозначими каузи. И разбира се, заедно се забавляваме.

    Вярвам, че всичко изброено ни помага да бъдем един от най-добрите работодатели в страната. В представянето ни пред потенциални кандидати за работа при нас залагаме именно на информация за всичко това. И го правим с помощта на хората в компанията, като представяме техния опит и преживяване в А1. Те са нашите истински посланици на бранда А1 като работодател.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    След като през 2018 година се ребрандирахме в А1, през 2019 г. предприехме и мащабна кампания за утвърждаване на позицията ни като работодател, която отразяваше промяната в ценностите и начина на мислене и работа. Част от тази стратегическа промяна беше и разширяването на дейността в посока ICT и IoT решения. Това доведе до необходимост да популяризираме компанията специфично като ИТ работодател. В резултат на кампанията към екипа ни се присъединиха близо 100 нови ИТ колеги. Вярвам, че както всеки проект, така и кампаниите за популяризиране на работодателската марка трябва да се оценяват според заложените цели, които са в подкрепа на нуждите на бизнеса.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“: според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Служителите са най-добрите посланици на работодателската марка и затова Employer branding, насочен към настоящите членове на екипа, е неделима част от нашата работа. Това, което отличава А1, е, че ние имаме дългогодишни традиции в областта, като залагаме на много проста формула – осигуряваме това, което е необходимо на екипа и бизнеса, като го представяме по интересен и достъпен начин и го комуникираме навреме. Работим непрекъснато, за да осигурим видимост за стратегията, амбициозните цели, разнообразните проекти, уникалните хора в екипа, възможностите за професионално развитие и кариерно израстване, придобивките и инициативите, както и всичко останало, което ни прави успешен екип.

    Специален фокус в следващите седмици ще бъдат признанието на колегите за свършеното през изминалата година, кариерното консултиране и насоки за новата година, както и планирането на предстоящите инициативи в подкрепа на стратегическите ни приоритети. В началото на годината стартирахме още един канал за комуникация с колегите – HR чатбот, чрез който предлагаме на колегите възможност да получат HR консултация по всяко време. В предстоящите месеци ще го развиваме активно, за да бъде достоен HR колега в екипа. Предстоят ни още много други дейности за ангажиране на служителите в учене и развитие на нови компетенции и по-важното – разнообразни възможности за развитие чрез прилагане на придобитите знания и умения в нови бизнес области.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на А1 България ЕАД в Jobs.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 41 минути
    Биткойн надмина $60 000
    Криптовалутата е на път да постави нов рекорд
    преди 42 минути
    Villeroy & Boch завърши придобиването на Ideal Standard
    Обединеното дружество става един от най-големите производители на продукти за баня в Европа
    преди 55 минути
    Това ще е едно от първите училища у нас с изучаване на изкуствен интелект
    Предвижда се да има отделна професионална паралелка с кандидатстване след 7. клас
    преди 1 час
    Българска компания спечели 2.4 млн. евро финансиране от Европейския съвет за иновации
    Smart Farm Robotix се класира между 42 високотехнологични фирми, избрани сред общо 1083 кандидатствали от ЕС
    преди 18 часа
    Проучване: Лихвите за покупка на жилище у нас вероятно ще останат ниски, а тези за бизнес имоти - по-високи
    Приемането ни в Шенген и еврозоната са предпоставки за засилване на интереса на чуждестранни инвеститори към България, сочи анализ на Colliers