петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3175 прочитания

    Employer Branding в България: Bica

    Алексия Коколиос – Маркетинг мениджър, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    11 април 2023, 15:44 a+ a- a

    Алексия Коколиос – Маркетинг мениджър, Bica. Снимка: Economy.bg

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Алексия Коколиос – Маркетинг мениджър в Bica, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и и как измерват ефективността.

    Алексия, кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка в Bica?
    В основата на нашия бизнес стои създаването на устойчиви връзки с клиенти и партньори. Мисията на Bica и всички колеги е да помагаме на IT талантите и продуктови технологични компании да растат. Затова и всички членове на екипа ни отговарят за начина, по който комуникираме пред света и да установим работодателската си марка. Това е ключово за успеха ни в конкурентната HR сфера.

    Заедно с моята колежка Стелизара Борисова сме отдадени да създаваме таргетирано съдържание и подпомагаме усилията на Bica да комуникира с аудиторията си. Отделяме сериозна част от нашето време, за да дефинираме стратегията си и да набележим кои са точните средства, чрез които да постигнем целите си.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Най-ценният подход, който използваме при постигането на целите си, е стратегическото планиране. Дефинирането му се базира на бизнес целите ни за годината и по-далечното бъдеще, както и целите пред всеки един член на екипа. Чрез него получаваме поглед върху голямата картина и ние можем да подберем най-точните подходи, чрез които да постигнем желаните резултати.

    Работейки с някои от най-успешните продуктови компании в България, ние се стремим да обменяме ноу-хау с тях. Залагайки на данните, ние можем да вземаме много по-добри решения за развитието на нашия бизнес и по-успешно да помагаме на нашите клиенти и партньори да успяват.

    Друг основен инструмент, който използваме за установяването на нашия бранд, е образуването на общност от хора, които имат подобни ценности и вярвания. Стараем се да подпомагаме колаборацията между всички участници, така че всеки да може да расте и получава нови полезни знания по дадена тема.

    Непрекъснато се стремим да получаваме обратна връзка от нашия екип, клиентите ни, така че най-добре да можем да отговорим на нуждите на всеки един от тях. Така можем да преценим как се справя всеки служител и въздействието от неговата работа върху успехите на нашите партньори.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    През последната една година активно си колаборираме с различни представители на нашата екосистема, като участваме и организираме събития, където споделяме наученото през годините, за да помагаме на таланти и компании да растат професионално. Bica е сред организаторите на поредицата от панелни дискусии After hours. Там събираме различни специалисти в управлението на компании и таланти да споделят своите знания по различни теми. През 2022 г. над 400 гости станаха част от нашите събития и успяхме да отговорим на над 180 въпроса, свързани с кариерното израстване и управлението.

    Ние организираме и поредицата Talent Talks, където специалистите от екипа на Bica споделят знанията и опита си, за да помогнат на специалисти, HR експерти и мениджъри от технологичния сектор да направят следващата стъпка в кариерата си. По време на събитията се фокусираме върху теми, свързани с човешкия капитал, развитие на таланти, стратегии за намиране на технологични таланти и най-актуалните тенденции в HR сферата. Реализираме кампанията заедно с Campus X, един от най-големите хъбове за технологични компании.

    Подпомагането на студенти и млади хора да открият своя кариерен път също е част от мисията на Bica. Затова и подпомагаме развитието на много образователни институции и академии. Те успяват да предадат технически знания на ученици и студенти, които желаят да започнат своя път в IT света. Предоставяме възможността да научат за успешни примери и им даваме полезни съвети как да стартират своята кариера.

    Други много успешни кампании, които подпомагат нашите усилия за развитието на работодателската марка на Bica, са сериите ни от интервюта с лидери на продуктови компании и професионалисти развиващи се в технологичната сфера. Чрез поредицата A day in the life of разказваме в дълбочина как преминава един ден на човек, развиващ се в индустрията. Целта на кампанията е да вдъхнови и мотивира хора, които се колебаят да предприемат кариерна стъпка в тази посока. Интервютата показват как е протекъл кариерният път на даден специалист, спецификите на работата му и най-важните уроци, които е научил през годините. Участници в кампанията са експерти, на които сме помогнали да открият новото си работно място, съобразено с техните изисквания.

    В HR Talks with IT leaders се срещаме с основатели на някои от най-бързоразвиващите се продуктови компании в страната. Целта ни е да разкажем как те са успели да развият своя екип, кои са най-ценните уроци за управлението на хора, които са научили, и как са успели да установят правилната култура в екипа си.

    Измерваме ефективността на нашите кампании по два начина – на базата на данните за броя на достигнати и ангажирани хора в социалните мрежи, както и личния контакт с потенциални клиенти и таланти, които вече са научили за нас с помощта на тези кампании.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    За да можем да доставим най-точните услуги на нашите партньори, то ние трябва да сме сигурни, че специалистите ни се чувстват добре на работното си място и са удовлетворени от работата си. За да подпомогнем този процес, ние разработихме собствена wellness програма. С нея целим да подобрим качеството на живот чрез различни екипни предизвикателства и игри. Сред активностите, които сме организирали през последните месеци, са: walking challenge, water challenge и knowledge-sharing сесии.

    В рамките на walking challenge всички членове на екипа бяха в съревнование кой ще измине най-много крачки в рамките на месеца. Така ги стимулирахме да са по-активни физически, което доведе и до по-доброто им ментално здраве. Water challenge имаше за цел да покаже на всички колеги колко е важно да пием достатъчно вода в ежедневието. След няколко седмици екипът ни вече виждаше позитивите и как това влияе на психическото здраве. Чрез сесиите за споделяне на знания обсъждаме различни теми, които са интересни и полезни на екипа ни. В този момент всеки може да сподели опит и да предаде наученото с колегите. Организираме и екипни занимания, където да изградим силни връзки между всички колеги.

    Друго нововъведение, което направихме през последните 24 месеца, е предоставянето на възможността всеки от екипа да има лични срещи с психолог. Взехме това решение на базата на вътрешно проучване, в което установихме нуждата от такава роля. Разбира се, взехме всички мерки за конфиденциалност и поверителност, така че екипът ни да се чувства спокоен. С течение на времето този професионалист стана постоянна част от екипа ни и в колаборация с него организираме ежемесечни сесии по различни теми. Най-често засягаме теми за burnout, управление и разпределение на времето, презентиране и публично говорене и всичко, свързано с лично и професионално развитие.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Bica в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 59 минути
    Бош Автомобилно оборудване открива център за обучения с ПГТЕ „Хенри Форд"
    Центърът има за цел да подготви специалисти в областта на поддръжката и ремонта на леки и тежкотоварни автомобили
    преди 2 часа
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 2 часа
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 3 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 4 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla