четвъртък, 30 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4260 прочитания

    Employer Branding в България: Proxiad SEE

    Антонина Никова - Маркетинг Мениджър, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в Proxiad SEE, какъв е наборът от инструменти, които използват и как измерват ефективността
    20 февруари 2023, 13:33 a+ a- a

    Антонина Никова - Маркетинг Мениджър в Proxiad SEE. Снимка: Proxiad

     В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Антонина Никова - Маркетинг Мениджър в Proxiad SEE, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността. 

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    За работодателската комуникация отговаряме ние от Маркетинг екипа, в частност аз и Стела Костадинова, Employer Branding Expert. Заедно изготвяме план за действие, създаваме съдържание, споделяме идеите си една на друга, съгласуваме ги на по-високо ниво с мениджмънта в компанията  и така ги превръщаме в реалност.   

    Относно отговорността към бранда смятаме, че всеки в екипа ни от над 250 души, работещи в различни направления – software development, quality assurance, project management, technical support, procurement consultants и други, локирани в София, Пловдив и Скопие, има принос за неговото развитие и разпознаваемост.  

    Колегите ни често подкрепят маркетинг и CSR инициативите, зад които заставаме и се идентифицират с тях. Това ни показва, че се движим в правилната посока. Постигаме висока ефективност, когато виждаме, че хората са щастливи, и защото вярваме, че те са най-добрите посланици на марката. 

    Само за изминалата година екипът ни подкрепи 14 благотворителни каузи. Освен събраните средства, които набрахме чрез различни дейности, работилници и активности, отчитаме и значително физическо участие на екипа ни в тях. А тяхното желание за това показва и отговорността им към Proxiad SEE. 

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Преди да се създаде процес и стратегия за комуникация, винаги трябва да се определи коя е най-голямата сила на марката. За нас от Proxiad SEE тя е в хората и взаимоотношенията между тях. Когато планираме кампания, статия или публикация в социалните мрежи, се стараем да покажем именно това. 

    Процесът ни на комуникация започва със създаването на годишна стратегическа рамка, за която вземаме предвид успешните практики и натрупан опит от проведените инициативи в предходни години. Съобразяваме се и с целите, които организацията си е поставила за предстоящия период. Разбира се, винаги оставаме с отворено съзнание и готовност да променим всичко спрямо заобикалящата ни среда и случващото се в света.  

    В основата на инициативите ни винаги поставяме истинските истории на хората в компанията. Разпознаваме възможността за преквалифициране като един от големите плюсове на работата в компания като Proxiad SEE и разказваме за това. Нашите служители могат да се прехвърлят в различни проекти, да работят с различни технологии и да трупат опит в различни сфери – този процес обикновено е свързан с годишните атестации и е плод на взаимно решение за развитието на служителя от негова страна и от страна на неговия мениджър.  

    Част от екипа. Снимка: Proxiad

    Възможности, в които виждаме голям потенциал, са и изключително добрите резултати от вътрешна Refer a Friend програма, чрез която колегите ни сами предлагат на техни познати и приятели да се присъединят към семейството на Proxiad. Те са успешни посланици на бранда като работодателска марка, а ние постигаме това доверие в тях и като полагаме усилия да ги въвлечем в employer branding комуникацията ни чрез различни активности – статии, кратки публикации в социалните медии, employee testimonials и т.н. 

    Привързаност към бранда сме създали  и чрез стабилна стажантска програма в рамките на нашия Service Center за Java, QA и други trainee позиции. През 2021 г. за първи път организирахме и собствена академия за софтуерния език Go-Lang: Proxiad GoAcademy, чиято цел е след обучението да даде възможност на най-добрите от участниците да продължат професионалния си път като стажанти или junior програмисти в Proxiad SEE. Всички тези активности носят допълнителна стойност като показват постоянство, грижа и подкрепа към хората на всяко едно ниво в компанията.

    Тенденция, която откриваме за важна през 2023 г., е използването на повече визуални ефекти, когато споделяме съдържание. Целим да разказваме истории със стойност, мисия и визия. И в това направление изцяло съобразяваме активностите си с екипа ни. Доказателство са последните ни кампании, в които наши колеги застанаха пред камерите, за да се включат като основни действащи лица в рекламни клипове, билборди, дигитални банери и др. 

    Важно е и винаги да бъдем гъвкави, защото в света на дигиталните комуникации всичко се променя бързо и може да се наложи да обърнем посоката за секунди, ако искаме да отговорим на нуждите на пазара. 

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Имаме много разнообразни инициативи, които правим периодично или на кампанийна база.  

    Постоянна рубрика, която е много ключова за комуникацията ни, е People @ Proxiad – серия от статии, в които интервюираме човек от екипа ни и разказваме историята му  както в професионален, така и в личен план. Една от последните ни статии в рубриката можете да откриете тук. В социалните мрежи се стараем да използваме и цитати от наши служители, които ни позволяват да разкажем кратка и ясна есенция за работата и духа в компанията.  

    От друга страна, успоредно с ежемесечните публикации в блога на сайта ни  създаваме и статии в партньорство с различни медии. Целта е да споделим на аудиторията новини, свързани с експертизата, растежа на компанията, екипите и продуктите ни. 

    Включваме се и в разнообразни кариерни и технологични събития, които ни помагат да постигнем директен контакт с потенциални кандидати  както в България, така и в Северна Македония.  

    Няма как да пропуснем да споделим и за кампанията ни от май 2022, чиято  основа цел беше да пресъздаде духа на Proxiad SEE. Показахме усмивките, отношенията между хората и малките неща, заради които всеки от нас се чувства добре като част от екипа. Създадохме клип, имахме билборд покритие, както и метро реклама под слогана „Come for the job. Stay for the little things“. 

    Цялата outdoor кампания беше съпътствана с дигитална реклама, като следвахме консистентна комуникация във всички канали. Резултатът – запомнено послание, към което реферират новопостъпващи служители и днес. 

    Част от визиите под слогана „Come for the job. Stay for the little things“. Снимки: Proxiad

    През изминалата година имахме и още 2 билборд инициативи. Едната с конкретна цел – да намерим най-добрите PHP специалисти. Наш колега беше лицето на кампанията, която бе част от градската среда на София, Пловдив, Банско и Боровец. Паралелно използвахме и дигиталните канали, за да може да достигнем до по-широк кръг от хора. Резултатът бе налице само месец след това, когато към екипите на Proxiad SEE се присъединиха нови PHP специалисти. 

    Изключително успешна се оказа и билборд кампанията ни в Северна Македония, където съвсем скоро открихме официално новия ни офис. Целта бе да създадем силна бранд разпознаваемост и да покажем, че търсим IT специалисти на локално ниво. Изборът на ключови централни места в Скопие за поставяне на посланието ни помогна да постигнем именно това и вследствие  заедно с усилията на екипа ни за подбор на кадри, успяхме да наемем 15 нови колеги за по-малко от половин година. 

    Офисът в Северна Македония. Снимка: Proxiad

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Работодателската марка идва винаги отвътре навън. Затова се допитваме  до служителите си и търсим тяхната обратна връзка. Освен това всяка година провеждаме вътрешно анонимно проучване за цялата компания, което цели да споделят какви са впечатленията им в различните направления – мениджмънт, работни процеси, усещане за развитие и други. Чрез системата ни за оценяване GROW, която създадохме като вътрешен продукт, успяваме да „чуем и видим“ отблизо всеки един служител.  

    Чрез GROW имаме възможност да залагаме различни по вид тренинги, помагащи на хората да се развиват в дадена насока. Самите специалисти също могат да предлагат обучения за придобиване на знания, а благодарение на това софтуерно решение  в компанията вече имаме колеги, които са преминали от административни към технологични позиции. Обученията за тях се избират с помощта на директния мениджър и техническия ръководител.  

    Знаем, че в професионалната динамика винаги има риск да започнеш да се занимаваш с нещо и след време да се окаже, че то не е твоето, а когато организацията ти позволи да смениш насоката и те подпомогне в реализиране на новите ти стремежи, се сдобиваш с мотивация за растеж и признателност.

    Най-добрите посланици на работодателската ни марка са именно хората в Proxiad SEE. Затова заедно с People & Culture екипа организираме различни вътрешни събития, CSR инициативи, employer branding проекти, с които да празнуваме  малките и големите поводи, които имаме. Именно чрез тях даваме на всички в организацията възможност да споделят повече за компанията и за духа в нея пред своите социални кръгове.

    Вижте по какви проекти работи Proxiad в България 

    Вижте пофила и актуалните позиции за работа на Proxiad Bulgaria в JOBS.bg 


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 минути
    Бианор, Прайм и Диджитал Лайтс обединяват сили под името Wiser Technology
    Приходите на трите компании за 2023 година са 54 млн. лв.
    преди 17 часа
    Висшият мениджмънт в компаниите не е подгодтвен за изкуствения интелект
    Проучване на Adecco Group изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите
    преди 19 часа
    SeedBlink пусна цялостна платформа за управление на собствен капитал и инвестиции
    Тя предоставя единен достъп до всички традиционни и нововъведени продукти за управление на собствен капитал и инвестиции
    преди 19 часа
    Fitch потвърди рейтинга на УниКредит Булбанк на 'BBB'
    Перспективата пред банката е стабилна
    преди 21 часа
    5% ръст на пътуванията на българи в чужбина през април
    С над 20% се увеличават пътуванията с цел почивка и екскурзия, показват данните на НСИ
    преди 23 часа
    ЕС одобри закон, който ще засегне вноса на газ
    Той въвежда лимити върху емисиите метан