вторник, 08 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4786 прочитания

    Employer Branding в България: Proxiad SEE

    Антонина Никова - Маркетинг Мениджър, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в Proxiad SEE, какъв е наборът от инструменти, които използват и как измерват ефективността
    20 февруари 2023, 13:33 a+ a- a

    Антонина Никова - Маркетинг Мениджър в Proxiad SEE. Снимка: Proxiad

     В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Антонина Никова - Маркетинг Мениджър в Proxiad SEE, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността. 

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    За работодателската комуникация отговаряме ние от Маркетинг екипа, в частност аз и Стела Костадинова, Employer Branding Expert. Заедно изготвяме план за действие, създаваме съдържание, споделяме идеите си една на друга, съгласуваме ги на по-високо ниво с мениджмънта в компанията  и така ги превръщаме в реалност.   

    Относно отговорността към бранда смятаме, че всеки в екипа ни от над 250 души, работещи в различни направления – software development, quality assurance, project management, technical support, procurement consultants и други, локирани в София, Пловдив и Скопие, има принос за неговото развитие и разпознаваемост.  

    Колегите ни често подкрепят маркетинг и CSR инициативите, зад които заставаме и се идентифицират с тях. Това ни показва, че се движим в правилната посока. Постигаме висока ефективност, когато виждаме, че хората са щастливи, и защото вярваме, че те са най-добрите посланици на марката. 

    Само за изминалата година екипът ни подкрепи 14 благотворителни каузи. Освен събраните средства, които набрахме чрез различни дейности, работилници и активности, отчитаме и значително физическо участие на екипа ни в тях. А тяхното желание за това показва и отговорността им към Proxiad SEE. 

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Преди да се създаде процес и стратегия за комуникация, винаги трябва да се определи коя е най-голямата сила на марката. За нас от Proxiad SEE тя е в хората и взаимоотношенията между тях. Когато планираме кампания, статия или публикация в социалните мрежи, се стараем да покажем именно това. 

    Процесът ни на комуникация започва със създаването на годишна стратегическа рамка, за която вземаме предвид успешните практики и натрупан опит от проведените инициативи в предходни години. Съобразяваме се и с целите, които организацията си е поставила за предстоящия период. Разбира се, винаги оставаме с отворено съзнание и готовност да променим всичко спрямо заобикалящата ни среда и случващото се в света.  

    В основата на инициативите ни винаги поставяме истинските истории на хората в компанията. Разпознаваме възможността за преквалифициране като един от големите плюсове на работата в компания като Proxiad SEE и разказваме за това. Нашите служители могат да се прехвърлят в различни проекти, да работят с различни технологии и да трупат опит в различни сфери – този процес обикновено е свързан с годишните атестации и е плод на взаимно решение за развитието на служителя от негова страна и от страна на неговия мениджър.  

    Част от екипа. Снимка: Proxiad

    Възможности, в които виждаме голям потенциал, са и изключително добрите резултати от вътрешна Refer a Friend програма, чрез която колегите ни сами предлагат на техни познати и приятели да се присъединят към семейството на Proxiad. Те са успешни посланици на бранда като работодателска марка, а ние постигаме това доверие в тях и като полагаме усилия да ги въвлечем в employer branding комуникацията ни чрез различни активности – статии, кратки публикации в социалните медии, employee testimonials и т.н. 

    Привързаност към бранда сме създали  и чрез стабилна стажантска програма в рамките на нашия Service Center за Java, QA и други trainee позиции. През 2021 г. за първи път организирахме и собствена академия за софтуерния език Go-Lang: Proxiad GoAcademy, чиято цел е след обучението да даде възможност на най-добрите от участниците да продължат професионалния си път като стажанти или junior програмисти в Proxiad SEE. Всички тези активности носят допълнителна стойност като показват постоянство, грижа и подкрепа към хората на всяко едно ниво в компанията.

    Тенденция, която откриваме за важна през 2023 г., е използването на повече визуални ефекти, когато споделяме съдържание. Целим да разказваме истории със стойност, мисия и визия. И в това направление изцяло съобразяваме активностите си с екипа ни. Доказателство са последните ни кампании, в които наши колеги застанаха пред камерите, за да се включат като основни действащи лица в рекламни клипове, билборди, дигитални банери и др. 

    Важно е и винаги да бъдем гъвкави, защото в света на дигиталните комуникации всичко се променя бързо и може да се наложи да обърнем посоката за секунди, ако искаме да отговорим на нуждите на пазара. 

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Имаме много разнообразни инициативи, които правим периодично или на кампанийна база.  

    Постоянна рубрика, която е много ключова за комуникацията ни, е People @ Proxiad – серия от статии, в които интервюираме човек от екипа ни и разказваме историята му  както в професионален, така и в личен план. Една от последните ни статии в рубриката можете да откриете тук. В социалните мрежи се стараем да използваме и цитати от наши служители, които ни позволяват да разкажем кратка и ясна есенция за работата и духа в компанията.  

    От друга страна, успоредно с ежемесечните публикации в блога на сайта ни  създаваме и статии в партньорство с различни медии. Целта е да споделим на аудиторията новини, свързани с експертизата, растежа на компанията, екипите и продуктите ни. 

    Включваме се и в разнообразни кариерни и технологични събития, които ни помагат да постигнем директен контакт с потенциални кандидати  както в България, така и в Северна Македония.  

    Няма как да пропуснем да споделим и за кампанията ни от май 2022, чиято  основа цел беше да пресъздаде духа на Proxiad SEE. Показахме усмивките, отношенията между хората и малките неща, заради които всеки от нас се чувства добре като част от екипа. Създадохме клип, имахме билборд покритие, както и метро реклама под слогана „Come for the job. Stay for the little things“. 

    Цялата outdoor кампания беше съпътствана с дигитална реклама, като следвахме консистентна комуникация във всички канали. Резултатът – запомнено послание, към което реферират новопостъпващи служители и днес. 

    Част от визиите под слогана „Come for the job. Stay for the little things“. Снимки: Proxiad

    През изминалата година имахме и още 2 билборд инициативи. Едната с конкретна цел – да намерим най-добрите PHP специалисти. Наш колега беше лицето на кампанията, която бе част от градската среда на София, Пловдив, Банско и Боровец. Паралелно използвахме и дигиталните канали, за да може да достигнем до по-широк кръг от хора. Резултатът бе налице само месец след това, когато към екипите на Proxiad SEE се присъединиха нови PHP специалисти. 

    Изключително успешна се оказа и билборд кампанията ни в Северна Македония, където съвсем скоро открихме официално новия ни офис. Целта бе да създадем силна бранд разпознаваемост и да покажем, че търсим IT специалисти на локално ниво. Изборът на ключови централни места в Скопие за поставяне на посланието ни помогна да постигнем именно това и вследствие  заедно с усилията на екипа ни за подбор на кадри, успяхме да наемем 15 нови колеги за по-малко от половин година. 

    Офисът в Северна Македония. Снимка: Proxiad

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Работодателската марка идва винаги отвътре навън. Затова се допитваме  до служителите си и търсим тяхната обратна връзка. Освен това всяка година провеждаме вътрешно анонимно проучване за цялата компания, което цели да споделят какви са впечатленията им в различните направления – мениджмънт, работни процеси, усещане за развитие и други. Чрез системата ни за оценяване GROW, която създадохме като вътрешен продукт, успяваме да „чуем и видим“ отблизо всеки един служител.  

    Чрез GROW имаме възможност да залагаме различни по вид тренинги, помагащи на хората да се развиват в дадена насока. Самите специалисти също могат да предлагат обучения за придобиване на знания, а благодарение на това софтуерно решение  в компанията вече имаме колеги, които са преминали от административни към технологични позиции. Обученията за тях се избират с помощта на директния мениджър и техническия ръководител.  

    Знаем, че в професионалната динамика винаги има риск да започнеш да се занимаваш с нещо и след време да се окаже, че то не е твоето, а когато организацията ти позволи да смениш насоката и те подпомогне в реализиране на новите ти стремежи, се сдобиваш с мотивация за растеж и признателност.

    Най-добрите посланици на работодателската ни марка са именно хората в Proxiad SEE. Затова заедно с People & Culture екипа организираме различни вътрешни събития, CSR инициативи, employer branding проекти, с които да празнуваме  малките и големите поводи, които имаме. Именно чрез тях даваме на всички в организацията възможност да споделят повече за компанията и за духа в нея пред своите социални кръгове.

    Вижте по какви проекти работи Proxiad в България 

    Вижте пофила и актуалните позиции за работа на Proxiad Bulgaria в JOBS.bg 


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    САЩ отпуска $100 млн. за иновации при полупроводниците
    Те ще са насочени към университети, национални лаборатории и частния сектор
    преди 15 часа
    5 ИКТ организации предлагат промяна в приема в математическите и професионалните гимназии
    Без силно математическо образование, ИТ индустрията рискува да загуби конкурентното си предимство, предупреждават те
    преди 16 часа
    Световната банка: България е сред водещите места за правене на бизнес
    Докладът Business Ready обхваща само 50 страни, като не са включени развити икономики като САЩ, Германия, Франция или Япония
    преди 17 часа
    Проф. Зико Колтер с безплатна лекция в Софийския университет
    Той е член на борда на OpenAI и е в България по покана на INSAIT
    преди 19 часа
    България изпада от групата на най-свободните икономики в света
    От 20-то страната ни се срина до 43-то място по икономическа свобода, алармират от ИПИ
    преди 19 часа
    Сър Греъм Уотсън се присъединява към преподавателския състав на ВУЗФ
    Английският икономист ще предава своя богат опит от реалния политически и академичен живот на студентите