събота, 25 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3977 прочитания

    Employer Branding в България: CluneTech

    Кристина Илиева - Специалист „Маркетинг и комуникации“, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват и как измерват ефективността
    15 март 2023, 11:39 a+ a- a

    Кристина Илиева - Специалист „Маркетинг и комуникации“ в CluneTech. Снимка: Личен архив

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Кристина Илиева - Специалист „Маркетинг и комуникации“ в CluneTech, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В екип „Маркетинг и комуникации“ на CluneTech в България може да срещнете мен – Кристина Илиева, и колежката ми Дебора Данчева. Съвсем скоро започнах деветата си година в CluneTech. Въвлечена съм в тази роля от самото зараждане на идеята, че работодателската марка е нещо, върху което трябва да се работи стратегически и дългосрочно. Радостна съм, че към екипа ни през октомври 2022 се присъедини и колежката ми Дебора, която е младши специалист в сферата на комуникациите. Тя е от поколение, което привнася по-различно и свежо разбиране и идеи за работната среда. Другата част от екипа ни е в Ирландия, където е централният офис на CluneTech, а с колегите там развиваме обща, глобална стратегия за комуникации и ангажираност на служителите. В България работим рамо до рамо с отдел „Човешки ресурси“. 

    Екипът ни отговаря за работодателската комуникация и работодателската марка функционално и стратегически. Смело мога да заявя обаче, че това е дългосрочен ангажимент, който нямаше да бъде успешен, ако зад нас не стояха целият лидерски екип, отдел „Човешки ресури“, мениджърите на различните отдели и не на последно място – служителите ни, които са гласът и лицето на компанията. 

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Комуникацията със служителите, с лидерския екип и отдел „Човешки ресурси“, както и между двата ни екипа – този в Ирландия и този в България, са ключови за успехите ни. За да бъдем наистина полезни и ефективни, за нас е важно да познаваме добре нуждите и очакванията на колегите и бизнеса. В тази връзка разчитаме много не само на нашата експертиза в сферата на комуникациите, но и на тази на отдел „Човешки ресурси“ и мениджърския опит, наблюдения и обратна връзка на ръководителите на различните отдели в организацията.

    Всеки един от процесите, свързани със служителите ни, както и с реалните и потенциални кандидати за работа, е насочен към създаване на преживяване, което само по себе си е основата на добрия работодателски бранд. 

    Разчитаме много на вътрешнофирмената ни платформа за комуникации. Тя е инструмент, който ни помага много лесно и интуитивно да комуникираме и реализираме всичко най-важно, свързано с човешкия ресурс в компанията: ангажираност с бизнес целите, възможност за признание и кариерно развитие, грижа за служителите, забавление и разбира се – обратна връзка, която е основен двигател на промените в CluneTech.  

    Макар че използваме всички възможни канали за комуникация, които дигиталният свят ни дава и редовно споделяме в тях историите на наши колеги, забелязваме, че кариерните консултации лице в лице, дните на отворени врати, инициативи с младежи, стажантски програми и кариерни изложения, оставят в съзнанието на кандидатите най-траен отпечатък и разбиране за това „Какво е да работиш в CluneTech?”.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    През последните няколко години имаме няколко ключови проекта, насочени към работодателската марка и комуникацията, които доведоха до значително подобрение на микроклимата и ефективността ни в тази посока. 

    Едно от тях е въвеждането на изцяло обновена вътрешнофирмена платформа за комуникации, която дава възможност общуването да бъде осъществяванo в реално време от всеки един член на екипа. Подобно на социалните мрежи платформата има много силно изразен елемент на сплотяване на общността, придава човешки облик на бизнеса и дава възможност за скъсяване на дистанцията както между различните ни екипи по света, така и между лидерския екип и служителите. 

    Ребрандирането на CluneTech в края на 2021 година беше гигантски скок не само за бранда и групата като цяло, но и по отношение на по-ясното комуникиране на нашите ценности, мисия и Employee Value Proposition. 

    Друг голям проект е въвеждането на редица допълнителни придобивки в резултат на обратната връзка на служителите ни. Това не е еднократен акт, а се превърна в дългосрочна инициатива, в която промените на работното място са продиктувани преди всичко от предложения на нашите служители.

    Всичко това донесе за нас редица отличия, свързани с работната среда, сред които Great Place to Work, която измерва удовлетвореността на служителите, както и специална награда за стратегията ни за допълнителни придобивки. През последните години отбелязваме и значително увеличение на броя на препоръчаните от наши служители кандидати за работа в CluneTech. 

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Ще си позволя да перифразирам израза в „Работодателска марка отвътре навън“. Именно това е, което ние в CluneTech правим. Отдавна сме осъзнали, че работодателската марка не трябва да е куха обвивка и празни думи, а отражение на същността и ценностите на една компания и хората в нея. Работим за това служителите ни да знаят посоката, в която вървим, да припознават ценностите на компанията като свои, а когато наред с бизнес целите всеки служител реализира и своите планове за кариерно и личностно развитие, имаме среда на по-висока ангажираност, която ни помага да се движим напред и да изграждаме силен работодателски бранд.

    Удовлетворените служители са нашите най-силни съюзници по отношение на комуникирането на работодателската марка и ние разчитаме наистина много на това чрез техните истории да разказваме защо си струва да бъдеш част от екипа на CluneTech. Не бих искала да отлича конкретна кампания, но с гордост мога да заявя, че всяка една новост или стратегическа цел при нас винаги е била разказвана лично – от името на директорите или служителите ни, а това е ключово при изграждането на доверие и по-добро разбиране. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на CluneTech / ТАКСБЕК ЕООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    OpenAI стартира първият си AI агент
    Operator може да използва компютър вместо вас
    преди 20 часа
    Ипотечните кредити у нас вече с ръст от 30%
    Вижте колко пари държат българите на депозити в банките
    преди 20 часа
    Тъмп: Произвеждайте в Америка или плащайте мита
    Това заяви американският президент в разговор с представители на форума в Давос
    преди 21 часа
    Какво е Ла Ниня?
    И какви климатични промени ще причини в глобален мащаб?
    преди 23 часа
    Близо 40% ръст на потреблението на електроенергия в Западна България
    Според данни на Електрохолд причините са ниските температури през декември и изборът на все повече домакинства да се отопляват на ток
    преди 1 ден
    Норвежката централна банка остави лихвите непроменени
    Институцията се готви да започне намаления през 2025 г.