петък, 12 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3550 прочитания

    Employer Branding в България: Bica

    Алексия Коколиос – Маркетинг мениджър, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    11 април 2023, 15:44 a+ a- a

    Алексия Коколиос – Маркетинг мениджър, Bica. Снимка: Economy.bg

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Алексия Коколиос – Маркетинг мениджър в Bica, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и и как измерват ефективността.

    Алексия, кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка в Bica?
    В основата на нашия бизнес стои създаването на устойчиви връзки с клиенти и партньори. Мисията на Bica и всички колеги е да помагаме на IT талантите и продуктови технологични компании да растат. Затова и всички членове на екипа ни отговарят за начина, по който комуникираме пред света и да установим работодателската си марка. Това е ключово за успеха ни в конкурентната HR сфера.

    Заедно с моята колежка Стелизара Борисова сме отдадени да създаваме таргетирано съдържание и подпомагаме усилията на Bica да комуникира с аудиторията си. Отделяме сериозна част от нашето време, за да дефинираме стратегията си и да набележим кои са точните средства, чрез които да постигнем целите си.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Най-ценният подход, който използваме при постигането на целите си, е стратегическото планиране. Дефинирането му се базира на бизнес целите ни за годината и по-далечното бъдеще, както и целите пред всеки един член на екипа. Чрез него получаваме поглед върху голямата картина и ние можем да подберем най-точните подходи, чрез които да постигнем желаните резултати.

    Работейки с някои от най-успешните продуктови компании в България, ние се стремим да обменяме ноу-хау с тях. Залагайки на данните, ние можем да вземаме много по-добри решения за развитието на нашия бизнес и по-успешно да помагаме на нашите клиенти и партньори да успяват.

    Друг основен инструмент, който използваме за установяването на нашия бранд, е образуването на общност от хора, които имат подобни ценности и вярвания. Стараем се да подпомагаме колаборацията между всички участници, така че всеки да може да расте и получава нови полезни знания по дадена тема.

    Непрекъснато се стремим да получаваме обратна връзка от нашия екип, клиентите ни, така че най-добре да можем да отговорим на нуждите на всеки един от тях. Така можем да преценим как се справя всеки служител и въздействието от неговата работа върху успехите на нашите партньори.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    През последната една година активно си колаборираме с различни представители на нашата екосистема, като участваме и организираме събития, където споделяме наученото през годините, за да помагаме на таланти и компании да растат професионално. Bica е сред организаторите на поредицата от панелни дискусии After hours. Там събираме различни специалисти в управлението на компании и таланти да споделят своите знания по различни теми. През 2022 г. над 400 гости станаха част от нашите събития и успяхме да отговорим на над 180 въпроса, свързани с кариерното израстване и управлението.

    Ние организираме и поредицата Talent Talks, където специалистите от екипа на Bica споделят знанията и опита си, за да помогнат на специалисти, HR експерти и мениджъри от технологичния сектор да направят следващата стъпка в кариерата си. По време на събитията се фокусираме върху теми, свързани с човешкия капитал, развитие на таланти, стратегии за намиране на технологични таланти и най-актуалните тенденции в HR сферата. Реализираме кампанията заедно с Campus X, един от най-големите хъбове за технологични компании.

    Подпомагането на студенти и млади хора да открият своя кариерен път също е част от мисията на Bica. Затова и подпомагаме развитието на много образователни институции и академии. Те успяват да предадат технически знания на ученици и студенти, които желаят да започнат своя път в IT света. Предоставяме възможността да научат за успешни примери и им даваме полезни съвети как да стартират своята кариера.

    Други много успешни кампании, които подпомагат нашите усилия за развитието на работодателската марка на Bica, са сериите ни от интервюта с лидери на продуктови компании и професионалисти развиващи се в технологичната сфера. Чрез поредицата A day in the life of разказваме в дълбочина как преминава един ден на човек, развиващ се в индустрията. Целта на кампанията е да вдъхнови и мотивира хора, които се колебаят да предприемат кариерна стъпка в тази посока. Интервютата показват как е протекъл кариерният път на даден специалист, спецификите на работата му и най-важните уроци, които е научил през годините. Участници в кампанията са експерти, на които сме помогнали да открият новото си работно място, съобразено с техните изисквания.

    В HR Talks with IT leaders се срещаме с основатели на някои от най-бързоразвиващите се продуктови компании в страната. Целта ни е да разкажем как те са успели да развият своя екип, кои са най-ценните уроци за управлението на хора, които са научили, и как са успели да установят правилната култура в екипа си.

    Измерваме ефективността на нашите кампании по два начина – на базата на данните за броя на достигнати и ангажирани хора в социалните мрежи, както и личния контакт с потенциални клиенти и таланти, които вече са научили за нас с помощта на тези кампании.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    За да можем да доставим най-точните услуги на нашите партньори, то ние трябва да сме сигурни, че специалистите ни се чувстват добре на работното си място и са удовлетворени от работата си. За да подпомогнем този процес, ние разработихме собствена wellness програма. С нея целим да подобрим качеството на живот чрез различни екипни предизвикателства и игри. Сред активностите, които сме организирали през последните месеци, са: walking challenge, water challenge и knowledge-sharing сесии.

    В рамките на walking challenge всички членове на екипа бяха в съревнование кой ще измине най-много крачки в рамките на месеца. Така ги стимулирахме да са по-активни физически, което доведе и до по-доброто им ментално здраве. Water challenge имаше за цел да покаже на всички колеги колко е важно да пием достатъчно вода в ежедневието. След няколко седмици екипът ни вече виждаше позитивите и как това влияе на психическото здраве. Чрез сесиите за споделяне на знания обсъждаме различни теми, които са интересни и полезни на екипа ни. В този момент всеки може да сподели опит и да предаде наученото с колегите. Организираме и екипни занимания, където да изградим силни връзки между всички колеги.

    Друго нововъведение, което направихме през последните 24 месеца, е предоставянето на възможността всеки от екипа да има лични срещи с психолог. Взехме това решение на базата на вътрешно проучване, в което установихме нуждата от такава роля. Разбира се, взехме всички мерки за конфиденциалност и поверителност, така че екипът ни да се чувства спокоен. С течение на времето този професионалист стана постоянна част от екипа ни и в колаборация с него организираме ежемесечни сесии по различни теми. Най-често засягаме теми за burnout, управление и разпределение на времето, презентиране и публично говорене и всичко, свързано с лично и професионално развитие.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Bica в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 минути
    ЕК одобри държавна помощ от 142 млн. евро за българската енергетика
    Помощта ще бъде под формата на директни безвъзмездни средства за доставчици на природен газ
    преди 1 час
    Ключово постижение за България: INSAIT със 17 приети статии на знаков форум за компютърно зрение
    За първи път от 34 години българска институция се нарежда наравно с едни от най-добрите университети в света на ECCV
    преди 4 часа
    ЕП гласува следващата седмица дали Фон дер Лайен остава начело на ЕК
    Ако бъде избрана, тя ще се върне на поста председател на Европейската комисия за следващите 5 години
    преди 5 часа
    Радев ще връчи втория мандат следващата седмица
    Президентът очаква от ПП-ДБ да кажат дали ще останат опозиция или ще опитат да съставят правителство
    преди 5 часа
    България и Чехия ще си сътрудничат при експлоатацията на ядрени мощности
    През 2035 трябва да заработи 7-ми блок на АЕЦ "Козлодуй", а 8-ми през 2037