петък, 21 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3304 прочитания

    Employer Branding в България: CluneTech

    Кристина Илиева - Специалист „Маркетинг и комуникации“, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват и как измерват ефективността
    15 март 2023, 11:39 a+ a- a

    Кристина Илиева - Специалист „Маркетинг и комуникации“ в CluneTech. Снимка: Личен архив

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Кристина Илиева - Специалист „Маркетинг и комуникации“ в CluneTech, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В екип „Маркетинг и комуникации“ на CluneTech в България може да срещнете мен – Кристина Илиева, и колежката ми Дебора Данчева. Съвсем скоро започнах деветата си година в CluneTech. Въвлечена съм в тази роля от самото зараждане на идеята, че работодателската марка е нещо, върху което трябва да се работи стратегически и дългосрочно. Радостна съм, че към екипа ни през октомври 2022 се присъедини и колежката ми Дебора, която е младши специалист в сферата на комуникациите. Тя е от поколение, което привнася по-различно и свежо разбиране и идеи за работната среда. Другата част от екипа ни е в Ирландия, където е централният офис на CluneTech, а с колегите там развиваме обща, глобална стратегия за комуникации и ангажираност на служителите. В България работим рамо до рамо с отдел „Човешки ресурси“. 

    Екипът ни отговаря за работодателската комуникация и работодателската марка функционално и стратегически. Смело мога да заявя обаче, че това е дългосрочен ангажимент, който нямаше да бъде успешен, ако зад нас не стояха целият лидерски екип, отдел „Човешки ресури“, мениджърите на различните отдели и не на последно място – служителите ни, които са гласът и лицето на компанията. 

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Комуникацията със служителите, с лидерския екип и отдел „Човешки ресурси“, както и между двата ни екипа – този в Ирландия и този в България, са ключови за успехите ни. За да бъдем наистина полезни и ефективни, за нас е важно да познаваме добре нуждите и очакванията на колегите и бизнеса. В тази връзка разчитаме много не само на нашата експертиза в сферата на комуникациите, но и на тази на отдел „Човешки ресурси“ и мениджърския опит, наблюдения и обратна връзка на ръководителите на различните отдели в организацията.

    Всеки един от процесите, свързани със служителите ни, както и с реалните и потенциални кандидати за работа, е насочен към създаване на преживяване, което само по себе си е основата на добрия работодателски бранд. 

    Разчитаме много на вътрешнофирмената ни платформа за комуникации. Тя е инструмент, който ни помага много лесно и интуитивно да комуникираме и реализираме всичко най-важно, свързано с човешкия ресурс в компанията: ангажираност с бизнес целите, възможност за признание и кариерно развитие, грижа за служителите, забавление и разбира се – обратна връзка, която е основен двигател на промените в CluneTech.  

    Макар че използваме всички възможни канали за комуникация, които дигиталният свят ни дава и редовно споделяме в тях историите на наши колеги, забелязваме, че кариерните консултации лице в лице, дните на отворени врати, инициативи с младежи, стажантски програми и кариерни изложения, оставят в съзнанието на кандидатите най-траен отпечатък и разбиране за това „Какво е да работиш в CluneTech?”.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    През последните няколко години имаме няколко ключови проекта, насочени към работодателската марка и комуникацията, които доведоха до значително подобрение на микроклимата и ефективността ни в тази посока. 

    Едно от тях е въвеждането на изцяло обновена вътрешнофирмена платформа за комуникации, която дава възможност общуването да бъде осъществяванo в реално време от всеки един член на екипа. Подобно на социалните мрежи платформата има много силно изразен елемент на сплотяване на общността, придава човешки облик на бизнеса и дава възможност за скъсяване на дистанцията както между различните ни екипи по света, така и между лидерския екип и служителите. 

    Ребрандирането на CluneTech в края на 2021 година беше гигантски скок не само за бранда и групата като цяло, но и по отношение на по-ясното комуникиране на нашите ценности, мисия и Employee Value Proposition. 

    Друг голям проект е въвеждането на редица допълнителни придобивки в резултат на обратната връзка на служителите ни. Това не е еднократен акт, а се превърна в дългосрочна инициатива, в която промените на работното място са продиктувани преди всичко от предложения на нашите служители.

    Всичко това донесе за нас редица отличия, свързани с работната среда, сред които Great Place to Work, която измерва удовлетвореността на служителите, както и специална награда за стратегията ни за допълнителни придобивки. През последните години отбелязваме и значително увеличение на броя на препоръчаните от наши служители кандидати за работа в CluneTech. 

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Ще си позволя да перифразирам израза в „Работодателска марка отвътре навън“. Именно това е, което ние в CluneTech правим. Отдавна сме осъзнали, че работодателската марка не трябва да е куха обвивка и празни думи, а отражение на същността и ценностите на една компания и хората в нея. Работим за това служителите ни да знаят посоката, в която вървим, да припознават ценностите на компанията като свои, а когато наред с бизнес целите всеки служител реализира и своите планове за кариерно и личностно развитие, имаме среда на по-висока ангажираност, която ни помага да се движим напред и да изграждаме силен работодателски бранд.

    Удовлетворените служители са нашите най-силни съюзници по отношение на комуникирането на работодателската марка и ние разчитаме наистина много на това чрез техните истории да разказваме защо си струва да бъдеш част от екипа на CluneTech. Не бих искала да отлича конкретна кампания, но с гордост мога да заявя, че всяка една новост или стратегическа цел при нас винаги е била разказвана лично – от името на директорите или служителите ни, а това е ключово при изграждането на доверие и по-добро разбиране. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на CluneTech / ТАКСБЕК ЕООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Рая Назарян беше избрана за председател на 50-ото Народно събрание
    Тя бе издигната от парламентарната група на ГЕРБ-СДС
    преди 17 часа
    ETHSofia обяви лектори и награден фонд от $10 000
    Организаторите на събитието си сътрудничат с УНСС и SoftUni
    преди 19 часа
    „България Еър“ с директни полети от Варна до Прага и Франкфурт
    Те стартират от 23 юни и 6 юли и ще бъдат изпълнявани два пъти седмично
    преди 21 часа
    Amazon инвестира €10 млрд. за разширяване на облачните си услуги и логистика в Германия
    По-голямата част от средствата ще бъдат използвани до 2026 г. за разширяване на облачната инфраструктура на AWS
    преди 2 дни
    Близо 120 младежи ще започнат стаж тази година в А1
    От създаването на инициативата през 2004 година досега на стаж в А1 са преминали близо 1500 стажанти